IHaveADream Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Hei, Dette er egentlig mest rettet til de som har jobbet i Danmark, evt kjenner til det danske arbeidsmarkedet og skattesystemet. Jeg har fått tilbud om jobb i Danmark, der jeg vil tjene 423 000 NORSKE kroner årlig. Det er begrensede muligheter til overtidsarbeid. Jeg lurer på om dette er en "dårlig deal". Her hjemme vil jeg tjene minimum dette som garantilønn iom. utdanningen min. Men poenget er at Danmark skal ha høyere skatt enn i Norge. De har et veldig forvirrende skattesystem, så jeg aner egentlig ikke hva jeg vil måtte betale i skatt... Men utfra det jeg har forstått av diverse artikler, så er det meget høy skatt der? Her hjemme får jeg også mindre skattetrekk fordi jeg har bolig og boliglån. Men det vil jeg ikke ha i Danmark. Dessuten vil jeg måtte bo i København eller like i nærheten, altså i sentrale og dyre områder pga. jobbens lokalitet. Gjør jeg en dårlig deal dersom jeg takker ja til dette? Lenke til kommentar
IHaveADream Skrevet 5. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2017 Jeg har mistet jobben her hjemme - derfor er det aktuelt å flytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå