JamieD Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Hei! Jeg lager musikk (looper fra GB) for min kommende DVD film. Jeg kom til å tenke på om jeg kan bruke den ferdiglagede musikken jeg har laget i GB i filmen min? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Hvorfor skulle det ikke det? Er det rettighets-beskyttet musikk du spiller inn? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 The GarageBand software license agreement says: "GarageBand Software. You may use the Apple and third party audio loop content (Audio Content), contained in or otherwise included with the Apple Software, on a royalty-free basis, to create your own original music compositions or audio projects. You may broadcast and/or distribute your own music compositions or audio projects that were created using the Audio Content, however, individual audio loops may not be commercially or otherwise distributed on a standalone basis, nor may they be repackaged in whole or in part as audio samples, sound effects or music beds." Så kort fortalt: ja, så lenge du lager et verk, kan du fint bruke dem akkurat som du vil. Du har bare ikke lov til å distribuere lydene videre som samples/lydeffekter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå