merterje Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Jeg skal ha DAB-radio, og hos Nissan her er det tilbud på både Pioneer og Kenwood, og det til samme pris. De forteller at de er nesten helt like, og jeg kan ikke finne ut noen vesentlig forskjell heller. Kan du ?? Eller har du tips hva jeg bør velge, og hvorfor ?? Vedlegg under her på begge. https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/dpx-7000dab https://bilradiospes.no/produkter/fh-x840dab Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Jeg har en Pioneer og en Kenwood, og er fornøyd med begge. Ikke merkbar forskjell på mottageregenskapene. Eneste fordel er at Kenwood skifter til FM når DAB faller ut dersom den finner samme kanal på FM, som i tunneler uten DAB-dekning, og tilbake til DAB når det er mulig, noe jeg ikke har merket på Pioneer'en. Kanskje noe jeg har oversett i alle menyvalgene? Mener også å huske at Kenwood ikke har støtte for Android, men det har visst Pioneer (har ikke testet, har iPhone). Endret 7. februar 2017 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Min aldrende Pioneer skifter også automatisk til FM. Må aktiveres i meny. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 En funksjon som skifter til FM har jo mye å si når nettet nå slukkes.. Pioneer fordi Kenwood bare høres helt feil ut Lenke til kommentar
merterje Skrevet 8. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg har en Pioneer og en Kenwood, og er fornøyd med begge. Ikke merkbar forskjell på mottageregenskapene. Eneste fordel er at Kenwood skifter til FM når DAB faller ut dersom den finner samme kanal på FM, som i tunneler uten DAB-dekning, og tilbake til DAB når det er mulig, noe jeg ikke har merket på Pioneer'en. Kanskje noe jeg har oversett i alle menyvalgene? Mener også å huske at Kenwood ikke har støtte for Android, men det har visst Pioneer (har ikke testet, har iPhone). Har ikke så stor peiling på det, men det ser ut som denne Kenwood har støtte for Aandroid ? : https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/2-din/ddx4017dab Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg skal ha DAB-radio... En fordel med å streame fra mobil.....er at den bare virker....hele tiden Lenke til kommentar
merterje Skrevet 8. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2017 Min aldrende Pioneer skifter også automatisk til FM. Må aktiveres i meny. Er det slik at din gamle Pioneer radio får inn samme stasjoner som før det ble DAB ? Er det slik at det bare er å søke på nytt etter stasjonene ? Jeg har i Molde i dag mistet NRK 1, 2 og 3 i bilen, men de andre er der ennå ihvertfall. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Pioneer fordi Kenwood bare høres helt feil ut Når det gjelder bilstereo så er det vel heller Pioneer som høres feil ut ift Kenwood .... Kenwood har alltid hatt mye bedre radiodel enn Pioneer, og generelt bedre lyd - men er usikker på om dette kan overføres til DAB-. Hvis de ellers er tilsvarende ville jeg valgt Kenwood. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) . Endret 8. februar 2017 av flageborg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå