pierce007 Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Har en Peugeot Partner 2010 modell. I det siste har anlegget begynt å skrante litt. Av og til kan det ta flere minutter før det starter, evt hvis veldig humpete så kan det starte omgående. Så langt har det startet umiddelbart når bilen blir slått på. Noen tips til hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Det kan for eksempel være dårlig kontakt. Det første jeg ville fått sjekket da er kontakten som går inn på ac kompressoren. Om det ikke har vært etterfylt gass på systemet siden den var ny så kan det hende at trykket akkurat er på grensa så det kommer og går litt. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 6. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2017 Det kan for eksempel være dårlig kontakt. Det første jeg ville fått sjekket da er kontakten som går inn på ac kompressoren. Om det ikke har vært etterfylt gass på systemet siden den var ny så kan det hende at trykket akkurat er på grensa så det kommer og går litt. Fylle gass, er det noe en kan/bør gjøre selv? Nå skal bilen på EU kontroll denne måneden, kanskje en bare skal be verkstedet sjekke dette...? Det kan jo og nevnes i samme åndedrag at vifte på hastighet 1 og 2 er veldig svak, litt bedre på hastighet 3, mens hastighet 4 så merkes det at AC er på. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Er det egentlig AC eller varmeapparatet du har problemer med? Å oppdage problemer med AC på denne tiden er ikke så vanlig, AC kobles ut ved temperaturer lavere enn ca 4 varmegrader. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Det kan virke som om TS mener varmeapparatet ja, jeg tenker at det kan være en feil i luftfordelingen, noen klaffer som ikke åpner/lukker som de skal slik at varmen ikke kommer dit den skal. At AC ikke virker under +4 er bare tull. Dette har jeg hørt flere som har sagt, så det er tydeligvis mange som er feilinformert. Selv bruker jeg AC ved mye dugg på frontruta nå på vinteren, det hjelper enormt. Merker stor forskjell om jeg ikke slår på AC ved dugg. Det er bare å se på kompressoren at den slår inn, eller slå av/på AC så ser du det på turtall og du hører gjerne at den slår inn. Husk at AC bør brukes litt på vinteren også, gjerne 15-30 minutter minst en gang i måneden for at ikke pakningene skal tørke ut. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Lenge siden du har bytta kupefilter? Kan være at du har full vifta i løv og dritt hvis det er lenge siden (evt at det ikke sitter slik det skal). Men da vil du normalt sett høre det "rasle", ihvertfall innimellom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå