Gå til innhold

Nordkapp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Nordkapp 11 juli 2009 klokken 23:15 og ca 17 varmegrader. Bildet er i grunn ganske flatt men mest for å vise det flotte været".

Men måtte du helt tilbake til 2009 for å finne et fotografi av et slikt vær ved Nordkapp?

Ellers - et varmende stemningsbilde i et nesten glødende lys. Gleder meg til sommeren.

Et spørsmål: Mange av dere legger ut nedskalerte bilder hvor mye av informasjonen dermed blir borte. Jeg pleier alltid å åpne "linken" og blir skuffet når bildet ikke er i nærheten av å fylle skjermen.

Dette var bare et lite sukk fra meg.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

"Nordkapp 11 juli 2009 klokken 23:15 og ca 17 varmegrader. Bildet er i grunn ganske flatt men mest for å vise det flotte været".

Men måtte du helt tilbake til 2009 for å finne et fotografi av et slikt vær ved Nordkapp?

Ellers - et varmende stemningsbilde i et nesten glødende lys. Gleder meg til sommeren.

Et spørsmål: Mange av dere legger ut nedskalerte bilder hvor mye av informasjonen dermed blir borte. Jeg pleier alltid å åpne "linken" og blir skuffet når bildet ikke er i nærheten av å fylle skjermen.

Dette var bare et lite sukk fra meg.

Mvh.Oddvar

Nå bor jeg så lang unna Nordkapp som kan i dette landet, så har ikke vært der etter dette bildet er tatt. Men har jo snakket med andre som har vært der flere ganger å bare hatt tåke. Når du trykker på Se full størrelse så fyller du nesten skjermen.

Lenke til kommentar

Hei, mitt sukk gjaldt ikke spesielt deg.

De fleste skjermer i dag har oppløsning på 1920x1080 eller mer. Digitale kameraer har mye større oppløsning enn dette. Her er maksimal tillatt opplastet filstørrelse 5 MB. Dette betyr at bilder med punkter med f.eks. 4000x3000 pixler lett får plass i ei slik fil.

Men dette er nå kun min mening og ikke mer enn det.

Vennlig hilsen. Oddvar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...