Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ESP-lampen lyser hele tiden ?

merterje

Anbefalte innlegg

Jeg har en Nissan Qashqai 2008-modell med 2-liter motor. I dag når jeg tok bilen begynte ESP - antispinn-lampen og håndbrekk-lampen på dachbordet å lyse under kjøring. Det nyttet ikke å slå ESP av og på, den lyste uansett. Og håndbrekken var helt av. Jeg ringte Nissan, men får ikke time før neste onsdag, men han sa at det ikke var farlig å kjøre til da. Noen som vet hva det kan være som er feilen her ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig en defekt abs sensor på ett hjul. Får ikke bilen informasjon fra ett hjul deaktiveres ESP. Ofte bare dårlig kontakt/brudd i ledningene til sensor. Ganske utsattt plassert.

Handbrekket kan være mye rart. Sjekk at det er nok bremseveske på bilen. Sansynligvis en sammenheng med esp feil.

Lenke til kommentar

Tatt fra hukommelsen så mener jeg å huske at når disse to varsellampene lyser samtidig på denne bilen, så er det "kode" for at en pære bak på bilen er defekt (bremselys/kjørelys?).

Jeg foreslår at du sjekker lysene på bilen. Sjekk absolutt alle (også foran) når du først er i gang.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Altså, "håndbrekk-lampen" er en kombinert varsellampe.

Brake warning light:

Nissan-Qashqai-brake-warning-dashboard-l

Warning light can apply to parking and foot brake. Light illuminates if parking / handbrake is applied. For the foot brake, light can come on if there is insufficient brake fluid in the reservoir. If levels are below the minimum requirements, do not drive until levels are replenishes else braking may be affected. If brake levels are correct, this indicates a fault in the system and vehicle should be checked by an authorised Nissan technician immediately. Driving vehicle could be dangerous due to brake failure. You may need to consider having vehicle towed to a workshop.

Sjekk bremsevæskenivået. Hvis det er lavt så er en mulig årsak (ut-)slitte bremseklosser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er knapt vits i å spekulere hva det kan være på nyere biler da en varsellampe kan være generert av mange titalls forskjellige feil. 

Eneste som nytter er å lese av feilkoder. Du må heller ikke være trofast til merkeverkstedet ditt. De fleste kjente uavhengige verkstedkjedene har utstyr til det og ofte kortere ventetid. 

Endret av Opelduude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...