Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han var ikke ferdig med eksen. Jeg ble lurt.

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sjokket. Nå er min eks dratt til Afrika sammen med den damen som jeg trodde at han ikke var ferdig med. 

Da vi traff hveandre så jobbet han et godt stykke hjemmenfra. Han fortalte til meg at jeg måtte akseptere at han ville ha mye kontakt med sin ekskjæreste. Jeg var i tvil, men han lovet at han ikke følte noe sexuell dragning til henne, og at de var bare gode venner. Jeg oppdaget at det virket som om kontakten var ganske intens hele tiden.

Han ble ganske sint på meg når jeg spurte hva de skulle gjøre på når de møttes. "Hvorfor spør du om det? Du er bare patetisk, sa han. Nå må du stole på meg osv...". Jeg sa at jeg stolte på han, men at jeg lurte på hva han og denne venninnen skulle gjøre på. Om de skulle gå på kino osv.. 

Etter en lang stund så sier han plutselig at han ikke følte seg forelsket i meg og dumpet meg. Men at han gjerne ville ha sex med meg videre. Tilslutt så sa han at jeg var bare en patetisk løgner, derfor kunne han ikke ha kontakt. Rett etterpå dro han på flere ferieturer med ekskjæresten. Nå er de i Afrika sammen. Alene de to. 

Hva tenker dere? Er det rart jeg føler meg lurt og holdt for narr i etterkant? Føler meg sviktet? Er det normalt eller? 

Anonymous poster hash: 6860d...146
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem fjotten og kom deg videre.

Det er sant. Som venner av meg sier til meg. Det er at han har bare bevist med dette at han ikke er et tap. Han ville ha det til at han måtte dumpe meg fordi jeg var en "patetisk løgner". Jeg spurte om vi kunne diskutere om hva det gjaldt. For jeg er en ærlig sjel, og ikke en type som lyver. Da sa han at det kunne vi ikke diskutere, og så skrev han at han ønsket meg til "helvete". 

Nå ser jeg hvem som er løgneren. Det må jo være han som har holdt meg for narr med at han hadde noe mer sammen med ekskjæresten sin. Han kunne i det minste vært ærlig å sagt sannheten. Og ikke lagt all skyld over på meg. 

Ja, null tap, og viktig å komme seg videre med livet :) . Sant det. 

Lenke til kommentar

Nå aner jeg ikke hvor gamle dere er eller hvilke planer du har for fremtiden...men du kunne fått barn med han, og så kunne dette skjedd. Sånn sett greit det skjedde tidligere, heller enn senere.

"You just dodged a bullet" :)

Endret av Drogin
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå aner jeg ikke hvor gamle dere er eller hvilke planer du har for fremtiden...men du kunne fått barn med han, og så kunne dette skjedd. Sånn sett greit det skjedde tidligere, heller enn senere.

"You just dodged a bullet" :)

Han lurte meg trill rundt. Jeg forsto jo at noe var galt egentlig. Når han tilbringer mange timer med ekskjæresten iblant, osv. Han sa at hun var klar over meg. Men hun tok ingen hensyn. På facebookveggen hans sto det et forslag fra henne om at de to kunne reise en tur til Dubai mens vi var sammen. Hele facebooken hans var full av erklæringer fra henne til han. Jeg følte at jeg ikke hadde plass i livet hans. Hver gang jeg spurte hva de skulle gjøre på sammen, ble han sur og beskyttet og forsvarte henne. Sa at hun var et så fantastisk godt menneske, og at nå måtte jeg slutte å henge meg opp i hva de gjorde på. 

En gang kjørte hun i 4 timer for å hente han på en flyplass, og 4 timer tilbake til hjemstedet. Hvorfor gjør hun alt det for en eks? Greit man kan være snille og behjelpelige men jeg forsto egentlig tegningen. Men han forsøkte å få meg til å tro at noe var galt med meg istedet. 

Nå er de på ferie i et land i Afrika sammen de to. Jeg er ikke i tvil lenger. Kan garantere at jeg har blitt holdt for narr. Han som sa at han aldri kunne tenke seg sex med henne, og at det derfor ikke skulle være et problem at de to var venner. Jeg tror de har sex. 

Vi beskyttet oss ikke, men jeg ble aldri gravid. 

For en type!.. Enten fikk han lov å ha åpent forhold av henne,.. Jeg er usikker på den. Men det kan virke sånn. De bodde langt ifra hveandre. 

Jeg tror at jeg bør tenke sånn at jeg ikke skal klandre meg for bruddet. For man ser jo i dette at noe var helt fullstendig galt. Jeg kunne være så bra og snillt menneske jeg bare kunne være, men hva hjelper det når de ikke er ferdig med eksene sine? :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om man ikke alltid tør er det best å stole på magefølelsen. Hvis man har på følelsen at det er noe galt er det som regel det.

Det er sant. Jeg forsøkte å få han til å tilstå det da han brøt opp. Han la all skyld på meg istedet. Sa at det var meg som var patetisk og syk som kunne tro det. Han fortalte at han ikke var forelsket i eksen. Han var ikke tiltrukket av henne, og ville aldri bli det. Og at det var årsaken til at han kunne møte henne når de hadde mulighet. 

Jeg mistenker at de hadde et åpent forhold. Hun har skrevet at hun hele tiden var klar over meg. Men hun har aldri tatt hensyn til meg. Han var ganske utagerende med tanke på at han ville ha sex med flere osv. .Hun virker ganske lik type som han. Derfor tror jeg at de kan ha hatt et åpent forhold og at jeg ble lurt inn i situasjonen. 

Nå har jeg konkludert med at jeg har rett i en sak: de er ikke i Afrika uten en årsak sammen alene. De er på ferie sammen nå, og selvfølgelig så tror jeg at de har sex. 

Lurt å følge magefølelsen og være mer forsiktig. 

Lenke til kommentar

Lurt å følge magefølelsen og være mer forsiktig. 

Jeg tror ikke det er så dumt. Lett er det det dog ikke hvis man blir betatt/forelsket/whatever i noen.

Sant det. Jeg har kommet fram til at det er lurt å ikke være så redd for å ende opp alene. Beste er å finne sin egen fornuft, og sine egne fornuftige grenser, om hva en selv synes er greit å akseptere, eller ikke. Jeg tror at man kan komme langt med det. 

Jeg ser at jeg har ikke lyttet til mine egne grenser. Og overtrådt de, med å begi meg inn i den situasjonen. Jeg ble forelsket, og ikke nok med det så knyttet jeg meg til han, og desverre så ble det vanskelig for meg å sette fornuftige sperrer. Vil si at jeg har akseptert noe et fåtall av mennesker ville akseptert. Og alt av kjærlighet til han.

Han kan ikke hjelpe for sine følelser, men det er ikke en unnskyldning i seg selv i den situasjonen. Han burde ha latt være å treffe/ ha kontakt med eksen på den måten som han gjorde med respekt for meg, samt for å vise meg den verdighet som jeg fortjener..

Han burde latt vær å legge skyld på meg for hele greien. Men det var gjerne et problem for han å si sannheten i en slik situasjon

Men det er bare å lære av situasjonen. Får håpe at han har litt dårlig samvittighet der han sitter i Afrika med henne på stranden, med tanke på at han har beskyldt meg for å være unødvendig sjalu, og som skyld for at han måtte bryte kontakten. Det er feil. 

Gjelder å ta lærdom. Det er det viktigste :) 

Lenke til kommentar

Ut i fra det du skriver har du fortsatt ingen bevis for at de har holdt på verken mens dere var "sammen" eller på turen i Afrika. Alt dette skjer i ditt hodet, du mistenker, du tror osv. Kan det ikke hende at han rett og slett ble drittlei av alt maset ditt om hans venninne? Du fremstår som veldig sjalu.

Uansett, det er vel bare å komme seg videre.

Lenke til kommentar

Han fortalte til meg at jeg måtte akseptere at han ville ha mye kontakt med sin ekskjæreste.

Når noen sier slik så er det vel ganske tydelig at det ikke er ferdig, ikke gå videre når du får den i fleisen. Så sant de ikke er knyttet sammen pga. barn så er det rett og slett uakseptabelt.

Endret av 4 3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser det som høyst usannsynlig at du ikke har fortalt deler av denne historien her før under flere forskjellige brukernavn.  (Hvis det ikke er tilfelle, er det på tide å spille Lotto!)

Hver gang har det blitt gitt prediksjoner, råd og bøttevis av sympati.

Kanskje er tiden inne til å lære av fortiden og gå videre?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ut i fra det du skriver har du fortsatt ingen bevis for at de har holdt på verken mens dere var "sammen" eller på turen i Afrika. Alt dette skjer i ditt hodet, du mistenker, du tror osv. Kan det ikke hende at han rett og slett ble drittlei av alt maset ditt om hans venninne? Du fremstår som veldig sjalu.

Uansett, det er vel bare å komme seg videre.

Det spiller ingen rolle. Jeg mener at trådstarter har hatt problemer med å sette personlige grenser ovenfor seg selv. Hun har aksepterte mer enn hva de fleste ville akseptert. 

Trådstarter: Lær av dette, og stå på dine egentlig personlige grenser. Stol på magefølelsen din. 

Anonymous poster hash: 53673...d3a

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han fortalte til meg at jeg måtte akseptere at han ville ha mye kontakt med sin ekskjæreste.

Når noen sier slik så er det vel ganske tydelig at det ikke er ferdig, ikke gå videre når du får den i fleisen. Så sant de ikke er knyttet sammen pga. barn så er det rett og slett uakseptabelt.

Enig med deg. Det er totalt uakseptabelt. Trådstarter burde ha dumpet den mannen. Istedet tråkker hun over sine "egentlige" personlige grenser, og blir enda mer såret enn hva som er nødvendig. 

Det er lett å havne dit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var i Portugal i 10 dager med min beste venninne, vi gjorde aldri "noe", vi sov i hver våre soverom både på hoteller og feriehuset vi leide. Gjorde masse ting sammen bare. Shoppa, besøkte turistattraksjoner, gikk lange turer langs kysten etc. Det er fullt mulig å reise avsted med noen uten å bare ha vill sex hele tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg var i Portugal i 10 dager med min beste venninne, vi gjorde aldri "noe", vi sov i hver våre soverom både på hoteller og feriehuset vi leide. Gjorde masse ting sammen bare. Shoppa, besøkte turistattraksjoner, gikk lange turer langs kysten etc. Det er fullt mulig å reise avsted med noen uten å bare ha vill sex hele tiden.

I trådstarters tilfelle så virker det som om han ikke verdsatte henne (trådstarter). Derfor skal trådstarter prise seg lykkelig over å være kvitt han. Jeg forstår det slik at i trådstarters tilfelle så er det snakk om en ekskjæreste av han. I mine øyne så er de ikke ferdige med hveandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...