Gå til innhold

Strømforsyning....

zyver

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor stor strømforsyning en må ha for at systemet skal være stabilt.

Har 5 kabinettvifter samt en på cpu og skjermkort. Hvordan kan en vite om strømforsyninga er stor nok???? Har en 360watt av chieftech....

-------------

cs4life

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan også ta en titt på denne kalkulatoren: http://www.jscustompcs.com/power_supply/

Men ikke legg for mye i resultatet den gir deg, den mener at jeg bør ha en psu på 374W, mens min bare er 340W.. Du kan sikkert trekke fra 20-30% av det tallet den gir deg, men husk at det alltid er lurt å ha en sterk strømforsyning! Det er ikke her du skal spare penger på pcen din.

Endret av atrax
Lenke til kommentar

hmm

fikk også et tall spm må være større en det jeg trenger, fikk anbefalt en på ca 360, mens jeg har en på 350. :dontgetit:

men men, har en Fourton-Source på 350 Watt, og den funker det fint med. :)

Den kalkulatoren ligger nok litt over de verdier som man faktisk har i forbruk

Lenke til kommentar
Kjører p4 2.8ghz / r9600 / 1x 160gb harddisk samt 1x120mm / 1x80mm / 2x60mm vifter på en 200w psu.. funker som en kule.

For og si det slik så vet jeg hva slags PSU du har og du har en Achme PSU og de kan ikke sammenlignes med de fleste PSU`er du får kjøpt. Jeg har selv hatt en slik PSU og den holder definitivt mål.. XP1700@1960@1,85V , 4x3.5disker , Ti4200..

PS: Achme er den beste strømforsyningen som blir levert med shuttle sine XPC`er..

Lenke til kommentar

vel, jeg må vel bare skyte inn at jeg kjører en 300W aopen PSU (standard i HX-08) på et KT7A-RAID, 2x 5400 wd, 4x 7200wd, AMD T-bird 1200@1333 :devil: , GF2 GTS +det vanlige... Fungerer utmerket, og helt stabilt... på anbefalingen står det at jeg burde ha en 500W...

en kamerat av meg kjøpte et billig kabinett med strømforskyning (300W) til 450kr eller.no... han får ikke slått av maskinen på vanlig måte, hvis han ikke tar ut en disk...

Kjøper du en god strømforskyning, vil du som regel få mer ut av den enn hvis du kjøper en billig med tilsynelatende samme specs... :thumbs:

Lenke til kommentar

Men ikke legg for mye i resultatet den gir deg, den mener at jeg bør ha en psu på 374W, mens min bare er 340W.. Du kan sikkert trekke fra 20-30% av det tallet den gir deg, men husk at det alltid er lurt å ha en sterk strømforsyning! Det er ikke her du skal spare penger på pcen din.

Nåja, denne siden er for 100% belastning. Så tror ikke det er så galt nei.

Selv får eg svar der at eg må ha 470w, eg har 460W's psu.

Det er ikke dermed sakt at sier den siden at du skal ha en psu på 550W, så skal du ikke kjøpe en.

Det er i start øyeblikket du trenger en del strøm.

Lenke til kommentar

Det som er viktig er ikke egentlig hvor mange Watt den er på.

Hvor stabile spenninger den har, er det som er viktig.

En dårlig strømforsyning vil få mere ustabile spenninger jo mere du belaster den.

Ustabile spenninger kan føre til litt av hvert.

Har f.eks inntrykk av at enkelte produsenter måler power output slik som forsterkerfabrikantene gjør.

Først måle maks Watt på den ene kanalen, så den andre.

Eller, med PSU'er, måle kun en spenning om gangen.

Det gir veldig høye verdier, som desverre lurer oss forbrukere. :angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...