Madridista1212 Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Hei! Har fått tilbud som forsikringsrådgiver hos et søsterselskap av IF. Lønnsmodellen er ren provisjon.. Har fast jobb nå på en daglivarebutikk, å det frister veldig å bytte jobb. Jeg har et par kompiser som har gjort det veldig bra i den stillingen, med lønn på 80k i måneden.. Venter barn til sommeren også.. så følte det var veldig risikofult Har dere noen gode innspill på hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Om du skal vite hva noen tjener, må du få vite timelønn basert på minst seks måneders arbeid. Jeg kan også tjene 80k(antar du snakker brutto) på én mnd, men det er svært sjeldent. (elektriker på land) 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Det er vanskelig å gi råd utan å vite så mykje, det viktigaste er å ikkje la seg lure av kva du potensielt kan tjene. Det du må sjå på kor mykje det er sannsynlig at du med dine selgerevner kan tjene innanfor ei normal arbeidstid. Men om du har venner som har erfaring så er det eit godt utgangspunkt for å få meir nøyaktige svar. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Hvordan er lønnsmodellen? 50K for hver solgt "forsikiring til bedrifter med 180 ansatte" noe sånt? Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 Det er 15 % av salget.. På privatmarkedet Lenke til kommentar
Visum Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Det er 15 % av salget.. På privatmarkedet Med andre ord typisk telefonselger jobb? Bare at du selger forsikiring? 6 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Min bror drev med dette, lange dager, lite tid med familien, for å tjene sånn rundt 25k utbetalt. Slutta etter ca 1 år, hovedsakelig pga ønske om mer tid med barna Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 Selger stort sett over telefon ja! Skal ringe de i morgen å kreve garantilønn hvertfall før jeg starter:) Lenke til kommentar
Visum Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Selger stort sett over telefon ja! Skal ringe de i morgen å kreve garantilønn hvertfall før jeg starter:) Søk "telefonselger erfaring" da hører du hvor lett det er å tjene 80K i mnd. Bedrifter har nå ibruk flere navn for å rekrutere flere telefonselgere, siden de fleste slutter etter kort tid. Eksempelvis brukes "kundekonsulent", "Account manager" etc... 3 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 kreativ tittel på en telefonselger i vertfall , jeg hadde forventet at en forsikringsrådgiver hadde en form for utdannelse ...... Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Høres ut som du bør holde deg i dagligvarebransjen. Provisjonsjobbing er noe drit. 2 Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 (endret) Hei! Har fått tilbud som forsikringsrådgiver hos et søsterselskap av IF. Lønnsmodellen er ren provisjon.. Har fast jobb nå på en daglivarebutikk, å det frister veldig å bytte jobb. Jeg har et par kompiser som har gjort det veldig bra i den stillingen, med lønn på 80k i måneden.. Venter barn til sommeren også.. så følte det var veldig risikofult Har dere noen gode innspill på hva jeg skal gjøre? Søk de opp på skattelistene for å se hva de har tjent i et helt år. Eventuelt spør hva de tjente i snitt pr måned i fjor (eller bedre pr time). Hjelper lite om de tjente 80k den ene måneden de fikk masse salg, om de tjente 5k måneden etter... Hjelper også lite om de tjente 80k på en måned med 150% stilling. Da kan du jo like gjerne ta på deg masse ekstravakter på butikken. Endret 16. februar 2017 av PhelpsTransposed 2 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Tenk på den kommende ungen. Behold den jobben du har og søk deg videre etter noe annet med fast lønn. 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Høres ut som du bør holde deg i dagligvarebransjen. Provisjonsjobbing er noe drit. Helt enig. Hold deg unna dette tullet, har selv opplevd dette. Da jobbet jeg som "Fancy tittel" skulle tjene 260 kr pr time, endte med 0 kr pr time. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 15. februar 2017 Del Skrevet 15. februar 2017 Sikkerheten du har nå er veldig verdifull. I hvert fall når du har andre enn deg selv å tenke på. Jeg ville aldri byttet den bort mot potensielt mer penger. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Beholdt jobben jeg hadde Tenkte jeg kunne forhandle meg fram til en garantilønn hos IF, men slik har de det ikke 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå