Gå til innhold

Laptop til studier + chill, 13-14"

Gjest bruker-343576

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pcen på Elkjøp har jo den beste CPUen, men om det er verdt prisforskjellen vet jeg ikke til ditt bruk. Eneste er jo at den har 2 fysiske og 2 logiske kjerner, så multitasking går raskere.

Det begrenser seg jo litt når du er ute etter den forfaktoren det ser ut som du er ute etter. Tror du har funnet tre gode kandidater der.

Lenke til kommentar

Jeg har litt likt oppsett på den ene bærbare min, samme skjermkort, SSD disk og data disk, dog bare en i5-7200U CPU. Den er stort sett vifteløs hele tiden, med noen få oppstart av viften i blant, men veldig sjeldent. i7 CPUen skal jo ikke lage så mye mer varme idle, eller nær idle, men under kraftig load så vil jo i7 bli varmere enn min i5.

Så kommer det jo litt an på hvilke spill du spiller som belaster skjermkortet også da...jeg spiller stort sett bare Anno 1701 og tilsvarende spill på akkurat denne.

Lenke til kommentar

Ang. det som heter trådløst grensesnitt, ac og a/b/g/n, spiller det noen rolle hva maskinen har? Har det noe å si for hvor "godt" jeg får inn nettet på dataen?

Ja du vil ha /n/ eller 802.11ac i alle fall. Da får du tilgang til 5 Ghz nettet (om ruteren din støtter slikt) og slike kort er det generelt sett bedre kvalitet på. Jo mindre slike bokstaver kortet har, jo dårligere kvalitet er det ofte (i alle fall i dag) og rekkevidden og hastigheten blir dårligere.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Det er nesten garantert det samme AC nettverkskortet i begge de maskinene, som er bakover kompatibelt med A/B/G/N, det er bare ikke spesifisert. Forskjellen på 7500U og 6500U er minimal, men for samme pris, kjøper du den nyeste

Personlig mener jeg det er vert å legge i litt ekstra og kjøpe en PC med mulighet for å brette rundt skjermen (yoga/x360/2i1/osv)

Ett tips er også å se hva de har som B vare i din lokale elkjøp/lefdal butikk. Jeg har den YOGA 710 modellen som koster 9995, men betalte kun 8000 da eska hadde vert åpnet

Edit

HP har ikke spesifisert hvilket nettverkskort som er brukt, kun at det er Intel AC 1x1. Trolig er det 3160 eller 3165, begge disse støtter opp til 433Mbit. I Lenovoen min sitter det et Intel 8260 som støtter opp til 867Mbit. I praksis har dette ingenting å si, bortsett fra hvis du skal overføre store menger data mellom pcer i nettverket

Endret av Selle
Lenke til kommentar

Yoga 710 fås både med 6. og 7. gen CPU, og det er ikke samme bios på de to modellene. Pr i dag er det bare de med 7. gen som har fått en bios versjon som fikser problemene med viftestøy

Uansett, poenget mitt var egentlig at jeg anbefaler den typen maskin som det er mulig å brette skjermen helt rundt på, trenger ikke nødvendigvis være yoga 710  :)

Lenke til kommentar

Det vil gå ned på ytelses jo. 940MX er jo dedikert skjermkort mens HD G 520 er innebygd i prosessoren.

Heisann igjen, jeg lurer litt på hva du tenker om denne: http://shop.lenovo.com/no/no/laptops/thinkpad/edge-series/e470/#SYSTEM 

Koster 8800, og da får jeg: 

Intel Core i7-7500U Processor (4MB Cache, up to 3.5Ghz) 

- Windows 10 Pro 64

- 14.0 FHD(1920x1080) IPS Non-Touch

- 16GB(8+8) DDR4 2400MHz SODIMM

NVIDIA GeForce 940MX 2GB

- 256 GB Solid State Drive, SATA3 OPAL2.0 - Capable

- 3 Cell Li-Polymer Battery 45WH 

Hei! Jeg finner ikke en pc med de specs og prisen som du nevner i linken. Er den fortsatt der for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...