Gå til innhold

Hjelp til kjøp av laptop og laptop kjøler

Anbefalte innlegg

Er på markedet for å kjøpe en ny gaming laptop.

• Hva skal maskinen brukes til?

Gaming, surfing, skrive oppgaver, film osv (alt mulig)

• Prisantydning

10 000 - 15 000 eller rundt der. 

• Skal maskinen overklokkes

Antageligvis ikke.

• Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Intel

• Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Bruker ikke ekstern skjern, tastatur osv.

• Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

Har lyst på Geeforce gtx pascal kort. 1060 med 6gb eller 3gb for eksempel???

Også veldig usikker på 15 eller 17 tommers skjerm

Laptopen skal helst holde i 3-4 år ++

Ser på en MSI som er på tilbud for tiden på Komplett:

https://www.komplett.no/product/907982/gaming/gaming-pc/baerbar/msi-gt62vr-156-full-hd-matt-g-sync#

Eventuelt en større version med svakere gpu:

https://www.komplett.no/product/907984/gaming/gaming-pc/baerbar/msi-ge72vr-173-fhd-matt-120hz#

Setter pris på all innsikt da dette er en veldig stor investering for meg. 

Er også ute etter laptop kjøler. Finnes det laptop kjøler jeg kan ha i fanget? Eller er de designet for skrivebord? Vifter rett i fanget og sånt tenker jeg på.

Taknemmelig for alle svar.

Edit:

LINK  Dukket opp. Ser jo meget kurant ut...

Og 19% av er jo meget koselig ;)

Siste dumme spørsmål om noen gidder før jeg kaster ut mesteparten av pengene mine :p

Er det en god grunn til å vente med å kjøpe ny laptop? Sånn som noe superbra nytt innen dataverden som det er like før kommer eller noe sånt som jeg ikke har fått med meg?

Endret av DuckPuck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å vurdere multicom laptop? De er vel noe billigere, men du risiker støy særlig hvis du går for 15".

Laptopkjøler er vel ebay det billigste, men de støyer og veldig dårlig laget.

Foreløpig har jeg ikke funnet en som gir mye for pengene.

Beste ville vært hvis den har tempratursensor slik den kun aktiveres ved krevende bruk.

Eller har dockingstasjon men er ikke vanlig noe særlig lengere.

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir vel hvor heftig gaming du driver med. Det er to bra pcer du har linket til, som passer til budsjettet ditt.

Men skal du game heftig i 3-4 år, bør du nok kanskje vurdere 1070 GPUen, men da går jo prisen opp nokså raskt til 18+.

Hvilken skjermstørrelse du skal gå for, vet jo egentlig bare du selv. Det er jo en smakssak + at en mindre skjerm gir jo lettere pc om du bærer den mye med deg.

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir vel hvor heftig gaming du driver med. Det er to bra pcer du har linket til, som passer til budsjettet ditt.

Men skal du game heftig i 3-4 år, bør du nok kanskje vurdere 1070 GPUen, men da går jo prisen opp nokså raskt til 18+.

Hvilken skjermstørrelse du skal gå for, vet jo egentlig bare du selv. Det er jo en smakssak + at en mindre skjerm gir jo lettere pc om du bærer den mye med deg.

Har tenkt på 1070 GPUen. Men det eneste alternativet jeg kan finne i min prisklasse er Acer Predator, som virker som en laptop som er større enn det jeg liker. Ikke veldig bærebar liksom :p Har også ingen erfaringer med hvor bra Acer er på byggkvalitet, kjøling, støy osv.

LINK eller LINK2

Lenke til kommentar

Hva med å vurdere multicom laptop? De er vel noe billigere, men du risiker støy særlig hvis du går for 15".

Laptopkjøler er vel ebay det billigste, men de støyer og veldig dårlig laget.

Foreløpig har jeg ikke funnet en som gir mye for pengene.

Beste ville vært hvis den har tempratursensor slik den kun aktiveres ved krevende bruk.

Eller har dockingstasjon men er ikke vanlig noe særlig lengere.

Multicom foretrekker jeg å holde meg unna. De har alt for mange dårlige tilbakemeldinger om dårlig byggkvalitet kundeservice osv.

Fant en på kjøler på amazon som kanskje kan funke? Hva tror du? LINK 

Dockingstasjon tror jeg ikke her helt min greie. Men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Etter mye om og men bestilte jeg LINK på den hyggelige tilbudsprisen. Siden jeg var evneveik (som vanlig) er det litt ventetid da lageret gikk tom før jeg klarte å bestemme meg :p

Fortsatt ikke klart å finne en bra laptopkjøler designet for å ha i fanget og passer til en 17" laptop. Men satser på at jeg finner det etterhvert. Takk for svar og innsikt :)

Lenke til kommentar

Et greit kjøpt det der. Så får du jo se om du i det hele tatt trenger en slik laptop kjøler. Så lenge du ikke sitter med pcen på bar hud, skal det jo gå ganske greit.

Sant det. Kan godt hende jeg ikke trenger kjøleren i det hele tatt. Tanken er litt at god kjøling og sånt er en av de viktigste egenskapene for at en laptop skal overleve mange år. Og alle monner drar ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...