Gå til innhold

CPU KJØLER!!!!!!!

Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-27 22:17, Kebab GUD skrev:

Er det noen her som har testet

Thermaltake CPU kjøler, "Silent Viking"

og kan si meg om den er vÆrt å kjøpe??

( har en AMD XP 1700+ )

jeg har en xp 1800+ .. har oxo en zalman 5005 vifte, har den på 3000rmp nå (nesten helt stille) da ligger prosessoren på 39c... eneste som er kravet er at du har de 4 hullene rundt socketen å feste den med (denne kjøler vil ikke falle av!)

Housey

Lenke til kommentar

Jeg har "Silent Viking" på en 1,2GHz Athlon Tbird. Har ikke overklokket, og den er hos meg ganske varm (mellom 42 og 46 grader).

Siden jeg ikke er en overklokker, setter jeg mest pris på at kjøleren er stille(!). Sånn sett er dette en perfekt kjøler for meg.

Det må bemerkes at jeg har brukt den med den medfølgende Thermal Pad. Det er sikkert noen grader å hente hvis man bruker Arctic Silver kjølepasta istedet...

Anbefales hvis du setter lite støy i høysetet!

Lenke til kommentar

Har en versjon av denne vifta som heter Volcan 7(orginalen tror jeh). Denne er fantastisk.

Men her har du en temp sensor som leser av kabinett tempen og når det overstiger en vist temperatur(25 grader) går hastigheten på cpu vifta(og støyen oxo)opp og kjøler mer.

Genial løsning. Denne saken kjøper du på databutikken.no.

MVH

Glimmer

Lenke til kommentar

Silent Viking.

Skjønner ikke hvordan dere får denne viften til å være helt stille. Den er riktignok mye stillere enn min forrige vifte, men jeg hører den jo fortsatt....

Leser at man må legge hodet inntil kassa for å høre at den går. Hos meg kan man lett høre vifta, uten å legge hodet inntil.

Og så durer det litt??! Hadde håpet den var litt stillere...

På full (konstant) load ligger jeg på 50 grader. Så jeg er forsåvidt fornøyd med kjølingen.

Totalt vil jeg anbefale viften!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-28 15:29, El Viking skrev:

Silent Viking.

Skjønner ikke hvordan dere får denne viften til å være helt stille. Den er riktignok mye stillere enn min forrige vifte, men jeg hører den jo fortsatt....

Leser at man må legge hodet inntil kassa for å høre at den går. Hos meg kan man lett høre vifta, uten å legge hodet inntil.

Og så durer det litt??! Hadde håpet den var litt stillere...

"Silent Viking"-vifta ER stille! Du er sikkert klar over at strømforsyningen (PSU) også har en vifte. Sammen med harddisken er det nok det som skaper støyen du hører. Harddisken ligger som regel rundt 30dB, noe som fullstendig vil overdøve "Silent Viking" på 21dB.

Jeg har også støydempet kassa med støydempingsplater fra Biltema, noe som reduserer kassevibrasjonene vesentlig, men på grunn av HD og PSU-vifta er det fortsatt ikke lydløst. (Og når CD-ROMen spinner i gang, bråker det ganske mye...)

Lenke til kommentar

*Tar på seg asbest drakt*

Fatter ikke at dere anbefaler en kjøler på over halvkiloet som for et godt ord kan ramle ned på grafikkortet!?

Den henger jo bare på to knagger. Det er jo greitt for en server som ikke skal flyttes på..

Risikerer ikke CPU, hk(festeørene), og evt. grafikkort for de stakkars kronene en Alpha 8045 koster imellom!

S-O

Lenke til kommentar

Quote:

Fatter ikke at dere anbefaler en kjøler på over halvkiloet som for et godt ord kan ramle ned på grafikkortet!?

Den henger jo bare på to knagger. Det er jo greitt for en server som ikke skal flyttes på..

Risikerer ikke CPU, hk(festeørene), og evt. grafikkort for de stakkars kronene en Alpha 8045 koster imellom!

Det er 1 (EN!) god grunn for å velge Silent Viking fremfor andre CPU-kjølere: støynivået!

Alpha 8045 kjøler sikkert bedre, men ligger i grunnversjon 16dB høyere i støynivå. Selv med rheostat får du neppe Alpha'en under 30dB. Med sine 21dB er Silent Viking verdt hver krone! Det er får andre som gir deg like mye kjøling per dB. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...