msh Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hei jeg har tenkt til å kjøpe ny minne brikke.Jeg har Twinmos PC2700 512MB(333MHz).Det jeg lurte på er at,kan jeg blandet 333mhz ram med PC3200(400mhz)?Blir systemet ustabil?Kan jeg kjøre den på dual mode da?Eller må jeg ha helt samme minne brikke for å kunne kjøre på Dual mode? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Dette er normalt ikke noe problem. Du må kjøre på hastigheten til den langsomste brikken. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg er dypt uenig, det er ofte et STORT problem. Kan gi ustabilitet. Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Ok,men går det ann å kjøre minne i dual mode da? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg er dypt uenig, det er ofte et STORT problem. Kan gi ustabilitet. Langt ifra... Ser man feks på Twinmos Pc3200 /winbond og noen andre PC3500/3700 brikker så benytter disse de samme modulene.. Så hvis man setter disse sammen så ville vi få ustabilitet? Ikke akkurat.. Har selv PC2100 brikker som kjører på 178mhz (De klarer endel mer også ,men HK vil ikke sette opp Vmem lengere enn 2.6V og det er ikke noe særlig.. Dette var de billigste brikkene på PSdata engang. Kan være et lite problem med at det krever litt mer og kjøre dem feks i dual ,men somregel klarer brikkene litt mer enn det de er laget for.. DC (dual channel) går fint.. Brikkene burde være Singlesided for og få mindre latency.. Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 DC (dual channel) går fint.. Brikkene burde være Singlesided for og få mindre latency.. Jeg har brikkene på begge sider.Men jeg har 333mhz ram,og jeg har tenkt til å kjøpe 400mhz.Krever ikke dual channel helt likt ram? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 tror ikke det krever helt like brikker, men det er helt klart anbefalt, men du kan jo selge den 2700 brikka di til en kompis og kjøpe en extra 3200 brikke? Lenke til kommentar
dominus Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg blandet to typer (hastigheter og merker(twinmos og crusial) 2100/2700) og det gikk rett på trynet. men når meg mixa 2100/2700 av samme merke på brikkene (begge twinmos) gikk det greit.. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 DC (dual channel) går fint.. Brikkene burde være Singlesided for og få mindre latency.. Jeg har brikkene på begge sider.Men jeg har 333mhz ram,og jeg har tenkt til å kjøpe 400mhz.Krever ikke dual channel helt likt ram? Selv har jeg bare kjørt bare dualsided og bare singlesided hver for seg. Har prøvd med "2x forskjellig hastighet og merke Dual sided brikker" og det samme med Singlesided.. Men og blande dualsided og singlesided.. Tja... Er ikke helt sikker.. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Så prøv da. .. husk at man har angrerett vettu. Sleng det inn, og kjør memtest86 over natten. Så får man for en gang skyld greie på om dette er et problem eller ei .. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 vet ikke hvilken cpu du bruker, men rammen vil kjøre med samme speed som fsb på cpu(166mhz)333mhz. hvis du ikke overklokker da ! jeg bruker twinmos pc 2100ram+pc 3200 på xp 2500.noe som betyr at begge rambrikkene går på 166mhz(333mhz)2100ramen blir jo overklokket men er ingen problemer og kjøre samme speed. som dominus sier: tror du må ha samme merke på begge får at det skal gå(twinmos eller noe annet) Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 vet ikke hvilken cpu du bruker, men rammen vil kjøre med samme speedsom fsb på cpu(166mhz)333mhz. hvis du ikke overklokker da ! jeg bruker twinmos pc 2100ram+pc 3200 på xp 2500.noe som betyr at begge rambrikkene går på 166mhz(333mhz)2100ramen blir jo overklokket men er ingen problemer og kjøre samme speed. som dominus sier: tror du må ha samme merke på begge får at det skal gå(twinmos eller noe annet) Det er ikke nødvendigvis riktig. I de fleste bioser kan du setter utvekslingsforholdet mellom RAM og Front Side Bus. Således kan man ha tregere RAM enn det CPU egentlig vil ha. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vel - tror du ihvertfall ikke skal kjøre på annet enn FSB på 166 for å sjekke om det virker. Jeg har tidligere bygget en PC med PC2700 og PC3200 mikset fra to ulike produsenter. Null problem ved standard innstilling (i DualChannel), men så fort jeg prøvde å klokke over 170 i FSB så fikk den litt hikke... Som tidligere nevnt - løp og kjøp - og evt løp og returner dersom det ikke går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå