Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal bytte internettleverandør, men er veldig usikker på hvem jeg skal velge. Bor i Bergen sentrum. Står mellom NextGentel, Telenor og Homenet. Tilbudene varierer litt i pris, men er utenom det ganske like.

Noen der ute som har dårlige/gode erfaringer med disse? Noen jeg bør unngå?

På forhånd takk!

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg skal bytte internettleverandør, men er veldig usikker på hvem jeg skal velge. Bor i Bergen sentrum. Står mellom NextGentel, Telenor og Homenet. Tilbudene varierer litt i pris, men er utenom det ganske like.

Noen der ute som har dårlige/gode erfaringer med disse? Noen jeg bør unngå?

På forhånd takk!

mvh

hadde holdt meg unna nextgentel .. har hatt fryktelig dårlige erfaringer med de, hatt nett som ikke har vært brukbart i det heletatt og de har latt meg sitte i 2 timer i telefonkø og bare slengt på røret, vært frekke etc når jeg har ringt kundesupport, pluss at de prøvde å nekte meg å si opp et ubrukelig internetabbonement. meldte de for forbrukerrådet og fikk refundert en god del penger + beklagelse, men det måtte mao. gå så langt 

telenor er imotsetning til nextgentel ivertfall et seriøst firma, ikke de billigste, men de har vært greie hvis det er problemer de ganger jeg har brukt dem, så du kan ivertfall være trygg på å få noe som fungerer og få hjelp hvis det er problemer. homenet er jeg veldig fornøyd med, så av alle her, så er vel homenet den jeg hadde anbefalt, med telenor som en god nummer 2. hvis prisene er like, så er det helt hipp som happ hvem du velger.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Nextgentel og kommer ALDRI til å ha dem igjen. Aldri.

Bare tull og tøys med leveringene og når jeg til slutt sa de opp fikk jeg faktura for brudd på bindingen selv om jeg aldri hadde bindingstid. Måtte bruke masse tid på å bevise det. De måtte selvfølgelig gi seg til slutt.

Gikk over til Telenor VDSL og er veldig fornøyd. Stabil linje, leverer litt mer enn jeg betaler for og heller ikke noe tull med supporten til Telenor.

Hadde et modem som røyk. De sendte nytt modem og utløste alltid på nett garantien uten at jeg måtte be om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har nå fått fiber og Altibox nå, men hadde tidligere xDSL. Brukte Telenor en stund, men lot meg friste av lavere pris og byttet til NGT. Dårligere kvalitet på utstyr, dårligere stabilitet, elendig kundeservice og gjorde at jeg avsluttet NGT, og gikk tilbake til Telenor. Man betaler kanskje litt mer, men det er absolutt verdt det, IMO.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg hadde NGT i et par år uten problemer.

Mulig jeg var heldig.

Det store flertallet av kundene er nok "heldige", uansett valg av ISP.

Lenke til kommentar

Det blir kanskje riktigere å si at det lille mindretallet av kundene er "uheldige"? :)

Har ingenting hverken for eller imot Nextgentel, men som med alle andre kundeerfaringer er det gjerne de som er misfornøyde som velger å gi tilbakemelding.

Får inntrykk av at 9/10 Nextgentel-kunder er fly forbanna, misfornøyd og advarer andre mot dem.

Lenke til kommentar

Problemet med nextgentel er vel kunderservice, og de overklokket før linjene til teoretiske maks hastighet men ikke stabile.

DSL har vel kjent problemer på lengere lengder. Så er vel heller det som er problemet.

Homenet har vel enkelte misfornøyde kunder de og samme altibox:

https://www.insidetelecom.no/artikler/behandler-kundene-darligst-av-alle/376392

Så telelevrandørene får mye pepper for tiden er få som gjør det veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...