Gå til innhold

Trenger nytt skjermkort !

tøs

Anbefalte innlegg

hei og hopp

Jeg lurer litt på hvilket skjermkort jeg skal gå til innkjøp av.

Valget står mellom:

1.

PowerColor Radeon 9600XT Bravo 128MB

2.

PowerColor Radeon 9800 128MB DDR

3.

Sapphire 9700 Pro, til 1500 kroner (kjøper av en kompis)

Grunnen til at jeg lurere på dette er fordi, 9700 koret er så gammelt, eller er det egentlig det når man ser på pris i forhold til ytelse?

jeg syntes 1500 kroner er mer enn nok til å bruke på spill, jeg har andre ting som må prioriteres.

Men er det egentlig STOOORE forskjelle ytelsesmessig på disse kortene?

hvilket er beste / dårligst?

Er rett og slett 9700 pro noe tess?

Maskinen min er forøvrig : 2500 @ 3200,NF7-S v2.0, 512ram, maxtor disk(120x2). Vil jeg kunne rokke de fleste spill med 9700 kortet og denne maskinen?

På forhånd takk for alle svar..

Mvh

jølle / tøs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg søkte litt etter brukbare tester somm sammenligner disse, men det var ikke lett. Litt hjelp er det kanskje:

Beyond3D

HarwareTidende

Slik jeg leser disse testene, så er 9600Pro dårligst, deretter kommer 9600XT og 9500Pro ganske likt. 9700Pro vil da overgå begge disse.

Det beste kjøpet for deg er selvsagt 9700Pro kortet fra din kamerat som du får for en kameratslig pris. Kortet er sikkert ikke så gammelt, så skulle noe skje, så kontakter du sikkert bare butikken som din kamerat handlet fra opprinnelig.

Lenke til kommentar

vell min venn var ikke så snill som jeg skulle ha det til. han har solgt kortet til en annen.

Derfor er jeg ute etter et annet skjermkort. I prisklassen 2000 - 2500 (kan strekke meg litt)

Vurderer sterkt powercolor 9800 kortet, men syntes at det blir litt mye penger.

Noen forslag?

Tror dere det er noen murlighet at jeg finner et bra kort i julekalenderen?

Endret av tøs
Lenke til kommentar
Følg med i julekalenderen.. jeg vedder en femtiøring på at det dukker opp et Powercolor R9800 Pro til under 2500,-.

Jupp, det er høyst sannsynlig. Med mindre du må ha skjermkort med en gang, bør du vente ut julekalenderen.

I det lavere prisnivået er Readon 9600pro et meget godt valg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Følg med i julekalenderen.. jeg vedder en femtiøring på at det dukker opp et Powercolor R9800 Pro til under 2500,-.

*vedder imot*

regler: kun snakk om hw.no sin julekalender

Lenke til kommentar

takk for alle svar. jeg gjør som enkelte sier her, venter litt, murligheten for at et bra skjermkort dukker opp i kalenderen er stor.

er det riktig som alle sier om Powercoloer sitt kort (9800), at vifta er så jævelig dårlig? hvis jeg eventuelt bytter vifte på kortet, mister jeg garantien min da?

Lenke til kommentar

er det riktig som alle sier om Powercoloer sitt kort (9800), at vifta er så jævelig dårlig? hvis jeg eventuelt bytter vifte på kortet, mister jeg garantien min da?

Jævlig og jævlig fru Blom... Er en del som har hatt problem med vifta ja, men du mister garantien hvis du bytter den. Ryker kortet med std vifte på får du i hvertfall nytt på garantien (selv om risikoen kanskje er litt større for at det gjør det).

EDIT: Jeg regner med at PC fikser dette på kortene sine (kanskje de allerede har gjort det?), så kanskje du er heldig og får en ny revisjon... De burde i hvertfall fikse det, for det er det eneste negative med kortene, og det er mange både privatpersoner og testere som har opplevd at vifta går.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Ville gått for et 9600pro jeg, det kortet gir mest for pengene. 1349 hos komplett og scorer bedre enn 9800pro på noen tester.

?

Link som støtter opp utsagnet ditt?

enig......... tviler på at det slår 9800pro i noen som hells tester, husk at 9800pro er en meget forbedre version av 9600pro, det skal være bedre på allt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...