La Menthe Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Hardware.no er alltid på etterskudd. i7 7740K og i5 7460K er visstnok Kaby Lake-X-produkter. Så ingen snarlig lansering av disse, slik vi tidligere trodde. Endret 7. februar 2017 av La Menthe Lenke til kommentar
G Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Kan det hende at Intel i all hemmelighet står klare med å flytte i7 over på Cannonlake, og beholde i5 på Kaby Lake, i en overgangsfase for å temme AMD sitt Ryzen nødskrik. Hvor lenge kommer AMD til å holde hode over vannet med denne "umulige" kampen? i5 forbedret - i7 bedre - i7 basert på Cannonlake best .. I desktop CPU markedet? Nja for oss entusiaster så håper jeg lenge. Jeg ønsker meg ikke tilbake til tiden på 80-tallet (selv etter at Intel valgte å selge til alle aktører fremfor kun IBM osv.) hvor en standard desktop kostet 20-30.000,- som i dag tilsvarer 200-300.000,- I alle andre markeder så er de mer konkuransedyktige. Sånn som Apple tenker du på. De prøver seg jo forsiktig med å modde CPU'er på tross av sterk markedspenetrasjon av CPU'er i fra før av fra all slags leverandører, eller hva det går i nå snart. Apple-ågerprising, hail Apple. De er bedre selvsagt, fordi de har en eplelogo Ihvertfall for menigheten.. Endret 7. februar 2017 av G Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Hva slags CPU er det i macbook sa du? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Hvordan du kan dra dette (Intel-rykte som svar til Ryzen) til det faktumet at Apple ønsker å produsere sine egne brikker er for meg en gåte, G. Du må gjerne utdype dette selvsagt, men her skjønner ikke jeg hvor du vil i alle fall 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Det nærmeste "modding" jeg kommer på er vel at noen 2P Xeon workstations kom med CPUer uten heatspreader, eller tar jeg feil der? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Sånn som Apple tenker du på. De prøver seg jo forsiktig med å modde CPU'er på tross av sterk markedspenetrasjon av CPU'er i fra før av fra all slags leverandører, eller hva det går i nå snart. Apple-ågerprising, hail Apple. De er bedre selvsagt, fordi de har en eplelogo Ihvertfall for menigheten.. Og selv om de skulle hatt noe annet enn standard Intel CPUer i sine maskiner så er du sikkert klar over at du nå kritiserer alle som driver å modder ARM til sine mobilprodukter? Det er jo sikkert greit så lenge de ikke har en eplelogo? Forøvrig har jeg en Android og en Surface så det var jo litt skivebom Endret 7. februar 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
G Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Hva slags CPU er det i macbook sa du? Kanskje som en følge av at jeg har lest denne artikkelen. Ta Tek.no for å servere agurknytt, ikke meg. Men, kan det hende det kan bli noe av, tross at det bare ser ut som et rykte på dette stadiet? Et sted må jo alle starte. Så Apple starter kanskje med å modde maskinene sine med ekstrafunksjonalitet, og når de føler de mestrer det og har tjent nok fra eple-menigheten sin, så satser de kanskje på fullblods CPU-mekking? https://www.tek.no/artikler/apple-skal-satse-pa-egne-prosessorbrikker-til-mac-maskinene-sine/376008 Endret 7. februar 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Hvordan du kan dra dette (Intel-rykte som svar til Ryzen) til det faktumet at Apple ønsker å produsere sine egne brikker er for meg en gåte, G. Du må gjerne utdype dette selvsagt, men her skjønner ikke jeg hvor du vil i alle fall Det er et spill på det å gå i mot strømmen. Slik Apple sin businessmodell er og består. De lanserer noe som allerede eksisterer med sin lille vri, gjør det litt mer sexy og slikt også selger det som hakka-møkk. Dersom du parrer situasjonen som jo ser dårlig ut, fordi konkurranse gir lavere pris pr. CPU, GPU, APU .. Så har du Apple som gjør noe til "sitt", også selger det til 3x prisen av hva de andre kan klare å ta for liknende vare. Endret 7. februar 2017 av G Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Jeg er selvsagt helt uenig i analysen din, men uansett så er du i feil tråd - du linker jo til og med til den tråden du burde ha postet i 1 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Stämmer det med I5 med HT så är Intel i full panic mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå