Makky Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har det nevnte hovedkortet og tenkte jeg skulle ta en liten oppgradering før jul. Har oppdatert biosen til den nyeste, og den sier at den støtter opp til XP2000 (men det er jo ingen forskjell på XP2000 og XP2200 utenom hastigheten) Det er nå det rare begynner! Etter å resette biosen så kjører den default 1350Mhz. Hvis jeg går på "user define", så begynner problemene. Uansett hvilken multiplier jeg velger utenom 9.5x kjører den på 1800Mhz, mens hvis jeg velger 9.5x, da kjører den plutselig på 2400Mhz. (fsb er hele tiden på 133) Kommer ikke inn i windows uansett hva jeg velger, utenom default. Enten så kommer det opp bluescreen som flasher i et halvt sekund før reboot eller så blir alt bare svart og den plutselig rebooter. Er det cpu'en som DOA eller har ram'en kanskje tatt kvelden? Eller er det rett og slett at hk ikke liker cpu'en? Har forøvrig winxp pro sp1 Takk for hjelp! Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det er vesentlige forskjeller på XP2000 og XP 2200. XP2000 finnes i to utgaver: En Palmino og en Thoroughbred. XP2200 finnes bare som sistnenvnte. Det står på Abits sider at CPU opptil XP2100 Palmino støttes og Thoroughbred opptil XP2000. Den andre forskjellen er multiplieren, den er jo forskjellig og helt sikkert låst. Bad luck, du kan jo forsøke å bytte CPU med en person som har en som passer. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Ja regner med at multiplieren er låst, men jeg kan velge. Men hva burde den stå på for at det skal være riktig? (vil teste litt til før jeg eventuelt sender den tilbake) Og hva burde vcore være? Endret 2. desember 2003 av Makky Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg har forøvrig samme CPU som deg: XP2200. Den kjører på 1800MHz. Multiplier: 1800MHz / 133MHz = 13.5 Det er ikke noe problem å sette multiplieren i bios, men CPUen vil nok nekte å endre den likevel. Vcore vet jeg ikke verdien på, det hjelper deg uansett ikke. Skal du øke den, så er det pga overklokking. Jeg har for øvrig en XP2100 Palmino liggende, vi kan jo bytte? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Men hva skal jeg putte den på? For å kjøre standard hastighet på 1800! Går det ann å få det til uten å røre multiplieren? Er det nok å putte volt innstillingene på default? Ingen som har tips til hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Det er vel noen som har hatt dette hk! Hvilken cpu var det høyeste dere testa med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå