PaulMV Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Kem her har lyst å betale TVlisens for PCskjermen sin? Kjøp heller ein vanlig LCD-skjerm, og TVtuner-Kort til PC, som er fritatt fra NRK-lisens. Lenke til kommentar
abene Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 LCD-skjerm med TV-tuner fra Dell Dell lanserer en 17-tommer LCD-skjerm med innebygd TV tuner og 2x5W høyttalere. Skjermen har en rekke muligheter for TV-, video- og multimediabruk. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Kem her har lyst å betale TVlisens for PCskjermen sin? Kjøp heller ein vanlig LCD-skjerm, og TVtuner-Kort til PC, som er fritatt fra NRK-lisens. Behøver de og vite at du har en LCD skjerm med Tv-tuner? Lenke til kommentar
PaulMV Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Når du kjøper lisenspliktig utstyr, så oppgir du navnet ditt! og då veit NRK det. Men du kan jo stjela ein? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Eller kjøpe den i far din sitt navn? Likte skjermen jeg. Skulle hatt meg tv på rommet, og om jeg kan kombinere det med ny skjerm til laptopen så er jo det fett. Finnes det andre rimeligere alternativer enn Dell sin, samme opplegget? Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Tv-Kort + ORNTLIG SKJERM (LCD med 1280x1024) = mange peng spart. Tror det finnes PCMCIA tvkort til lappis. Den skjermen Dell har prestert å sette logoen sin på er jo ikke å hoppe i taket etter da, 1280x768 = dårlig oppløsning, 17" wide = lite synsbilde, og en ting til, TVsignalene er fortsatt 4:3.... Lenke til kommentar
PaulMV Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Ikkje noko problem å kjøpe den i far din sitt navn, så lenge du bur heime og/eller er under 18år. Ellers er du lisenspliktig, og får lisenskrav hvis du får NRK-kontrollør på besøk.. (du er ikkje pliktet til å slippe dei inn, men dei kan "lett" finne ut om du har TV) Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 kanskje dumt spørsmål, men kan bruke "tv'n" uten og ha pc'n på? iså fall er jo det et ganske stort pluss iforhold til lcd + tv-kort løsningen! Lenke til kommentar
kain Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Seff kan du bruke tv'n uten å ha pc'n på den virker akkurat som en vanlig tv med pc inngang Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Kem her har lyst å betale TVlisens for PCskjermen sin? Kjøp heller ein vanlig LCD-skjerm, og TVtuner-Kort til PC, som er fritatt fra NRK-lisens. At TV-tuner kort er fritatt for lisens er en stor myte. Alle mulige former for mottakerutstyr skal det ifølge loven betales linsens for. Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 jeg betaler nå ikke lisens for tv-kortet mitt... bestillte det i mitt navn og har ikke fått noe regninger i postkassa! Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Den skjermen Dell har prestert å sette logoen sin på er jo ikke å hoppe i taket etter da, 1280x768 = dårlig oppløsning, 17" wide = lite synsbilde, og en ting til, TVsignalene er fortsatt 4:3.... Hva hjelper det å ha så høy oppløsning når tv-signalene bare har 625 linjers oppløsning? DVD (PAL) har en oppløsning på 720x576, mens vanlig video har langt lavere. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 jeg betaler nå ikke lisens for tv-kortet mitt... bestillte det i mitt navn og har ikke fått noe regninger i postkassa! Det er bare fordi de som selger tv-kort er for slappe eller ikke kjenner til reglene. Lenke til kommentar
PaulMV Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Med fjernsynsmottaker menes: TV, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l. (ref. http://www.nrk.no/lisens/3167955.html) Eg gir meg og beklager, du har rett der. (men eg var veldig sikker på at det var fritatt ) Lenke til kommentar
brannslange Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Tv-Kort + ORNTLIG SKJERM (LCD med 1280x1024)= mange peng spart. Tror det finnes PCMCIA tvkort til lappis. Den skjermen Dell har prestert å sette logoen sin på er jo ikke å hoppe i taket etter da, 1280x768 = dårlig oppløsning, 17" wide = lite synsbilde, og en ting til, TVsignalene er fortsatt 4:3.... Hva mener du med "lav oppløsning"? 1280*720 er widescreen oppløsning og det som er helt normalt i denne størrelsene. En skjerm med 1280*1024 pixler som du heller ville hatt har ikke noe mindre punktavstand mellom pixlene, forskjellen er simpelhen den at disse skjermene er noe høyere ettersom skjermene er 4:3. 1280*720 er forøvrig HDTV oppløsning og er den oppløsningen som skal ta over for NTSC i USA og Japan. Forøvrig er jeg enig i at det å kjøpe en så liten widescreen skjerm er litt tullete. Høyden på skjermen blir ikke noe særlig stor. Dersom jeg ville ha en slik skjerm i denne prisklassen ville jeg gått for en Acer AL1931, en 4:3 lcd skjerm på 19" med innebygget s-video inngang, men ikke tv-tuner. De fleste har uansett en tv-tuner liggene i en videospiller uansett. På en slik tv vil en få et mye større bilde og som julepynt skrev i innlegget sitt, TVsignalene er fortsatt 4:3.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå