Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til bilkjøp, 200-250K helst sportslig.


Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe meg bil til 200-250000. Har sett litt på bmw e60/61 med 3Liter motoren , men er svært skeptisk til å kjøpe meg en e60 med tanke på at det HAR vært mye problemer med de. Kjører idag en bmw e39 2000mod med 3liter motoren. Har blitt lurt 2ganger tidligere i ett bilkjøp så er VELDIG skeptisk til å kjøpe meg bil. Er 21 år å vil ha en litt sportslig bil, så om dere har noe tips angående bilkjøp så rop ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Eldre tyske premiumbiler må en regne med litt ekstra i utgifter på, om ikke kan man lige greit kjøpe noe mer "fornuftig".

De fleste E60 med 3 literen i det prissjiktet du ser på er nok alt over 10 år gamle.

 

Eller sier du at du vil ha en litt sportslig bil, og ser samtidig på 5-serie, som ja, har bakhjulstrekk, men det er bortimot det som er sportslig.

 

Må du i en alder av 21 år ha en så stor bil?

Lenke til kommentar

Du får Audi TT med under 100'km fra rundt 08-10, til rundt 200'. Disse har 180hk.

Ford Focus med 1,6 ecoboost får du enda nyere til samme pris. Overraskende sprek.

Polo med 180hk har et ganske ok kraft/vekt-forhold, og 2012-modeller får du rett over kr 200'.

Eller vær litt gal og kjøp deg Alfa Romeo Giulietta, du får rimelig nye til under 250'.

 

Alle disse har kurante sportslige egenskaper, ihvertfall innenfor hva som bør anbefales til en 21-åring.

Lenke til kommentar

Ikke at bmw 5serie er så sportslig, men sportsligere enn de fleste bilene om man sammenligner dem. Hva mener du med "så stor bil"? Kjører veldig lite bil pga at jeg er utreist på jobb, så når jeg faktisk er hjemme så vil jeg kjøre en sprek bil. Å hvis dere tror jeg har tenkt å kjøre i 200 så tar dere feil.. for jeg er ute etter å bli trykt ned i sete. Har en såkalt "chip" på min bmw så den skal tydeligvis yte 240hk, ja jeg vet det bare er oppskrytt å chippe bilen. For chip kan ikke sammenlignes med orginale hk. Men regner med dere skjønner hva jeg er ute etter:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

5-serie er en stor bil, stor bil betyr mye vekt, mye vekt krever mer effekt for å få skyvet du er ute etter.

I tillegg er større biler dyrere, og du må derfor se på biler som er minst 10 år gamle, som igjen går utover påligligheten (som du tydelig er opptatt av også).

Det er jo lite vits om du 95% av tiden sitter alene i bilen uten bagasje.

 

3-literen i de bilene føles på langt nær så spreke ut, i forhold til hvordan ser ut på papiret (vurderte lenge E92 med samme motor).

Hestekrefter i seg selv sier veldig alene om opplevd effekt.

 

Noen eksempler:

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89854535

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90481929

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=80996821

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90244832

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86984465

 

 

Iallefall av Golf, Mini og DS3 finnes det flere til salgs.
Ellers er det jo tidligere nevnt Focus 1.6 Ecoboost og Polo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du kan stole på bremsepapirer etter den har blitt mappet. 

 

Jeg ville styrt unna E61 da det er mye kødd med mikrobrytere, ledningsnett i bakluka og dreneringen fra soltaket. E60 ganske safe, men som andre har nevnt, det koster å kjøre premium. Du nevner ikke noe om bensin eller diesel. Les litt om de ulike motorene du. Swirl flaps er det lurt å fjerne på dieselmotorene. Det som er fint med E60/61 er at man sjeldent hører om noen med alvorlig rust. Nederst på dørene og baklukene er en gjenganger. 

Lenke til kommentar

For å videreføre det IT-Henrik skrev, finn deg heller noe lettere og morsommere, fremfor å svi av en formue på gammelt premium.

 

Hva med en MX-5? Den forlenger ikke penisen din med antallet hestekrefter, men med halve vekta så har du fortsatt en sportslig og kvikk bil uten at halve summen en gang gikk i avgifter.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er like mye et pengehøl med dyr forsikring det. Det er ikke uten grunn at 9 av 11 av RX-8 eksemplarene som ligger på finn enten har under 100k på telleren, eller har ny/overhalt motor.

Jepp, hele motoren er en slitasjedel som må byttes/overhales med jevne mellomrom.

2 av 3 jeg kjenner som har hatt RX-8 har måtte bytte motor, sistnevnte hadde lite problemer, men så brukte han bilen eksklusivt til å "pendle" mellom Hordaland og Bodø.

 

Forstår godt hvorfor wankelmotor er interessant / spennende, men i praksis så fungerer de bare ikke.  

Lenke til kommentar

Her er bruksbilen jeg kjører, bmw e39 530D automat. Å her er den original, altså 184hk. Syns den kommer raskt oppi 100 selv om den er original der. Så er blitt skeptisk til rx-8.. kjedelig om jeg kjøper meg en bil til nermere 200tusn, så viser det seg at den accelerer like godt som en 530D...

Endret av Generalb0y
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...