Tjohei Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Spurte om dette i en annen tråd, men den ble stengt, så jeg prøver her istedet. Noen som vet? Det står release date 30. januar i flere nettsjapper, men dvdstrax har jo spillet inne til PC og PS2...? Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Aner ikke når det kommer i Norge, men dette er et spill som må inn i samlingen. Utrolig fett spill(har hatt det noen dager). Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det er ikke gitt ut noe info om når Xbox-versjonen blir lansert. Etter det Gamer.no kjenner til er det kun PlayStation 2 som får Prince of Percia i år. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Det er ikke gitt ut noe info om når Xbox-versjonen blir lansert. Etter det Gamer.no kjenner til er det kun PlayStation 2 som får Prince of Percia i år. Hmph. Så blir det ikke PoP under juletreet i år... Men takk for info. Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Ifølge ryktene så var PoP klar for XBox også, men Sony har en eksklusivitetsavtale i Europa med Ubisoft som gjør at de har fått utsatt XBoxversjonen til i mars. Samme har skjedd med GTA Double-Pack for Xbox, som kommer i begynnelsen av januar. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Nå er jeg fanden flette meg lei av de eksklusivitetsavtalene til Sony altså. Først ødelegger de for kill.switch og så dette her. Lenke til kommentar
cky Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Vet om mange som har PoP til xbox. Det er nok NTSC versjonen. Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Vet om mange som har PoP til xbox. Det er nok NTSC versjonen. Ja, det ble lansert i USA rundt midten av november. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det blir gitt ut i England 30 jan 04, vet ikke her på berget. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Nå er jeg fanden flette meg lei av de eksklusivitetsavtalene til Sony altså. Først ødelegger de for kill.switch og så dette her. Eksklusivitetsavtaler er noe møl uansett, xbox har jo hatt noen av disse også. AtW Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Eksklusivitetsavtaler er noe møl uansett, xbox har jo hatt noen av disse også. Javel. Hvilke spill var det? Merk at det er forskjell på spill som kun utvikles til én platform, og spill som ikke slippes på en platform. Ta for eksempel kill.switch, som har blitt utviklet til både XBox og PS2, men så har Sony sørga for at XBox versjonen ikke kommer til Europa. På den andre sida har man spill som Halo, eller Devil May Cry, som skreddersys til en bestemt plattform, og det er helt greit. Selv Twin Snakes, som kun utvikles til GameCube, har jeg ikke noe problemer med, selvom jeg gjerne skulle sett en double pack med Twin Snakes og Substance til XBox'en. Det jeg bare mener er at det er forskjell på å si at spillet kun utvikles til én platform, og "nei, dere får ikke spillet likevel, da må dere kjøpe en ny konsoll først". Lenke til kommentar
Ojei Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Prince of Persia slippes til pc også. (følger med gamepad) Slippes i butikkene i morgen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Eksklusivitetsavtaler er noe møl uansett, xbox har jo hatt noen av disse også. Javel. Hvilke spill var det? Merk at det er forskjell på spill som kun utvikles til én platform, og spill som ikke slippes på en platform. Ta for eksempel kill.switch, som har blitt utviklet til både XBox og PS2, men så har Sony sørga for at XBox versjonen ikke kommer til Europa. På den andre sida har man spill som Halo, eller Devil May Cry, som skreddersys til en bestemt plattform, og det er helt greit. Selv Twin Snakes, som kun utvikles til GameCube, har jeg ikke noe problemer med, selvom jeg gjerne skulle sett en double pack med Twin Snakes og Substance til XBox'en. Det jeg bare mener er at det er forskjell på å si at spillet kun utvikles til én platform, og "nei, dere får ikke spillet likevel, da må dere kjøpe en ny konsoll først". Og feks halo hadde ikke kommet til pc med en gang om ms ikke hadde blandet seg? hvor i prosessen de kjøper seg en eksklusivitetsavtale er ikke relevant, det er ett helt meningsløst opplegg som ikke gagner noen uansett. AtW Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Og feks halo hadde ikke kommet til pc med en gang om ms ikke hadde blandet seg? hvor i prosessen de kjøper seg en eksklusivitetsavtale er ikke relevant, det er ett helt meningsløst opplegg som ikke gagner noen uansett. Hvorhen i prosessen de kjøper eksklusivitetsavtaler er veldig relevant, for det har mye å si for hvordan spillet skal utvikles. Du ser jo hvor mye pepper Deus Ex 2 får om dagen. Tenk hvor mye bedre det spillet hadde vært hvis det kun ble utviklet til PC. (Ikke det at noen kan få slike avtaler for PC, da, men...) Det er mange spillprodusenter som lager spill for "alle" platformer samtidig, og de spillene blir ofte hverken fugl eller fisk. Det er ikke alltid porter fra en platform til de andre er særlig vellykket. Det er nok av eksempler på spill som blir dårlige fordi utviklerne prøver å lage noe som funker "overalt". Det er selvfølgelig eksempler på spill som er vellykket også, men poenget mitt er: Se på spill som kun utvikles til én platform. De har glitrende grafikk og gameplay, ene og alene fordi de kun har hatt ett sett hardware å forholde seg til. Men gudene skal vite at jeg vil det samme som deg. Jeg vil også ha Devil May Cry, Pikmin, Twin Snakes og Virtua Fighter til XBox. Eller Dead or Alive Online og Halo 2 på PS2. Men ville disse spillene ha vært like bra, og så legendariske, hvis de hadde kommet til alle platformene? Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Nå er jeg fanden flette meg lei av de eksklusivitetsavtalene til Sony altså. Først ødelegger de for kill.switch og så dette her. ÅJASSA!!?`?? HVA MED KOTOR 'A ????? HÆ HÆ??? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Og feks halo hadde ikke kommet til pc med en gang om ms ikke hadde blandet seg? hvor i prosessen de kjøper seg en eksklusivitetsavtale er ikke relevant, det er ett helt meningsløst opplegg som ikke gagner noen uansett. Hvorhen i prosessen de kjøper eksklusivitetsavtaler er veldig relevant, for det har mye å si for hvordan spillet skal utvikles. Du ser jo hvor mye pepper Deus Ex 2 får om dagen. Tenk hvor mye bedre det spillet hadde vært hvis det kun ble utviklet til PC. (Ikke det at noen kan få slike avtaler for PC, da, men...) Det er mange spillprodusenter som lager spill for "alle" platformer samtidig, og de spillene blir ofte hverken fugl eller fisk. Det er ikke alltid porter fra en platform til de andre er særlig vellykket. Det er nok av eksempler på spill som blir dårlige fordi utviklerne prøver å lage noe som funker "overalt". Det er selvfølgelig eksempler på spill som er vellykket også, men poenget mitt er: Se på spill som kun utvikles til én platform. De har glitrende grafikk og gameplay, ene og alene fordi de kun har hatt ett sett hardware å forholde seg til. Men gudene skal vite at jeg vil det samme som deg. Jeg vil også ha Devil May Cry, Pikmin, Twin Snakes og Virtua Fighter til XBox. Eller Dead or Alive Online og Halo 2 på PS2. Men ville disse spillene ha vært like bra, og så legendariske, hvis de hadde kommet til alle platformene? De gangene slikt går dårlig er det hovedsaklig fordi de på død og liv skal begrense spillet fordi det må kjøres på dårlig hardware, ps2 feks, eller begrense pc-spill for at de skal kjøres på xboxen (ikke ett så stort problem, iogmed at xboxen klarer seg med en fjerdedel av oppløsninga). Noen av spillene er jo bare legendariske fordi de kom på konsoll, halo feks, hadde jo blitt glemt som den middelmådigheten det var med en gang om det kun kom til pc. Min mening er følgende, la spillutviklerene gjøre det de har tenkt til uten innblanding fra konsoll-makere, så er jeg sikker på ting blir bedre ikke dårligere, om de kan lage bedre spill (som selger bedre), kun med å konsentrere seg om en platform, så vil de sikkert gjøre dette, uten at det skal styres av andre. AtW Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Min mening er følgende, la spillutviklerene gjøre det de har tenkt til uten innblanding fra konsoll-makere, så er jeg sikker på ting blir bedre ikke dårligere, om de kan lage bedre spill (som selger bedre), kun med å konsentrere seg om en platform, så vil de sikkert gjøre dette, uten at det skal styres av andre. AtW Som om jeg skulle ha sagt det selv. Men jeg tror du er litt naïv når du sier at bedre spill selger bedre. Det fins en god del middelmådige spill som legger seg på listetoppen, mye på grunn av hype og aggresiv markedsføring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå