Gå til innhold

DVD- Brenning

Anbefalte innlegg

Hei, :w00t:

Har lest litt av de mange posteringene her, men har ikke helt fått klart svar på mitt spørsmål. :roll:

Har veldig lyst til og kjøpe meg dvd brenner, NEC 1300. Laster ned en haug med filmer på internet som stort sett er .avi format. :thumbup:

Mitt spørsmål er som følger, kan disse filmene med .avi format på rundt 700mb brennes til dvd plater, for så og brukes på en vanlig "stue" dvd spiller ?

Har vel en anelse om at jeg må konvertere filene, er dette enkelt ? Krever det mye arbeid, og blir resulatet evt bra ? :dontgetit:

Trenger gode råd og rask hjelp. På forhånd takk hjelpen. :thumbs:

GOD JUL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De filmene du laster ned er antagelig i Divx eller xvid-formatet. Disse er ikke kompatible med dvd-standarden. For å kunne spille av disse på dvd-spilleren i stua må du konvertere disse til enten vcd-formatet eller dvd-formatet. Sistnevnte er en dårlig løsning for det innebærer en "upsampling" av kvaliteten, noe som ikke ofte har en lykkelig utgang. For å konvertere til VCD kan du for eksempel bruke et program som heter "tmpgenc".

Den aller beste løsningen er å ikke gjøre noe som helst, men spille den av på tv'en gjennom en bærbar, xbox, pc (med trådløs link) m.m.

Lenke til kommentar
:wow: Takk for svaret, "tmpgenc" hva er dette ? Har nero 6 på computern, kan jeg ikke bare bruke dette programmet ? Må filen være divx ? Jeg ser på filene vanligvis rett fra data til tv, men hadde tenkt og brenne noen filmer til familien min som bor i utlandet og har bare tilgang til dubbet filmer. Hvor dårlig blir kvaliteten ?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...