Redaksjonen. Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 BMWs eneste elbil så langt er liten. Men den elektriske familiebilen er på vei.Derfor blir byene stadig viktigere for BMW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aEAbw77a Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Og her trudde jeg det var kommet ett nytt bilmerke BMV, nei og nei, var bare gamle BMW Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Utviklingen av elbiler går fort, og bilene blir fort gamle og verdiløse. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Utviklingen av elbiler går fort, og bilene blir fort gamle og verdiløse. I motsetning til fossilbiler der utviklingen går tregt, og de er gamle og verdiløse allerede som nye? 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Utviklingen av elbiler går fort, og bilene blir fort gamle og verdiløse. Hvilke elbiler er verdiløse? 4 Lenke til kommentar
kyrreso Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Hybrider er liksom de som satser bittelitt på elbiler, men som ikke greier eller ønsker å lage elbiler med ordentlig rekkevidde. Nå viser jo produsenter allerede rene elbiler som kjører så langt at det må være en pause for sikker (manuell) kjøring uansett, og da kan det hurtiglades. Veldig få trenger den rekkevidden i hverdagen, men produsenter mener at vi trenger å drasse rundt på 2 motorer. Dessverre har regjeringen gjort det for bra for de som kjøper hybrid, men det er på tide å skru igjen der, og satse på rene elbiler eller hydrogen og andre teknologier. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Det finnes i dag EN elbil med en normal pris og bra rekkevidde, og det er Opel Ampera-e/Chevrolet Bolt. Hvis du bestiller den i dag er vi et stykke ut i 2018 før du får den. Hvordan skal regjeringen kunne påvirke denne situasjonen? 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Det finnes i dag EN elbil med en normal pris og bra rekkevidde, og det er Opel Ampera-e/Chevrolet Bolt. Hvis du bestiller den i dag er vi et stykke ut i 2018 før du får den. Hvordan skal regjeringen kunne påvirke denne situasjonen? Ikke en men *to* elbiler med normal pris og bra rekkevidde. Nye Renault Zoe koster 230k-ish, har NEDC-rekkevidde på 400km(300km reelt) og leveringstid på noen få uker. Ladeeffekten er stusselig(22kW), men det har kanskje ikke så mye å si siden den er i minste laget for langtur uansett? Det politikerne kan gjøre er to ting. Det første er å opprettholde støtteordningen til utvalget faktisk bedrer seg. Det andre er å være forutsigbare på utfasing av støtteordningene. For eksempel innføre 5% elbilmoms i -19 og øke satsen med 5% årlig neste 4 årene.. Endret 7. februar 2017 av Kahuna Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 "[Klugescheid] understreker at BMW ikke bygger såkalte «compliance cars»" De bygger heller ikke elektrisk versjon av kjernemodellene sine. Fellestrekket for i3, X3, Mini, osv er at de kommer helt uten bagasjeplass. Takk, men nei takk. Prøv en elektrisk 5-serie stasjonsvogn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå