TheDarkSycamore - SCM Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) En ting jeg har lurt på lenge når det gjelder auksjon. Hvorfor må han som preker snakke så sinnsykt fort? Det er både svært tungt og slitsomt for meg å følge med. Aldri forstått meg på akkurat det der. Endret 19. mai 2018 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
0laf Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 En ting jeg har lurt på lenge når det gjelder auksjon. Hvorfor må han som preker snakke så sinnsykt fort? Det er både svært tungt og slitsomt for meg å følge med. Aldri forstått meg på akkurat det der. Det kalles gjerne "auction chant", og det har faktisk en tiltenkt effekt. Den raske snakkingen og repeteringen av ord er ment som en slags "hypnotisering" av de som følger med på auksjonen, samt at det gir et preg av tidsnød, hvor man føler seg presset til å gi bud. Målet er selvfølgelig å både gjøre auksjonen mer spennende, samt å få inn så mange bud som mulig. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 7. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2017 (endret) En ting jeg har lurt på lenge når det gjelder auksjon. Hvorfor må han som preker snakke så sinnsykt fort? Det er både svært tungt og slitsomt for meg å følge med. Aldri forstått meg på akkurat det der. Det kalles gjerne "auction chant", og det har faktisk en tiltenkt effekt. Den raske snakkingen og repeteringen av ord er ment som en slags "hypnotisering" av de som følger med på auksjonen, samt at det gir et preg av tidsnød, hvor man føler seg presset til å gi bud. Målet er selvfølgelig å både gjøre auksjonen mer spennende, samt å få inn så mange bud som mulig. I å snakke ekstremt fort blir ikke så spennende for meg. Jeg personlig må bruke ekstremt mye energi for å konsentrere meg på akkurat det, det liker jeg ikke. Kanskje der det ligger at jeg aldri har likt auksjon. Endret 7. februar 2017 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå