Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Kritikk av fordypningsoppgave ønskes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva synes dere om fordypningsoppgaven min?

Det ser ut som at du har lagt inn en solid innsats i dette.

Jeg har lest noen avsnitt og syntes språket er for muntlig, rettskrivingen derimot er bra, spesielt hvis norsk er andrespråket ditt.

I del 1 ville jeg hatt med utfordring rundt spesielt tekniske engelske ord, hvordan skal f.eks. "syntax" oversettes til norsk? Innen utdanning og arbeidsliv brukes det mye engelsk fordi det mangler gode norsk ord. F.eks. skjerming av kabler og ledninger, på norsk har vi bare "skjerming" mens på engelsk er det "shielded" og "screened" som beskriver to ulike måter å beskytte signaler mot interferens.

Konklusjonen har noen skrivefeil og jeg føler den mangler noe, du likte oppgaven og den gikk ganske greit og det var kanskje litt lærerikt  lese bøker - er det mulig å reflektere mer? Hvordan var det å lese bok og se den som film etterpå? Var personene slik du laget deg mentalt bilde av mens du leste boken? En bok kan tolkes ulikt av forskjellige lesere siden fantasien brukes til å danne seg mentale bilder av steder, handlinger og personer.

Hva lærte du egentlig? Hvis du ikke lærte så mye så er det lov det også men begrunn det gjerne. Kanskje du allerede har lest mange bøker og sett film og ikke fikk noen ny erfaring eller opplevelse av oppgaven?

Jeg ville sentrert bildene og hatt bildeteksten rett nedenfor, overskriftene over bildene ser ikke bra ut.

Du burde lage skikkelig innholdsfortegnelse, altså bruke overskrifter riktig slik at innholdsfortegnelse genereres automatisk.

På kilder bør du ha med fotnoter eller nummerering for å vise hva det er kilder på. Erstatt wikipediakildene med noe annet, bruk gjerne wikipedia som oppslagsverk (se i referanser på bunnen etter kilder) men ikke bruk selve wikipediasiden som kilde.

Lenke til kommentar

For guds skyld, ikke legg ut oppgaven din offentlig. Dette kan føre til plagiat.

Det er hans oppgave, selvfølgelig kan han legge den ut.

Om andre plagierer så er det deres problem.

Hvis oppgaven ikke er levert, så er det strengt tatt ikke hans med tanke på plagieringskontrollen.

Jeg kan fint kopiere den og levere den nå, slik at han får 100% plagiat når han leverer oppgaven. Hvis jeg kan gjøre dette, tenk alle videregåendeelever som surfer på denne siden hver dag i håp om å finne noe gull til oppgaven deres. Kommer de OP i forkjøpet, så har OP tapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...