Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten behandler meg som om hun er moren min!

Anbefalte innlegg

Begynner å bli lei av at kjæresten behandler meg som om hun er moren min. 
Hver dag spør hun om jeg har drukket noe i dag. Det hjelper ikke å svare at jeg drikker når jeg blir tørst, for da fyller hun et glass vann til meg som hun tvinger meg til å drikke opp.

I helgene vil jeg være litt lenger oppe enn det jeg pleier å være. Når klokka er rundt 12 spør hun: "Skal ikke du legge deg snart?". Dagen etter spør hun gjerne: "Når var det du la deg i natt egentlig?"

Hvis jeg vil stå opp tidlig på morningen (rundt klokka 9 f.eks), hender det at hun kommer til stua og sier: "Kom og legg deg igjen, du blir så trøtt utover dagen hvis du ikke sover mer".

Da jeg skulle feste hos en kompis i helgen sa hun: "Det holder med 4 øl" (da snakker vi slike små bokser). Det er ikke så ofte vi fester lenger, så jeg vil gjerne drikke mer enn 4-5 bokser de få gangene jeg fester.

Dagen derpå spurte hun hvor jeg var hen og hvor mange som var der. Da sa jeg at vi først var hos en kompis av han, før vi dro et annet sted. Jeg visste ikke helt hvor mange vi var, for jeg gidder ikke å telle alle som er der! Var også usikker på hva det stedet het, da jeg ikke har vært der før. Jeg svarte bare at vi var ganske mange der, og at jeg ikke helt husker hva det stedet het... Da sa hun: "Du må vel vite hvor mange som var der og hva det stedet heter?"

Jeg er 24 år, men føler at hun behandler meg som om jeg er 8. Er dette normalt?

Anonymous poster hash: 25738...7ff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De første spørsmålene angår din helse og din døgnrytme, mens det siste spørsmålet angår en forsikring om at du var ute med gutta og ikke tilbrakte mye tid med noen jenter.

Vil si at formaningen om å gå og legge seg igjen klokka ni om morgenen er noe unormal... normale mennesker betrakter det nærmest som syndig å sove lengre enn halv ti, selv på søndager. Jeg sover gjerne lengre selv, men har oppdaget at alle andre voksne betrakter det som uakseptabelt å sove f.eks. til elleve eller tolv.

Så den var litt merkelig...

Det kan virke litt unnfallende når hun lar deg gå ut sammen med "gutta", og du ikke vil fortelle noe om kvelden etterpå.

Og husk, å drikke seg halvfull eller full øker risikoen for å kline med andre eller være utro på andre måter. Så der har hun rett.

Lenke til kommentar

Dagen derpå spurte hun hvor jeg var hen og hvor mange som var der. Da sa jeg at vi først var hos en kompis av han, før vi dro et annet sted. Jeg visste ikke helt hvor mange vi var, for jeg gidder ikke å telle alle som er der! Var også usikker på hva det stedet het, da jeg ikke har vært der før. Jeg svarte bare at vi var ganske mange der, og at jeg ikke helt husker hva det stedet het... Da sa hun: "Du må vel vite hvor mange som var der og hva det stedet heter?"

Du kunne ikke fortelle hvor mange dere var eller hvor dere var, det kan høres ut som om du ikke vil fortelle hvem du er med eller hvor du er, og det burde være bekymringsverdig for alle i ett langvarig, monogamt forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kunne ikke fortelle hvor mange dere var eller hvor dere var, det kan høres ut som om du ikke vil fortelle hvem du er med eller hvor du er, og det burde være bekymringsverdig for alle i ett langvarig, monogamt forhold.

Jeg har vært på fester hos folk jeg ikke kjenner og ikke husket hvor mange som var der.

Endret av Larzen_91
Unødvendig sitering fjernet.
Lenke til kommentar

Jeg har vært på fester hos folk jeg ikke kjenner og ikke husket hvor mange som var der.

Hadde vi vært sammen hadde det vært en ganske shady ting å si. Det betyr enten at du ikke gidder/vil fortelle det eller at du var så full at du ikke husker engang hvor du var (blackout?), ingen av delene burde være akseptable i ett monogamt, langvarig forhold.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Hadde vi vært sammen hadde det vært en ganske shady ting å si. Det betyr enten at du ikke gidder/vil fortelle det eller at du var så full at du ikke husker engang hvor du var (blackout?), ingen av delene burde være akseptable i ett monogamt, langvarig forhold.

Det kan også bety at jeg ikke kjente mine venners bekjente, og at det var veldig mange på festen og at jeg ikke husker nøyaktig hvor mange det var der.

Ville jo selvfølgelig kunne gitt et estimat over hvor mange og forklart at det var hos noen en venn kjente.

Er det et utested jeg ikke har vært på før, så er det heller ikke sikkert at jeg husker hva det het. Litt på samme måte som at jeg ikke husker hvilken butikk jeg har vært i hvis jeg har fulgt samboeren rundt på shopping. Tvilsomt at jeg husker hvor mange som var i butikken også.

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Og husk, å drikke seg halvfull eller full øker risikoen for å kline med andre eller være utro på andre måter. Så der har hun rett.

Å bli født øker risikoen for å dø med hele 100%.

Edit: egentlig "mer". Det øker risikoen uendelig mye.

Endret av Larzen_91
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men nå drikker du ikke med folk som er i butikken mens du er der, så mye at du faktisk ikke husker stort. Come on, du er klar over hvor dårlig det høres ut.

Poenget mitt var at det ikke nødvendigvis er alkoholen som gjør at jeg ikke vet hvor mange som var der eller husker hva stedet heter. Jeg er bare elendig til å huske slike ting. 

Spørsmål: Snakker vi om hvor mange han dro sammen med til utestedet eller hvor mange totalt det er på utestedet? Jeg fikk inntrykk av at kjæresten til trådstarter spurte om hvor mange som var der totalt.

Hvis jeg tar feil og vi snakker om antall personer i følget, så burde han klare å gi et svar på det, med mindre det er 10++ personer.

Lenke til kommentar

Er hun sykepleier?
Hvis du har høye leververdier og hun vet det så gir det mening, da bør du drikke mye vann og være forsiktig med alkohol.

Hvis ikke da er det litt rart, du får snakke med henne og spørre hvorfor. 
Kanskje det er så enkelt som at alkohol er dyrt og hun vil at dere skal spare penger.

Dette med å legge seg er mer forståelig. Selvfølgelig vil hun legge seg sammen med deg. Siden du sitter oppe regner jeg med det er for å sitte foran en skjerm, da prioriterer du den fremfor henne og det vil provosere og såre henne i lengden.

Noen mennesker er ganske kontrollerende, det kan som mye annet være både positivt eller negativt. Dere skal bestemme omtrent like mye hver. Bestemmer hun alt så bør du ta en runde med deg selv, det samme gjelder om du bestemmer alt.

Jeg blir snart gift, hvis det er noe tips jeg kan gi så er det at du aldri må slutte å forandre deg. Du skal ikke være den samme personen om fem eller ti år som du er i dag, du skal være en langt bedre person. Flinkere, mer veltrent, sunnere, mindre uvaner og så videre :)

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei av at kjæresten behandler meg som om hun er moren min. 

Hver dag spør hun om jeg har drukket noe i dag. Det hjelper ikke å svare at jeg drikker når jeg blir tørst, for da fyller hun et glass vann til meg som hun tvinger meg til å drikke opp.

I helgene vil jeg være litt lenger oppe enn det jeg pleier å være. Når klokka er rundt 12 spør hun: "Skal ikke du legge deg snart?". Dagen etter spør hun gjerne: "Når var det du la deg i natt egentlig?"

Hvis jeg vil stå opp tidlig på morningen (rundt klokka 9 f.eks), hender det at hun kommer til stua og sier: "Kom og legg deg igjen, du blir så trøtt utover dagen hvis du ikke sover mer".

Da jeg skulle feste hos en kompis i helgen sa hun: "Det holder med 4 øl" (da snakker vi slike små bokser). Det er ikke så ofte vi fester lenger, så jeg vil gjerne drikke mer enn 4-5 bokser de få gangene jeg fester.

Jeg er 24 år, men føler at hun behandler meg som om jeg er 8. Er dette normalt?

Hahahaha, sorry at jeg ler, men herregud..Jeg forstår deg! Har møtt noen slike menn og kvinner faktisk, vet ikke selv helt hvordan jeg skal reagere på sånt. Føler nesten at jeg blir en 14 åring i hodet av det. 

Jeg er jente, synes ikke det er normal oppførsel. Det er ikke et tema i min vennegjeng sådan.. Kan dette ha noe med sosial intelligens å gjøre? :p 

Anonymous poster hash: a24c6...565

Lenke til kommentar

Det er jo litt måten man ordlegger seg på også, vil jeg tro ;) Måten man spør på og hvordan dynamikken er. Du legger merke til at det henger et krav i måten man sier det på.. 

Jeg kan fint spørre "når la du deg?" uten at det høres masete ut, det kommer rett og slett an på hvordan man ordlegger seg og hvor man plasserer det. Jeg hadde ikke spurt en voksen mann om dette på en mamma-aktig måte, jeg hadde hatt en voksen samtale rundt det, ikke en overnfra-og-ned holdning.

Lenke til kommentar

Men nå drikker du ikke med folk som er i butikken mens du er der, så mye at du faktisk ikke husker stort. Come on, du er klar over hvor dårlig det høres ut.

Har et 10 årig forhold bak meg. Har aldri spurt "hvor mange var det på festen". Aldri, faktisk. Spør man om sånt fordi man mistenker utroskap og fordi man skal passe seg for det?

Lenke til kommentar

Har et 10 årig forhold bak meg. Har aldri spurt "hvor mange var det på festen". Aldri, faktisk. Spør man om sånt fordi man mistenker utroskap og fordi man skal passe seg for det?

Det syns selv jeg var litt rart, men i sammenheng med resten av det hun sier så avslører hun jo at hun bare er usikker på seg selv, det har nok lite med han å gjøre sånn egentlig. Jeg kan finne på å spørre spørsmål om kvelden hvis min forlovede var ute kvelden før, det er jo normalt å spørre om hvordan kvelden var og om ting og tang hvis det er noe man lurer på? Hvis han plutselig hadde blitt defensiv over det så hadde jeg også mistenkt at det kanskje var noe jeg ikke skulle vite?

Endret av Larzen_91
Lenke til kommentar

Det syns selv jeg var litt rart, men i sammenheng med resten av det hun sier så avslører hun jo at hun bare er usikker på seg selv, det har nok lite med han å gjøre sånn egentlig. Jeg kan finne på å spørre spørsmål om kvelden hvis min forlovede var ute kvelden før, det er jo normalt å spørre om hvordan kvelden var og om ting og tang hvis det er noe man lurer på? Hvis han plutselig hadde blitt defensiv over det så hadde jeg også mistenkt at det kanskje var noe jeg ikke skulle vite?

Om du hadde visst litt om mannfolk so hadde du visst at vi ikkje alltid verken bryr oss eller får med oss kor mangen som var på ein fest.

Dersom dette er tegn på at man var for full eller prøvar å unnlate å fortelle om kven som var der(f.eks jenter), so syns eg litt synd i typen din.

Man må då få ha ein fest uten å måtte ut me alle mulege detaljar.

Om man passar på alkoholinntaket ditt fordi man er redd for å gjere noko du angrar på(utroskap f.eks) so bør du kanskje heller vurdere deg sjølv litt(den det skulle gjelde)

Å kunne ha eit sosialt liv kvar for seg om man er ilag, er svært viktig for eit langvarig forhald.

Endret av Larzen_91
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...