Gå til innhold

50 dagers konstant lesing fra HDD...?

nor50

Anbefalte innlegg

Jeg har en 10 TB HDD det kom noe lyder fra, og siden jeg har GET har jeg fri bruk av back-up. Startet å kopiere innholdet til skyen, og med 20 mbit opp går det ca 2% av innholdet opp per dag. Det blir 50 dager for å få tatt back-up av alt. Er det en ekstra påkjenning for disken...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Det er jo en ekstra risiko tidsmessig. Det beste er nok å foreta en lokal speiling. Er jo uansett samme mengde jobb som må gjøres for avlesning. Det som blir ekstra med GET er jo evt annen samtidig bruk mens de 50 dagene går og ekstra slitasje for spindel.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

En litt off topic sak, og det er at GET bruker Jottacloud, og den ubegrensete pakken har faktisk en begrensning på max 10 TB. Så med 10 TB eller mer, risikerer du at kontoen blir stengt ned, men du får trolig en melding om at du må slette data før de ev. stenger ned kontoen din.

Edit:

Personlig ville jeg vel kjøpt en ny 10 TB disk for å kopiere dataene raskt over på den. Om du er redd for at den gamle disken skal ryke, og så setter i gang med en 50 dagers kopiering jobb, så risikerer du jo at disken ryker halvveis, og du sitter da kun med 50% backup.

Jeg har i alle fall alltid hatt store problemer å stole på en disk jeg har begynt å stille spørsmål med. Til og med den ikke er defekt, fjerner jeg alltid en slik disk bort fra systemet og erstatter med ny.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

En litt off topic sak, og det er at GET bruker Jottacloud, og den ubegrensete pakken har faktisk en begrensning på max 10 TB. Så med 10 TB eller mer, risikerer du at kontoen blir stengt ned, men du får trolig en melding om at du må slette data før de ev. stenger ned kontoen din.

Edit:

Personlig ville jeg vel kjøpt en ny 10 TB disk for å kopiere dataene raskt over på den. Om du er redd for at den gamle disken skal ryke, og så setter i gang med en 50 dagers kopiering jobb, så risikerer du jo at disken ryker halvveis, og du sitter da kun med 50% backup.

Jeg har i alle fall alltid hatt store problemer å stole på en disk jeg har begynt å stille spørsmål med. Til og med den ikke er defekt, fjerner jeg alltid en slik disk bort fra systemet og erstatter med ny.

Nei, Get SIER de har ubegrenset lagringsplass for kunder.

Lenke til kommentar

I brukervilkårene til Get Sky står det:

"Get har i utgangspunktet ingen konkrete begrensinger i lagringskapasiteten, men tar forbehold om å avslutte Tjenesten, herunder slette data, dersom Abonnenten lagrer så store datamengder at bruken klart går ut over hva som kan regnes som normalt privat bruk eller bruk til private formål. Get vil i et eventuelt slikt tilfelle legge vekt på hvorvidt det foreligger et markant avvik i lagringsmengde fra Gets gjennomsnittsbruker av Tjenesten og, om mulig, Abonnentens forklaring på kapasitetsbruken/innholdet. Get vil i slike situasjoner søke å gå i dialog med Abonnenten for å avdekke faktum og forsøke å finne en løsning som Abonnenten er fornøyd med."

Høres ut som noe ala begrensningene som Jottacloud har i sitt system, bare at de ikke har skrevet inn "eksempel-grensen" på overdrevent forbruk (som er på 10TB) som Jottacloud har. Ville ha hørt med de bare for å være på den sikre siden.

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Ja skulle akkurat henvise til de betingelsene, bygger jo på betingelsene til Jotta, og Jotta har en grense på 10 TB, så tviler på at GET har fått noen bedre betingelser enn det.

Så å bruke 50 dager på å laste opp data for å så få kontoen sperret...ja jeg ville fått det på papir fra noen høyere opp en fyren på kundesenteret at de ikke sperrer kontoen ved 10 TB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...