kaeksen Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har enormt store problemer og konfigurere mitt integrerte netverkskort ordentlig. Det viser seg at jeg bare kan sende "pakker", men ikke motta. Nettverks-adapteren har særdeles mange funksjoner, funksjoner som sikkert er beregnet på store bedrifter. :'(, men jeg har da ingen bedrift (ennå ), vel nok humor. Nettverkskortet mitt er ikke koblet til router eller hub, men den siste betegnelsen jeg ikke kommer på i farta hva heter. Switch var navnet. Må switchen konfigureres også i forbindelse med nettverkskortet mitt, eller den andre datamaskinen, eller begge delene? VÆR SÅ SNILL og HJELP meg,,jeg MÅ på nett snart, ellers blir jeg tullatte. Hvis andre med samme nettverkskort kan legge innstillingene sine her, ville det kanskje hjulpet meg en lang vei (hvis da det finnes noen andre "generelle" innstillinger enn DEFAULT. Føles som en ENORM belastning og ikke kunne bruke alle funksjonene man har mulighetene til på sin pc. Hans alias Kaeksen. Ps: Kommer med nettverkskortets spesifikasjoner etter hvert. Ds Lenke til kommentar
skravlekaspar2000 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 og hva er switchen koblet til? har du installert tcp/ip stakken? bruker du windows? Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Switchen er koblet til en server som haver brannmuren våres. Tcp/ip stakken,,hva er det? Har windows xp professional sp1. Må tcp/ip-stakk-innstillingen stilles inn inni switchen, eller i maskinen som styrer det hele? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hvis det er en "vanlig" switch, er det ikke noe å stille. (Unmanaged) Men hvis det er en "proff" switch, kan det hende du må konfiggurere den. (Managed) Lenke til kommentar
skravlekaspar2000 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Switchen er koblet til en server som haver brannmuren våres.Tcp/ip stakken,,hva er det? Har windows xp professional sp1. Må tcp/ip-stakk-innstillingen stilles inn inni switchen, eller i maskinen som styrer det hele? tcp/ip er den protokollstakken som brukes på nettet., og er installert som default i xp, så ingen ting å bry seg om da.. sjekk under properties - internet protocol på nettverkskortet ditt om dhcp er slått på. går ut fra at svitsjen er unmanaged. det som kreves da, er at serveren deres kjører dhcp slik at pcen får ip-adresse automatisk når du skrur på. Lenke til kommentar
sadoprest Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har samme problemet med mitt integrerte nettverkskort. Det funket fint en stund men plutselig klikket det. Har prøvd alt av innstillinger, tilogmed nyinstall av windows. Registrerte faktisk sist helg at andre maskiner kan lese med full hastighet fra maskinen gjennom dette nettverkskortet, men jeg kan ikke motta, dette er uavhengig om jeg er koblet med krysset tp eller gjennom switch. Problemet gjelder et Aopen Ax4PE max hovedkort med Realtek nettverkskortet. Kjører forøvrig WinXp pro (nyinstallert) uten sp1. Nettverkskortet har funket med denne instillingen før Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg skrev en e-mail til forhandleren, i dette tilfelle psdata.no..som jeg skryter opp i skyene, fordi jeg får sendt et nytt hovedkort opp snart. Kortet ble kjøpt demo og jeg får ikke demokjørt. Svar Til Sadoprest: Kan det hende at det er feil på ditt hovedkort også, håper ikke det da. Ps: Jeg slutter i tråden, men dere kan bare fortsette og skrive innlegg vis dere vil, jeg blir nok og følge med Ds. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå