Anterialis Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 For det første: Jeg vet rammer bare er dust, men har nå dette, og syns det funker ålreit. Ikke noe "Kvel rammene" eller noe ok ? Så til mitt spørsmål: Jeg har i min .index fil lagt inn rammer å sånn, og det funker helt fint. Men hvis jeg for eksempel skriver inn en konkret side på hjemmesiden min i adresselinja, kommer ikke meny- eller bannerrammene med. Rooten min er home.no.net/nanbjor/. Hvis jeg så skal inn på en spesiell side (feks. home.no.net/nanbjor/simpsons/) kommer ikke meny- eller bannerrammene inn. Da kommer liksom bare den simpsonssiden opp, uten noen rammer. Dette er jo forståelig, ettersom jeg bare har sattt inn rammer i index-fila, for så å få alle sidene til å komme opp i hovedramma. Når jeg ikke laster opp index-fila, vet jo ikke browseren at jeg skal ha rammer. Men lurer på om det er mulig å få rammer på alle sidene, uten først å laste inn .index-fila??? Har en del sider, så orker ikke å legge inn rammer på alle sidene, men om det funker å ha feks. en css fil elns i root, som sier at alle sidene skal vises med rammer ???? Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Dette er en av grunnene til at rammer er dust Går nok ikke å gjøre via css nei. Du må nok lage frameset til hver enkelt side Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Dette er en av grunnene til at rammer er dust Går nok ikke å gjøre via css nei. Du må nok lage frameset til hver enkelt side i second that e-motion derfor rammer ikke går bra med http protokollen din eneste mulighet er å jukse det til med javascript. apache kan gjøre auto-prepend, muligens automatisk laste en annen side først, men vet ikke om det løser problemet ditt her. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg bruker dreamwaver og lagde en side for en stund siden hvor jeg brukte frames. der er det mulig å velge i hvilken frame linken skal åpnes i. har ikke tid til å se på det nå, skolen kaller, men kan ta en titt når jeg kommer hjem. håper det kan være til hjelp, men altså litt senere i dag. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 <a href=blabla target="en frame"> det er ikke problemet her - det går ikke an å linke til en frame i frameoppsettet eksternt, f.eks: "Hei, sjekk denne linken: http://ditt.domene.com/frameindex.html!" den vil bare vise startvinduet fordi du ikke kan linke videre fra første page hit. Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 ja var noe sånnt jeg mente. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Ok.. takk for hjelpen så langt ! Men ett annet spørsmål. Vet jeg går utenfor de rammene jeg satte da jeg skrev overskriften, men prøver fordet Vurderer å gå over til php. Men kan ikke noen ting av det før, og syns det kanskje er lurt å begynne litt i et applet. (som i html, begynte jeg med FP) Noen som har noen bra forslag til gode n00b-applets Eller noen gode guider som tar for seg de enkleste kodene for php bruk ? Vet jeg burde tatt dette opp i ett nytt topic, men orket ikke nå Lenke til kommentar
Tamin Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 PHP er serverside scriptspråk og strengt tatt ikke det man forbinder med applets. Ta en titt på guiden til start.no (hvor du har hjemmeside) så bør du ha nok info til å lage dine første dynamiske hjemmesider. Lenke til kommentar
Tamin Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 PHP er serverside scriptspråk og er ikke det man forbinder med applets. Ta en titt i guidene på start.no (hvor du har hjemmeside) så bør du ha nok info til å lage dine første dynamiske hjemmesider. Et tips... PHP krever mer kjennskap til koding enn det å sette inn tekst og bilder i Frontpage, så gjør deg gjerne kjent med html før du går videre til php. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå