Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken DAB radio bør jeg velge ?

merterje

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha DAB-radio, og hos Nissan her er det tilbud på både Pioneer og Kenwood, og det til samme pris. De forteller at de er nesten helt like, og jeg kan ikke finne ut noen vesentlig forskjell heller. Kan du ?? Eller har du tips hva jeg bør velge, og hvorfor ?? Vedlegg under her på begge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har en Pioneer og en Kenwood, og er fornøyd med begge. Ikke merkbar forskjell på mottageregenskapene. Eneste fordel er at Kenwood skifter til FM når DAB faller ut dersom den finner samme kanal på FM, som i tunneler uten DAB-dekning, og tilbake til DAB når det er mulig, noe jeg ikke har merket på Pioneer'en. Kanskje noe jeg har oversett i alle menyvalgene? Mener også å huske at Kenwood ikke har støtte for Android, men det har visst Pioneer (har ikke testet, har iPhone). 

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Jeg har en Pioneer og en Kenwood, og er fornøyd med begge. Ikke merkbar forskjell på mottageregenskapene. Eneste fordel er at Kenwood skifter til FM når DAB faller ut dersom den finner samme kanal på FM, som i tunneler uten DAB-dekning, og tilbake til DAB når det er mulig, noe jeg ikke har merket på Pioneer'en. Kanskje noe jeg har oversett i alle menyvalgene? Mener også å huske at Kenwood ikke har støtte for Android, men det har visst Pioneer (har ikke testet, har iPhone). 

Har ikke så stor peiling på det, men det ser ut som denne Kenwood har støtte for Aandroid ? :

https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/spillere-dab-radio/2-din/ddx4017dab

Lenke til kommentar

Min aldrende Pioneer skifter også automatisk til FM. Må aktiveres i meny.

Er det slik at din gamle Pioneer radio får inn samme stasjoner som før det ble DAB ? Er det slik at det bare er å søke på nytt etter stasjonene ? Jeg har i Molde i dag mistet NRK 1, 2 og 3 i bilen, men de andre er der ennå ihvertfall.

Lenke til kommentar

Pioneer fordi Kenwood bare høres helt feil ut

:hmm: Når det gjelder bilstereo så er det vel heller Pioneer som høres feil ut ift Kenwood ....

Kenwood har alltid hatt mye bedre radiodel enn Pioneer, og generelt bedre lyd - men er usikker på om dette kan overføres til DAB-.

Hvis de ellers er tilsvarende ville jeg valgt Kenwood.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...