Gå til innhold

1 IOS-enhet mister IP på hjemmenettet, alle andre er OK.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ett litt merkelig problem med mitt nye hjemmenett. 

 

Har en Ubiquiti EdgerouterX og en Ubiquiti AP AC Pro access point. Dette erstatter en Linksys E4200.

 

Har satt dette opp, og er greit fornøyd med resultatet. Det eneste er at en iPhone 7 (av totalt 4 iPhone-er og en ipad + ca 30 andre enheter) mister IP-en med ujevne mellomrom. Dette hender kanskje 2 ganger om dagen, og den får da en 169.xxx adresse. Jeg kan da glemme nettverket, koble opp igjen, og alt OK for noen timer.

 

Har forsøkt å sette IP-en som denne telefonen får til statisk i routeren, men det hjalp ikke. Har nå forsøkt å sette statisk IP på selve telefonen, men tror dette i beste fall blir ei nødløsning, da telefonen brukes i andre nett med andre oppsatt av og til.

 

Er det noen som har vært borte i noe tilsvarende? Har søkt litt på google, og det ser ut som folk har vært borte i slike problem før på ulike nettverksoppsett. Altså at en av flere iPhone-er har ramlet ut og fått en slik 169 adresse, på forskjellige nettverkutstyr.

 

Håper noen har innspill  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

I stedet for å "glemme" det ene nettet, forsøk å nullstille alle nettverksinnstillinger (egen menyvalg under tilbakestillingsmenyen).

 

Dette sletter kun nettverksinnstillingene, så alle nettverkene du har lagret må legges inn på nytt. Greit å gjøre uansett når man har vært på reise og brukt wifi av varierende pålitelighet.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Skal forsøke å nullstille nettverksinnstillingene. Foreløpig så holder den seg på nett med fast IP, men det er ikke ei permanent løsning (har også vært ute av nettet store deler av det siste døgnet). Skal la den være et par dager og se om den fortsatt er på, før jeg nullstiller. Kommer tilbake med resultater. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...