steinjarle Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Kaster seg på bølgen som Ice startet.Også Onecall lanserer rollover av data Lenke til kommentar
ventle Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 18 minutter etter at denne nyheten ble publisert kom det e-post fra ice som forteller at de også inkluderer rollover for mobilt bredbånds-kunder 4 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Ref rollover på kontantkort... Det er bullshit. Når man betaler for 2GB data så bør de ikke være knyttet til en tilsynelatende vilkårlig (godt norsk ord for "arbitrary"?) tidsenhet. Hos noen leverandører bør man passe seg orntlig, for hvis man kjøper en stor datapakke så gjelder den bare noen få dager. Hvis jeg skal være på hytta i fjortendager og tenker at da trenger jeg sikkert ca 5GB. Da må jeg kjøpe 10GB hos noen leverandører, fordi 5GB pakken varer bare i 7 dager.... OKSEBÆSJ! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Ref rollover på kontantkort... Det er bullshit. Når man betaler for 2GB data så bør de ikke være knyttet til en tilsynelatende vilkårlig (godt norsk ord for "arbitrary"?) tidsenhet. Hos noen leverandører bør man passe seg orntlig, for hvis man kjøper en stor datapakke så gjelder den bare noen få dager. Hvis jeg skal være på hytta i fjortendager og tenker at da trenger jeg sikkert ca 5GB. Da må jeg kjøpe 10GB hos noen leverandører, fordi 5GB pakken varer bare i 7 dager.... OKSEBÆSJ! Dette venter jeg på, Jeg ringer å sender så lite sms at jeg har byttet til kontantkort. Hvis jeg kjøper 1gb data så varer den kun ut måneden noe som er uaktuelt. Den dagen jeg kan ha kontantkort å kjøpe en pakke på 10gb som varer helt til den er brukt opp er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Litt leit at det er begrensninger på rollover. Å rulle over 2 GB på et 200 GB abonnement som ICE har for mobilt bredband er jo bare 1%... Edit: kan være jeg misforstår. Om man kan rulle over hele datapakken så er det jo greit. Endret 8. februar 2017 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
kaje Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 At det ikke alltid har vert sånn burde være ulovlig spør du meg, man blir fratatt ett produkt man har betalt for. Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Kan også nevne at dette har blitt en trend her på Island også. Begynnte for et år siden Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Håper ikke man må skifte abbonnement hos andre som hiver seg på dette da. For eksempel når Telia gikk over til roaming inkludert, så gjaldt ikke det alle abonnement med inkludert datapakke. Man måtte skifte over til ny datapakkeabb. med nytt navn. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 "Da får du fullt utbytte av det du har betalt for." "Du kan faktisk spare opp like mye data som du har inkludert i abennementet ditt!" Så ikke "Da får du fullt utbytte av det du har betalt for." Men tydeligvis ikke hvis du har spart opp mengden i abonnement ditt. Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Litt leit at det er begrensninger på rollover. Å rulle over 2 GB på et 200 GB abonnement som ICE har for mobilt bredband er jo bare 1%... Edit: kan være jeg misforstår. Om man kan rulle over hele datapakken så er det jo greit. Både Ice og Onecall skal ha det slik at du max kan spare 100% av vanlig mengde til neste måned, altså bruker du 0gb tre måneder på rad så har du "bare" 400gb fjerde måned selvom du sparte 600gb 2 Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Bor for tiden i Sverige og har Vimla som operatør (som er en del av Telenor). Der har de i hatt rollover i ett år, med øvre grense på 100gb, uavhengig av månedlig datapakke.Så med litt flaks så tar det vel ikke mer enn ett år før de gjør samme i Norge.. Edit: De tilbyr også rollover på sms og samtaler om man ikke har ubegrenset i abonnementet. Endret 8. februar 2017 av night_mare Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Hadde jeg bodd i Sverige så hadde jeg gått for en telefon med dual sim der ene simkortet hadde vært helt vanlig mobilt bredbånd med uendelig kvote til 300,-/mnd. Så et grisebillig mobilabonnement til å ringe med. I norge vil noe i nærheten koste minst 900,-/mnd. 200 GB/mnd i data og et mobil abonnement til 99,-/mnd Lenke til kommentar
mikke83 Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 For å være helt ærlig... Hvorfor alt dette virrvarret. Kjør fri data, med lav bitrate eller fornuftig pris per MB! Lenke til kommentar
Morten Evjen Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Litt leit at det er begrensninger på rollover. Å rulle over 2 GB på et 200 GB abonnement som ICE har for mobilt bredband er jo bare 1%... Edit: kan være jeg misforstår. Om man kan rulle over hele datapakken så er det jo greit. Du kan rulle over hele datapakken. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Er jo direkte feil det Tek skriver om at data kan spares over "lengre tid"? Hvis ikke noe har endret seg i dag eller jeg har misforstått fullstendig? Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Er jo direkte feil det Tek skriver om at data kan spares over "lengre tid"? Hvis ikke noe har endret seg i dag eller jeg har misforstått fullstendig? Joda.. Hvis jeg har 10GB i måneden, så kan jeg spare 1GB hver måned, men maks 20GB totalt.. Dvs. at jeg kan spare over tid, men ikke mer en dobbelt av min månedlige kvote. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Aha. Det hjelper jo litt ekstra forsåvidt. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Kanskje en idé å legge til en knapp for "data rollover" på mobilpriser.no, ved siden av "fri roaming" f.eks Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Kanskje en idé å legge til en knapp for "data rollover" på mobilpriser.no, ved siden av "fri roaming" f.eks Om noen måneder, når EU's roamingregler slår til, så kan man endre navn på den knappen, så ingen vits i å legge over ennå. ;-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg