AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg var i et forhold for litt over et år siden. Bruddet var ganske vondt og styggt. Etter det ble jeg veldig usikker på meg selv. Dette førte til en ganske kjedelig situasjon om dagen. Jeg møtte en fyr fra nettet. Og usikkerheten gjorde det ikke bedre. Han var pen. Hadde han ikke vært pen så hadde jeg aldri gått så langt. Men det var dumt uansett. Pga usikkerheten min så aksepterte jeg å suge han i bilen. Jeg svelgte litt av sæden hans og... spyttet ut deler av den. Han sa at han ville treffe meg igjen, men synes det var veldig merkelig at han bare stoppet å ta kontakt. Hørte ikke mer ifra han. Første gangen jeg har opplevd at en mann bare stopper å ta kontakt på den måten. Begynner å tenke: hvorfor stakk han? Er han syk? Gift? Jeg må teste meg. Hvor stor sjanse er det for at den mannen er syk, eller hvor stor sjanse er det for at jeg kan være smittet isåtilfelle? Vet dere hvor lang tid etter kontakten en bør teste seg? Altså når testen er sikker? Jeg synes det er pinlig og skammer meg over å gå til lege med det. For jeg har testet meg mange ganger de siste årene. Men jeg ønsker kun et fast forhold. Har vært uheldig. Anonymous poster hash: a0bb1...4d1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Fant denne artikkelen: http://www.lommelegen.no/artikkel/kjønnssykdommer-du-kan-få-av-oralsex Så siden du spør om sannsynlighet: mest sannsynlig er herpes (dette er svært utbredt og mange er asymptomatisk), deretter gonoré (kan behandles med antibiotika), og en del sjeldnere er syfilis. HIV er mulig, men da skal du være ganske uheldig, selv om personen er smittet. Klamydia er teoretisk mulig. For øvrig er det nok ingen fare for at legen kommer til å spørre om juicy detaljer hvis du møter opp og har lyst til å teste deg. Endret 8. februar 2017 av Kakofoni Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg må teste meg. Hvor stor sjanse er det for at den mannen er syk, eller hvor stor sjanse er det for at jeg kan være smittet isåtilfelle? Hvordan i all huleste verden kan vi vite det? 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2017 Fant denne artikkelen: http://www.lommelegen.no/artikkel/kjønnssykdommer-du-kan-få-av-oralsex Så siden du spør om sannsynlighet: mest sannsynlig er herpes (dette er svært utbredt og mange er asymptomatisk), deretter gonoré (kan behandles med antibiotika), og en del sjeldnere er syfilis. HIV er mulig, men da skal du være ganske uheldig, selv om personen er smittet. Klamydia er teoretisk mulig. For øvrig er det nok ingen fare for at legen kommer til å spørre om juicy detaljer hvis du møter opp og har lyst til å teste deg. Jeg har allerede bestillt time nå. Jeg er helt hysterisk for sykdommer. Jeg kommer isåfall aldri til å ha oralsex eller noe som helst som kan risikere smitte innen jeg vet at han ønsker å satse på meg. Vil kun ha sex med kondom inntil jeg er i parforhold. Synes det med sykdommer er det skumle når de bare forsvinner. Tror at det er liten sjanse for smitte uansett, men jeg tester meg. Være på den safe siden. Anonymous poster hash: a0bb1...4d1 1 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Nå har du gjort det helt riktig - å bestilt time hos lege. Der får du all den veiledning du trenger, og alle spørsmål kan du ta opp med han eller henne. HIV-smitte gjennom oralsex er ekstremt lav, og nærmest ikke-eksisterende (siden du skrev HIV i tittelen). Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg var i et forhold for litt over et år siden. Bruddet var ganske vondt og styggt. Etter det ble jeg veldig usikker på meg selv. Dette førte til en ganske kjedelig situasjon om dagen. Jeg møtte en fyr fra nettet. Og usikkerheten gjorde det ikke bedre. Han var pen. Hadde han ikke vært pen så hadde jeg aldri gått så langt. Men det var dumt uansett. Pga usikkerheten min så aksepterte jeg å suge han i bilen. Jeg svelgte litt av sæden hans og... spyttet ut deler av den. Han sa at han ville treffe meg igjen, men synes det var veldig merkelig at han bare stoppet å ta kontakt. Hørte ikke mer ifra han. Første gangen jeg har opplevd at en mann bare stopper å ta kontakt på den måten. Begynner å tenke: hvorfor stakk han? Er han syk? Gift? Jeg må teste meg. Hvor stor sjanse er det for at den mannen er syk, eller hvor stor sjanse er det for at jeg kan være smittet isåtilfelle? Vet dere hvor lang tid etter kontakten en bør teste seg? Altså når testen er sikker? Jeg synes det er pinlig og skammer meg over å gå til lege med det. For jeg har testet meg mange ganger de siste årene. Men jeg ønsker kun et fast forhold. Har vært uheldig. Anonymous poster hash: a0bb1...4d1 Jeg vil nødig være frekk, men man starter sjeldent et forhold med en mann ved å suge han i en bil, før man i det hele tatt kjenner vedkommende. For hans del var du nok dessverre bare en våt og tilgjengelig munn, det kune vært en annen kvinne, en prostituert.. Bli kjent med menn før du blir intim. Ikke noe feil med en bj i en bil når man kjenner hverandre og har en relasjon, det må også sies. Anonymous poster hash: e65f6...941 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2017 Jeg var i et forhold for litt over et år siden. Bruddet var ganske vondt og styggt. Etter det ble jeg veldig usikker på meg selv. Dette førte til en ganske kjedelig situasjon om dagen. Jeg møtte en fyr fra nettet. Og usikkerheten gjorde det ikke bedre. Han var pen. Hadde han ikke vært pen så hadde jeg aldri gått så langt. Men det var dumt uansett. Pga usikkerheten min så aksepterte jeg å suge han i bilen. Jeg svelgte litt av sæden hans og... spyttet ut deler av den. Han sa at han ville treffe meg igjen, men synes det var veldig merkelig at han bare stoppet å ta kontakt. Hørte ikke mer ifra han. Første gangen jeg har opplevd at en mann bare stopper å ta kontakt på den måten. Begynner å tenke: hvorfor stakk han? Er han syk? Gift? Jeg må teste meg. Hvor stor sjanse er det for at den mannen er syk, eller hvor stor sjanse er det for at jeg kan være smittet isåtilfelle? Vet dere hvor lang tid etter kontakten en bør teste seg? Altså når testen er sikker? Jeg synes det er pinlig og skammer meg over å gå til lege med det. For jeg har testet meg mange ganger de siste årene. Men jeg ønsker kun et fast forhold. Har vært uheldig. Anonymous poster hash: a0bb1...4d1 Jeg vil nødig være frekk, men man starter sjeldent et forhold med en mann ved å suge han i en bil, før man i det hele tatt kjenner vedkommende. For hans del var du nok dessverre bare en våt og tilgjengelig munn, det kune vært en annen kvinne, en prostituert.. Bli kjent med menn før du blir intim. Ikke noe feil med en bj i en bil når man kjenner hverandre og har en relasjon, det må også sies. Anonymous poster hash: e65f6...941 Trådstarter trodde nok at ved å suge han så ville hun vinne han. Men trådstarter: mannen er ikke et samle-objekt. Ingen seriøs mann trekker frem penisen sin i bilen på første date. Trådstarter: Ikke bry deg om han er pen. Bry deg om det indre. Lær å verdsette deg selv. Bra at du tester deg. Start på nytt igjen. Og avvis den mannen om han kommer tilbake. Anonymous poster hash: f1baf...59b 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Jeg klarer ikke å tolke om TS er mann eller kvinne. Om begge er menn er sjansen for å bli smittet av HIV ca. 20 ganger større enn for heterofile. Dette på grunn av høyere forekomst av sykdommen hos menn som har sex med menn. Sjansen for å få HIV ved oralsex (uten ejakulasjon) er nesten null, og selv med sæd i munn er den ikke veldig stor. Det er derfor mer sannsynlig at du kan være smittet av noe annet, gitt at du blir smittet av noe. 1 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 ............. For jeg har testet meg mange ganger de siste årene. Men jeg ønsker kun et fast forhold. Har vært uheldig. ............. Hvis du har testet deg mange ganger de siste årene, burde du jo vite svarene på de spørsmålene du stiller. Og som et tips. Siden du har testet deg mange ganger er det nærliggende å tro at du pleier å ha ubeskyttet sex med menn du ikke kjenner særlig godt i perioder. Komdomer virker mot mer enn graviditet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå