olavrb Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Hey! Er det noen som får til å bruke VIPPS på custom ROMs? Har en OnePlus One som ikke får oppdateringer lenger. For å holde sikkerheten på topp installerer jeg custom ROMs med siste security patch fra Google. Lineage OS for eksempel, kommer uten root. Men vipps identifiserer telefonen som rooted, og vil med det ikke starte. Har testet å roote med SuperSU, så bruke suhide og root switch, men det gjør ingen forksjell. Er det noen som får til å bruke VIPPS på custom ROMs, Android v7.1.1? Hvordan isåfall? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 (endret) Tror du skal slite med å få til det.. Men har du testet snapchat workarounden? Snapchat er like kresen på root som vipps. Trikset er å installere det på ofisiell rom/en annen enhet og logge inn, for så å ta backup med TitaniumBackup. Så flytter du backupfila på enheten som er rootet å restorer den dær. Når man er ferdig innlogget på snapchat så hopper den over sjekkingen av root. Slik må jeg gjøre det for at det skal fungere på linage OS. Usikker om det går på vipps men du kan jo teste. mCash og Mobile pay fungerer fint med root. Endret 6. februar 2017 av Complexity Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Satser på at xposed for N kommer snart, for Rootcloak skjuler Vipps Lenke til kommentar
olavrb Skrevet 6. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2017 Jøss, gjorde clean install med seneste Lineage OS nightly og OpenGAPPS pico. Ingen root, for det trenger jeg egentlig ikke til noe vettugt. VIPPS og Snapchat startet opp uten problemer! Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Heisann, dere må seriøst begynne å bruke Magisk og systemless root, denne fungerer med både Vipps og Snapchat. Egen funksjon som man bare slår av og på som heter Magisk Hide. Snapchat har forresten begynt å bruke SafetyNet, så sålenge SafetyNet godkjenner telefonen vil også Snapchat virke Er systemless root og systemless Xposed som er fremtiden på denne fronten. Og Vipps ser ikke systemless root i det hele tatt, så har du Magisk og MagiskSu eller systemless Supersu som roote metode, trenger du ikke aktivere Magisk Hide for å få Vipps til å virke.. Forresten er Vipps en amatørmessig app som er laget på en eller annen clickbate farm i India. Sikker på at bestefar kunne kodet en bedre app på Doro telefonen sin ? Endret 8. februar 2017 av LyLu Lenke til kommentar
maxiix3 Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Kaprer tråden litt. Magisk og magisksu går fint gjennom SadetyNet, men vipps og dnb appen påstår fortsatt at jeg har root selv om magisk hide er aktivert. Noen som opplevd noe lignende? (pokemonGo fungerer fint og samme gjelder snapchat) Noen som vet hvordan de sjekker for root? Virker som de sjekker kernelversion eller noe og ser etter noe muffins der? Alt annet bortsett fra vipps påstår jeg ikke har root 1 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Kaprer tråden litt. Magisk og magisksu går fint gjennom SadetyNet, men vipps og dnb appen påstår fortsatt at jeg har root selv om magisk hide er aktivert. Noen som opplevd noe lignende? (pokemonGo fungerer fint og samme gjelder snapchat) Noen som vet hvordan de sjekker for root? Virker som de sjekker kernelversion eller noe og ser etter noe muffins der? Alt annet bortsett fra vipps påstår jeg ikke har root Hvilken mobil bruker du? Jeg vurderer å få meg en Android-mobil med root og ønsker at den skal støtte Magisk. 1 Lenke til kommentar
Trønderape Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Kaprer tråden litt. Magisk og magisksu går fint gjennom SadetyNet, men vipps og dnb appen påstår fortsatt at jeg har root selv om magisk hide er aktivert. Noen som opplevd noe lignende? (pokemonGo fungerer fint og samme gjelder snapchat) Noen som vet hvordan de sjekker for root? Virker som de sjekker kernelversion eller noe og ser etter noe muffins der? Alt annet bortsett fra vipps påstår jeg ikke har root Lenke til kommentar
Trønderape Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Samme her, snapchat fungerer, men vipps påstår at jeg er rooted. Bruker en Nexus 6p med pure nexus 1 Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Samme her, snapchat fungerer, men vipps påstår at jeg er rooted. Bruker en Nexus 6p med pure nexus Akkurat det samme for meg også. Fungerer fint med Lineage OS dog. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Lineage OS er ikke rootet Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Lineage OS er ikke rootet Jeg rooted med Magisk da jeg kjørte Vipps på Lineage OS. Men kan være noe med at det ikke er rooted utav esken. Edit: PureNexus er også unrooted "utav esken". Endret 1. mars 2017 av Xzii 1 Lenke til kommentar
maxiix3 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Bruker lineage OS og her påstår den at jeg er rooted før jeg installerte magisk. Sleit masse med det før med cm13 men da brukte jeg bare rootcloak og levde fint videre. Så ingen her som har en god løsning? Lenke til kommentar
maxiix3 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Kaprer tråden litt. Magisk og magisksu går fint gjennom SadetyNet, men vipps og dnb appen påstår fortsatt at jeg har root selv om magisk hide er aktivert. Noen som opplevd noe lignende? (pokemonGo fungerer fint og samme gjelder snapchat) Noen som vet hvordan de sjekker for root? Virker som de sjekker kernelversion eller noe og ser etter noe muffins der? Alt annet bortsett fra vipps påstår jeg ikke har root Hvilken mobil bruker du? Jeg vurderer å få meg en Android-mobil med root og ønsker at den skal støtte Magisk. Oneplus 3t. Nesten alle mobiler kan rootes og få magisk Lenke til kommentar
iampaulh Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Jeg har en Nexus 5x med Pure Nexus 7.1.1.r21. Opprinnelig fungerte ikke Vipps; etter at jeg rooted og installerte Magisk v11.1, og brukte Magisk Hide (og valgte Vipps) for å skjule root, Vipps fungerte ikke fremdeles. Men! Etter at jeg redigerte /system/build.prop og endre linjen ro.build.tags=test-keys til ro.build.tags=release-keys og tatt en restart, fungerte Vipps (og T-We) https://blog.netspi.com/android-root-detection-techniques/ Håper at du forstår, norsk er ikke mitt første språk! 1 Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Etter å ha søkt på xda med utgangspunkt i ditt svar, paulh, så ser det ut som flere apper også sjekker disse 3 linjene i build.prop: ro.build.flavor=angler-user (denne er nok spesifikk for angler/nexus6p)ro.build.tags=release-keys ro.build.type=user 1 Lenke til kommentar
maxiix3 Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Takk for hjelpen begge to! Redigering av build.prop var akkurat en slik løsning jeg var på jakt etter Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Fungerer nå uten tweaks på Resurrection Remix, S7 edge Lenke til kommentar
Madrigal Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Fungerer BankID for mobil med custom rom, feks pure nexus? Lenke til kommentar
iampaulh Skrevet 2. mai 2017 Del Skrevet 2. mai 2017 Ja, så langt at SIM-kortet ditt støtter det, og ROM har /system/app/Stk/Stk.apk (SimToolKit) installert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå