Viking34 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hei, Har lest litt av de mange posteringene her, men har ikke helt fått klart svar på mitt spørsmål. Har veldig lyst til og kjøpe meg dvd brenner, NEC 1300. Laster ned en haug med filmer på internet som stort sett er .avi format. Mitt spørsmål er som følger, kan disse filmene med .avi format på rundt 700mb brennes til dvd plater, for så og brukes på en vanlig "stue" dvd spiller ? Har vel en anelse om at jeg må konvertere filene, er dette enkelt ? Krever det mye arbeid, og blir resulatet evt bra ? Trenger gode råd og rask hjelp. På forhånd takk hjelpen. GOD JUL Lenke til kommentar
hoangdn Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 De filmene du laster ned er antagelig i Divx eller xvid-formatet. Disse er ikke kompatible med dvd-standarden. For å kunne spille av disse på dvd-spilleren i stua må du konvertere disse til enten vcd-formatet eller dvd-formatet. Sistnevnte er en dårlig løsning for det innebærer en "upsampling" av kvaliteten, noe som ikke ofte har en lykkelig utgang. For å konvertere til VCD kan du for eksempel bruke et program som heter "tmpgenc". Den aller beste løsningen er å ikke gjøre noe som helst, men spille den av på tv'en gjennom en bærbar, xbox, pc (med trådløs link) m.m. Lenke til kommentar
Viking34 Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Takk for svaret, "tmpgenc" hva er dette ? Har nero 6 på computern, kan jeg ikke bare bruke dette programmet ? Må filen være divx ? Jeg ser på filene vanligvis rett fra data til tv, men hadde tenkt og brenne noen filmer til familien min som bor i utlandet og har bare tilgang til dubbet filmer. Hvor dårlig blir kvaliteten ? Lenke til kommentar
Perica Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Gå til side dvdrhelp.com,der finner du hjelp du trenger,også TMPGenc program . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå