Kurt Lekanger Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Atom C2000 brukes i en rekke produkter fra andre produsenter.Intel-brikke «bricker» ikke bare Cisco-produkter Lenke til kommentar
G Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) https://arstechnica.com/tech-policy/2014/05/photos-of-an-nsa-upgrade-factory-show-cisco-router-getting-implant/ Kan det tenkes at det er klåfingrede statiske pølsefinger i den amerikanske etteretningen som er syndebukken? (bruk antistatisk fotlenke, armlenke folkens) The NSA manager described the process: Here’s how it works: shipments of computer network devices (servers, routers, etc,) being delivered to our targets throughout the world are intercepted. Next, they are redirected to a secret location where Tailored Access Operations/Access Operations (AO-S326) employees, with the support of the Remote Operations Center (S321), enable the installation of beacon implants directly into our targets’ electronic devices. These devices are then re-packaged and placed back into transit to the original destination. All of this happens with the support of Intelligence Community partners and the technical wizards in TAO. Endret 7. februar 2017 av G Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Er jo lite trolig da G siden denne feilen også gjelder servere med C2000 prosessorer. Også for leverandører som bygger sine servere selv. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Kan de ha utviklet seg siden avsløringen? F.eks. at NSA avskjærer CPU-forsendelsene også (og fikler med disse..), litt søkt kanskje at de skulle få det til men det var da bare også en strøtanke. Endret 7. februar 2017 av G Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Er nok ikke bare å skru opp en CPU og hive inn ekstra teknologi. Men for en konspirasonsteoretiker så er vel alt mulig Lenke til kommentar
G Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) Legg på en ekstra liten IC mellom gullbeina. Se paint-klipp-og-limingen i senter av foto. Sånn f.eks: De færreste gidder vel å smi av varmespredermetallblikket på en router-CPU? Endret 7. februar 2017 av G Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Det øverste bildet du har der er en eldgammel CPU. Det finnes ingen "gullbein" å modde på i dag. Se f.eks en Haswell uten varmespreder: Edit: Et ikke-destruktivt eksempel: http://www.thetechrevolutionist.com/2013/06/a-delidded-core-i7-4770k-is-17c-cooler.html Endret 8. februar 2017 av endrebjo Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Hm, min svinedyre Synology DS2415+ har også en CPU i denne serien, men så vidt jeg kan se har ikke Synology sagt et ord om det. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Hm, min svinedyre Synology DS2415+ har også en CPU i denne serien, men så vidt jeg kan se har ikke Synology sagt et ord om det. Jo det har de: Synology told The Reg it was "investigating this issue together with Intel," saying it would "provide more detailed information in the week as it becomes available." It added: "At this time Synology has not seen any indication that this issue has caused an increase in failure rates for DiskStation or RackStation models equipped with Intel Atom C2000 series processors. However once additional information is available, Synology will post an advisory on this topic. "In the meantime it is still safe to continue to use your device, however should you encounter any issues these will be handled via our support teams and all the devices are still covered under the standard warranty provided with all our units. Technical Support can be reached via www.synology.com/ticket." https://www.theregister.co.uk/2017/02/06/cisco_intel_decline_to_link_product_warning_to_faulty_chip/?mt=1486651372531 Så de har vel ingen rapporter enda på at noe har skjedd, men de bruker prosessor typen, så de vil få de samme problemene. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. mars 2017 Del Skrevet 7. mars 2017 Good! Men så spørs det om jeg merker noen problemer da. Jeg bruker ikke NASen tungt, akkurat, bortsett fra at den står på døgnet rundt hele året, men en NAS til 14-15 tusenlapper skal tåle tung bruk, åkkesom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå