Gå til innhold

[Løst] Xiaomi Mi MIX manglende 800mhz støtte, hvor faktisk reelt problem er dette?

Anbefalte innlegg

Ja, nå har det seg slik at jeg må ha meg en ny telefon og har sådan forelsket meg litt i alle nyvinningene Xiaomi Mi MIX. Mitt spørsmål her dreier seg da om hvorvidt denne manglende 800mhz 4g støtten reelt sett vil påvirke mitt daglige bruk. Jeg bor ikke veldig sentralt men litt på utkanten av Ålesund, 4G dekningen er dog stort sett god overalt hvor jeg ferdes i dette strøket. Hvor mye blir dette frekvensbåndet brukt generelt sett? Bruker forøvrig komplett mobil som er på Telenor nettet om det har noe betydning. Mulig jeg retter et spørsmål til telenor etterhvert om denne tråden ikke klarer å gi meg svaret på dette. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke http://finnsenderen.no/finnsender for å se sendere rundt der du beveger deg og hvilke frekvenser du bruker.

Det finnes ingen fasit på hvor stort problemet blir uten å undersøke lokale forhold og din bruk.

Det er klart du kommer til å gå glipp av 4G i mindre bynære strøk, men her kan du støtte deg på UMTS på 900 MHz som er noen steder, eller så blir det GSM på 900 MHz.

Til ringing og sms funker det fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar MegaMann2 nå ble jeg litt klokere :) Ser ut som det går mye i 800Mhz her dessverre.. Ettersom denne må importeres kan den ikke kjøpes og prøves heller så tror nok kanskje denne dessverre da blir lagt på vent enn så lenge og krysser fingrene for at de lanserer en versjon for det vestlige markedet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...