Defleur Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Hei. Jeg har et problem med hyppige halsbetennelser, der den siste var i juleferien med hissige streptokkoker. (Fant nylig ut at jeg glemte å ta to av pillene om det var relevant.) I dag har jeg kjent på flere av "symptomene" jeg får ved begynnende halsbetennelse. Mandlene og drøvelen er veldig hovne og svelget er rødt, med litt gulaktig belegg i ganen. Ellers er almenntilstanden slapp, med litt hodepine og uteblitt feber. Jeg går siste året på videregående skole, og vil helst ha så lite fravær som mulig. Er det mulig at jeg kan gå til legen allerede i morgen å se om jeg kan starte på en penicillinkur, eller blir det for tidlig å se om det er en bakteriell betennelse? Har enda ikke fått de hvite prikkene eller høy feber, så det føles ut som jeg går å venter på at det skal bli verre. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Ja, det er ikke forbudt å gå til legen før man er døden nær. I ditt tilfelle vil jeg også mene det er helt innafor. Greit å være proaktiv. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Ja, det må du gjerne gjøre. Viktig at du forteller fastlegen om de andre gangene dette har skjedd, ettersom det er skjedd innenfor relativ kort periode. Lenke til kommentar
Defleur Skrevet 6. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2017 Nå er halsen full av hvite prikker, og jeg er ikke itvil om hva det er. Har likevel ikke hatt noe særlig med feber (som jeg pleier å få) er det mulig? Har forresten fått legetime i morgen tidlig. Takk for svar! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Går du på antibiotika 365 dager i året? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Greia med streptokokker i halsen er at de kan være av gruppe b typen (som kan være svært skadelig) Derfor er det lurt å sjekke ut halsinfeksjoner med legen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå