AnonymDiskusjon Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Skal prøve å fatte meg i korthet. Er avlaster, har tenkt til å prøve fleinsopp, legg vekt på "prøve". Leser på lovdata at "Når det er nødvendig for å sikre barnet tilfredsstillende omsorg, kan fylkesnemnda gi pålegg om tilsyn, meldeplikt og urinprøver." Spørsmålet mitt da er ganske enkelt om hvor lenge tar fra du er er blitt bedt om å ta en urinprøve, til du må ta urinprøve? Anonymous poster hash: 192a9...16c Anonymous poster hash: 192a9...16c 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Antagelig ikke lenge nok til at rusen blir borte Men du får ta avgjørelsen på om det er verdt risikoen, fleinsopp vs avlaster, hva er viktigst for deg? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 De tar frem en kopp og ber deg tisse så det tar ikke lang tid i det hele tatt Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 De tar frem en kopp og ber deg tisse så det tar ikke lang tid i det hele tatt Kan de virkelig gjøre dette i hjemmet? o,o Anonymous poster hash: 192a9...16c 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Å tisse i en kopp er jo ikke akkurat noe man trenger å dra på sykehus for å gjøre... 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 De tar frem en kopp og ber deg tisse så det tar ikke lang tid i det hele tatt Kan de virkelig gjøre dette i hjemmet? o,o Ja. Det er mange stoffer som går ut av kroppen ganske raskt så hvis man skal være sikker så tar de den med en gang. De skal også se på at du tisser så du ikke tar såpe oppi eller noe annet teit. Du kan nok nekte, men det sier sitt hvis du gjør det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Ja, å nekte prøve gir strengere reaksjon enn enn en prøve som viser at du har tatt noe. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Ja, å nekte prøve gir strengere reaksjon enn enn en prøve som viser at du har tatt noe. Det er vel strengt tatt det samme som å si at han har tatt noe han ikke skal... 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 Antagelig ikke lenge nok til at rusen blir borte Men du får ta avgjørelsen på om det er verdt risikoen, fleinsopp vs avlaster, hva er viktigst for deg? Hvis tilslutt, etter jeg hard gjort research, det evt. viser seg at ja, det er en sjans for at jeg kan bli tatt for det og mister barna, så gjør jeg det selvfølgelig ikke. Å tisse i en kopp er jo ikke akkurat noe man trenger å dra på sykehus for å gjøre... Ser den, men allikevel virker litt "harsh" at der kan "gå inn døra di" og kreve at du pisser i en kopp. De tar frem en kopp og ber deg tisse så det tar ikke lang tid i det hele tatt Kan de virkelig gjøre dette i hjemmet? o,o Ja. Det er mange stoffer som går ut av kroppen ganske raskt så hvis man skal være sikker så tar de den med en gang. De skal også se på at du tisser så du ikke tar såpe oppi eller noe annet teit. Du kan nok nekte, men det sier sitt hvis du gjør det. Ser den, men allikevel virker litt "harsh" at der kan "gå inn døra di" og kreve at du pisser i en kopp. Ja, å nekte prøve gir strengere reaksjon enn enn en prøve som viser at du har tatt noe. Det er høyt mistenkelig ja, ville jo hatt samme system selv. Anonymous poster hash: 192a9...16c 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 Ja, å nekte prøve gir strengere reaksjon enn enn en prøve som viser at du har tatt noe. Det er vel strengt tatt det samme som å si at han har tatt noe han ikke skal... Did you just assumed my gender? Anonymous poster hash: 192a9...16c 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Antagelig ikke lenge nok til at rusen blir borte Men du får ta avgjørelsen på om det er verdt risikoen, fleinsopp vs avlaster, hva er viktigst for deg? Hvis tilslutt, etter jeg hard gjort research, det evt. viser seg at ja, det er en sjans for at jeg kan bli tatt for det og mister barna, så gjør jeg det selvfølgelig ikke. Selvfølgelig er det en sjanse for å bli tatt, de er jo ikke så dumme at de gir lengre frist på å ta urinprøven enn det tar for dopet å gå ut av kroppen. Hva tror du skjer om du blir tatt for å dope deg? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Ser den, men allikevel virker litt "harsh" at der kan "gå inn døra di" og kreve at du pisser i en kopp. Nei, det er ikke "harsh". Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 Antagelig ikke lenge nok til at rusen blir borte Men du får ta avgjørelsen på om det er verdt risikoen, fleinsopp vs avlaster, hva er viktigst for deg? Hvis tilslutt, etter jeg hard gjort research, det evt. viser seg at ja, det er en sjans for at jeg kan bli tatt for det og mister barna, så gjør jeg det selvfølgelig ikke. Selvfølgelig er det en sjanse for å bli tatt, de er jo ikke så dumme at de gir lengre frist på å ta urinprøven enn det tar for dopet å gå ut av kroppen.Hva tror du skjer om du blir tatt for å dope deg? Man vet aldri, vi alle lever i en ganske stupid verden. Worst case scenario; mister barna, resten er irrelevant. Ser den, men allikevel virker litt "harsh" at der kan "gå inn døra di" og kreve at du pisser i en kopp. Nei, det er ikke "harsh". Jeg syns det er litt, "harsh", iogmed at de bare kan spasere inn og "kreve" noe sånt selv om man aldri har hatt noen tidligere bakgrunn som har med slikt og gjøre. Anonymous poster hash: 192a9...16c Anonymous poster hash: 192a9...16c 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Worst case scenario; mister barna, resten er irrelevant. Stemmer, da er det bare for deg å avgjøre om det er verdt risikoen, for min del høres valget enkelt ut, men du setter kanskje dop høyere enn jeg gjør. Hadde du hatt bakgrunn som rusmissbruker hadde du neppe fått blitt avlaster, så å ta det på den måten hos de som ikke har bakgrunn som det er vel akkurat det de gjør. Endret 7. februar 2017 av aklla 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 Worst case scenario; mister barna, resten er irrelevant. Stemmer, da er det bare for deg å avgjøre om det er verdt risikoen, for min del høres valget enkelt ut, men du setter kanskje dop høyere enn jeg gjør. Hadde du hatt bakgrunn som rusmissbruker hadde du neppe fått blitt avlaster, så å ta det på den måten hos de som ikke har bakgrunn som det er vel akkurat det de gjør. Har svart deg i post #9 . Kan forstå greia der. Men synes allikevel at det er litt overilt at hvis man har blitt tatt for dop 1 gang, bør det virkelig være slik at man bør bli fratatt retten til å ha omsorg for andres barn? Hvis ja, hvor lenge? Er jo en viss forskjell hvis man har vært en aktiv rusmisbruker i mange år og bli tatt kontra og være maksimalt uheldig og bli tatt den ene gangen i hele livet man prøver en ting bare for å ha prøvd det? On a sidenote, har for det meste gjort opp min mening for meg selv per nå, diskuterer bare for å diskutere. Anonymous poster hash: 192a9...16c 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 At man blir tatt en gang viser jo ikke hvor mange ganger man doper seg I stedet for å begynne med f.eks ukentlige urinprøver for å sjekke at du klarer å holde deg nykter er det antagelig lettere for de og ikke la deg være avlastingshjem lengre. De vet jo ikke om det var 500 gangen eller første gangen. Man kunne jo hatt 3-strikes, men dette betyr jo strengt tatt at de godtar at folk doper seg og har omsorg for andre sine barn, man må bare passe på å ikke bli tatt for ofte. Det klinger ikke så godt i mine ører ihvertfall. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 At man blir tatt en gang viser jo ikke hvor mange ganger man doper seg I stedet for å begynne med f.eks ukentlige urinprøver for å sjekke at du klarer å holde deg nykter er det antagelig lettere for de og ikke la deg være avlastingshjem lengre. De vet jo ikke om det var 500 gangen eller første gangen. Man kunne jo hatt 3-strikes, men dette betyr jo strengt tatt at de godtar at folk doper seg og har omsorg for andre sine barn, man må bare passe på å ikke bli tatt for ofte. Det klinger ikke så godt i mine ører ihvertfall. Prøver å se dette som en prøvetagers ståsted, men jeg tenker at ja, det er idiotisk å tenke på den måten. Må jo tenke fra byråkratiets ståsted for det er det som tells. Er dog helt enig med deg. Et 3 strike system ville vært vanvittig enkelt og misbruke og slippe unna med generelt. Klinger ikke godt i mine ører heller, og jeg hører godt.. Takk for input. Anonymous poster hash: 192a9...16c Anonymous poster hash: 192a9...16c Anonymous poster hash: 192a9...16c Anonymous poster hash: 192a9...16c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå