Gå til innhold

Nioh-tråden! Et samlingssted for alle Oni-slaktende samuraier.

Anbefalte innlegg

Blir nesten litt sur , med at dette er et så fantastisk godt gjennomført spill , men klarer totalt å skyte seg selv i foten fordi de rett å slett ikke gidder. Har 40-50 timer ingame nå, å det søren meg de samme typer enemies hele game e igjennom , er drit lei av de største folka, de blir ikke vanskeligere på noe vis, de bare tar mere damage å tåler mere senere utti. uten å spoile stort: Du har 2 typer bosser , den ene er en løve som har basic attacks med strøm osv , heilt greit d, kul boss osv osv , åsss kommer du senere å møter en annen boss, med så å si samme movsa. Altså hvor er magien i bossene, skaperne sier selv at deres mest kjære spill serie er dark souls, å det vises med tanke mye av elemente i spille er tatt ut fra dark souls serin , med småe tweaks her og der. Men magien i bossene er helt borte , tenk på giganten i DS3 , hvor du måtte bruke storm sverde for å ta han , veldig bra gjennomført for å si det minst. Noe er helt fantastisk i nioh også, som f eks samurai boss fightsene, disse fightsa er jo helt fantastisk , men er seriøst dritt lei av å løpe rundt på 50 forskjellige godt gjennomførte baner , med samme typen fiender om å om igjen. Noen er nøtt til å ha lagdt merke til det her, å tenker noe av det samma xD 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er nok enig med deg der, angående fiender, at blir samme, men, egentlig bryr meg ikke så mye akkurat. Har hatt det gøy med Nioh. Har ikke hatt muligheten til å spille så mye i det siste. Ser hvertfall ut som RNG er på min side. Da jeg reforge min katana.  :tease:
Paralysis på våpen er bare helt syk!

post-285113-0-10269800-1487292763_thumb.jpg

Endret av Namseyn
Lenke til kommentar

Hehehehe, nei, ikke i nærheten. Bruker lang tid, prøver å få med meg alle titles. Også er det items da, så ekstremt mye items. Jeg har fått for vane fra rollespill, at jeg samler på alt jeg plukker opp, oh i Nioh så utgjør det veldig mange ting, noe som igjen fører til at jeg bruker mye tid på inventory management for å finne ut hva jeg skal gjøre med alt jeg har samlet med meg.

Brukte et par timer i går på å sortere gjennom tingene mine for å se hva jeg kan selge, hva jeg skal disassemble, hva jeg bruker som oppgraderingsmateriale, og hva jeg skal ta vare på. Tar tid. :p

Har over halvparten av titles nå så langt, brukt litt tid på å ta bosser 5 ganger, og med no damage, det krever en del forsøk, spesielt for no damage. Synes alle bossene er vanskelige på sin måte, men med mye øvelse og fokus så blir de lettere og lettere. Det er allikevel fort gjort å ha en liten feiltiming av angrep eller unnvikelse som ender med at man tar skade.

Er det forresten andre med meg som misliker baner med vann? Føler over halvparten av tilfellene hvor jeg dør er at jeg ikke følger 100% med og løper i et skjult hull, eller i kampens hete og smale område, uforvarende dodger utfor en kant. Det skjedde en del ganger på Umi-Bozu banen. :p

Skjønner:) 

Ja, fort gjort å bli truffet av bossene, men desto bedre følelse er det å greie tittelen. Du kan glede deg til de siste boss kampene :)

Mislikte litt den banen i blant, men det gikk. Følte at det var så liten del av spillet. 

Det er mye av de samme fiendene i dette spillet, så er litt enig i de over her. Men menneske bosser og noen yokai bosser veier opp for det, for min del.

Mitt poeng med Nioh er at man gjør det litt til det man selv vil. Spillet blir bedre om man mestrer kampsystemet (som vi vet er meget dypt), noen spiller feks nesten bare i med stance og gjør det samme om og om igjen, uten at det krever så veldig mye timing som parry, stance switching med Ki flux osv. Men mestring av alt dette fører til at fiende variasjonen ikke utgjør så stor nedtur. Det å bytte våpen riktig og smart mid combat er noe jeg vil bli bedre på nå, det er en skill som ikke er så lett i kampens hete.

Lenke til kommentar

Der er noen steiner der som spyr ut giftrøyken. Ødelegg dem så forsvinner giften også. Det er også små vifter der som du kan sveive i gang og midlertidig fjerner giften, men det har du helt sikkert oppdaget.

Bossen du ikke angripe hodet på, den tar bare mer skade der. Mye tryggere å angripe bakdelen.

Legger svaret skjult så slipper jeg å spoile noe.

Giften er egentlig ikke så stort problem da jeg har høy beskyttelse mot det og godt med antidote. Får tatt bossen til alle delene av han sprer seg, men slet med å komme meg unna angrepene hans og samtidig komme nært nok innpå at jeg fikk gjort noe skade etter det.

Tok den bossen i går etter litt prøving og feiling.

Når alle delene sprer seg så vil en av delene bli en stein som sprer gift røyk, ta den ut selv om du har godt med antidote, så slipper du å tenke på det i resten av fighten.

Det som fungerte for meg var følgende:

Ikke "lock on" på bossen, da går du for hodet som er altfor høyt over bakken til at jeg klarte å treffe. Slo bare i løse lufta. Det er bakdelen som er på bakken du ønsker å gyve løs på.

- Stå helt rolig med Guard oppe til han treffer deg med tann klypene og skyver deg litt tilbake.

- Når han så reiser seg opp begynn å beveg deg i sirkel rundt bossen og unnvik det første angrepet som kommer og så snart det angrepet er ferdig så gyver du løs på bakdelen av bossen. Deretter rett tilbake i Guard til han på nytt treffer deg med tann klypene.

Dette repeterer du til bossen stikker av og kommer tilbake med alle delene. Da må du på nytt gå løs på bakdelene til de sprer seg og gjenta punktene over. Husk å ta ut den nye gift steinen

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar

Oi, oi. Shait som du har spilt og farma gear. Har du mange timer spilletid til nå eller? Du hoppet veldig opp i utstyr på to dager. Jeg surrer fremdeles rundt med å gjøre alle titles, og oppgraderer de fleste våpen jeg får tak i som jeg kunne tenke meg å bruke. Som en del av å fullføre drep så og så mange med type våpen titles.

NG+ for å farme gear høres fristende ut, men da må jeg nesten komme meg så langt først. :p

Ser fra buildsene til dere som har postet her det er mye godt utstyr å få tak i. Crafter dere disse, eller er det ting man finner som gjerne er de beste?

Til å begynne med er det nok drops som er det beste, spesielt om du dreper noen revenants i høy lvl og er heldig med å få deres utstyr, men etter hvert som du får schematics og nok av de beste materialene kan du crafte bra saker også. Litt flaks må man også ha. Noen våpen har jeg for eksempel bare reforge et par ganger før jeg fikk bra effekter, mens andre har jeg gjort det titalls ganger og brukt hundretusener av gold før jeg fikk det jeg ønsket. :wallbash:

Lenke til kommentar

Oi, oi. Shait som du har spilt og farma gear. Har du mange timer spilletid til nå eller? Du hoppet veldig opp i utstyr på to dager. Jeg surrer fremdeles rundt med å gjøre alle titles, og oppgraderer de fleste våpen jeg får tak i som jeg kunne tenke meg å bruke. Som en del av å fullføre drep så og så mange med type våpen titles.

NG+ for å farme gear høres fristende ut, men da må jeg nesten komme meg så langt først. :p

Ser fra buildsene til dere som har postet her det er mye godt utstyr å få tak i. Crafter dere disse, eller er det ting man finner som gjerne er de beste?

Til å begynne med er det nok drops som er det beste, spesielt om du dreper noen revenants i høy lvl og er heldig med å få deres utstyr, men etter hvert som du får schematics og nok av de beste materialene kan du crafte bra saker også. Litt flaks må man også ha. Noen våpen har jeg for eksempel bare reforge et par ganger før jeg fikk bra effekter, mens andre har jeg gjort det titalls ganger og brukt hundretusener av gold før jeg fikk det jeg ønsket. :wallbash:

Er på 50 timers nå. Har hatt spillet siden 07.02  :tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...