Gå til innhold

Anbefalt cognac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Maskinfører skrev (15 minutter siden):

Ingen butikker har den på lager ☹️ sikkert utgått ☹️

Braastad har jo sin VS, Three Stars blenden var sannsynligvis bare en hyllest til gamle dagers tre stars/eller kors som betyr kvalitet VS.

Angående stjerner så er nok både Braastad vs og Bache 3 kors bedre idag enn i de harde 20 og 30 åra..

Men det er alltid spennende med en ny blend, det kommer sikkert flere spennende vs om man følger med...

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av Cognac liker jeg best Braastad 1919  (fås ikke lenger, men jeg har litt igjen)

Men jeg har for det meste avansert til rom (A.H.Riise Christmas Edition XO (tas ikke lenger inn av polet pga for høyt sukkerinnhold (ganske komisk, men vi er i nisselandet), så enten må det senkes eller etiketten endres til likør.  Et godt alternativ er Plantation 20th Anniversary X.O. som er ca tre ganger bedre enn standard Plantation Grande Reserve, men dessverre finnes på få pol om du liker handle på impuls)

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (5 minutter siden):

Av Cognac liker jeg best Braastad 1919  (fås ikke lenger, men jeg har litt igjen)

Men jeg har for det meste avansert til rom (A.H.Riise Christmas Edition XO (tas ikke lenger inn av polet pga for høyt sukkerinnhold (ganske komisk, men vi er i nisselandet), så enten må det senkes eller etiketten endres til likør.  Et godt alternativ er Plantation 20th Anniversary X.O. som er ca tre ganger bedre enn standard Plantation Grande Reserve, men dessverre finnes på få pol om du liker handle på impuls)

Eneste er at alle de plantation er litt søtet, men ja det er sabla god og trygt kjøp av rom.

Og veldig mange sorter å velge imellom.

Om noen synes at whisky og cognac er for sterkt smaksmessig, så prøv en lagret rom. De er mye rundere og mildere.

Nettopp derfor liker jeg det med sigar og kaffe.   Fordi whisky eller cognac oftest blir for kraftig for sigar.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

...

Og veldig mange sorter å velge imellom.

Men lite i butikkene, må bestilles og så organisert er jeg ikke.  Synes det er synd at polet har hyllene fulle av rom-og-cola variantene (Bacardi div). Kunne godt hatt mer variasjon  (ja, de har Zacapa 23 og Plantation standard, men lite annet spennende).   Julekalenderen fra A.H.Riise med 24 stk 2cl rom og rom-likører er fin som en intro.

Lenke til kommentar
Rune_says skrev (4 minutter siden):

Men lite i butikkene, må bestilles og så organisert er jeg ikke.  Synes det er synd at polet har hyllene fulle av rom-og-cola variantene (Bacardi div). Kunne godt hatt mer variasjon  (ja, de har Zacapa 23 og Plantation standard, men lite annet spennende).   Julekalenderen fra A.H.Riise med 24 stk 2cl rom og rom-likører er fin som en intro.

Sverige har som sagt dårlig cognac, men Sverige er rom og whisky land.

Istedenfor Cognac så kjøpte svenskene rom og whisky på apoteket i forbudstiden.

Derav også kulturelle forskjeller mellom landene.

Så Sverige har godt utvalg mellom god og rimelig rom. Om man bor på Østlandet eller nordpå Trondheim etc.

Det sagt så har Norge og polet svært god kvalitet på det de har i bestillingsutvalget, nivået er høyere enn Sverige på kvalitet, og selvom det kan bli litt dyrere på polet, så får du valuta for pengene.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (32 minutter siden):

Braastad har jo sin VS, Three Stars blenden var sannsynligvis bare en hyllest til gamle dagers tre stars/eller kors som betyr kvalitet VS.

Angående stjerner så er nok både Braastad vs og Bache 3 kors bedre idag enn i de harde 20 og 30 åra..

Men det er alltid spennende med en ny blend, det kommer sikkert flere spennende vs om man følger med...

Ja det kan jo være det 😀 ja de var nok sikkert bedre nå enn da ny blend er alltid interresant ja jeg håper det kommer noen nytt og godt ☺️

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...