f80f Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) Jeg har en Raspberry Pi 3 B, som kjører en apache2 web server. Ønsket er å jobbe på filene på denne, fra Atom. Kan fint se innholdet med smb://server/www, og har lagt den i "Places". Atom finner den ikke, og mounting ser ikke ut til å fungere, sier den ikke finner den. Synes å huske jeg i en annen distro kunne høyreklikke, får så å velge "mount" når jeg hadde funnet mappen med SMB, men det ser ikke ut til å fungere her. Kan jobbe med alt lokalt, og flytte det rundt manuellt, men det er faen så upraktisk. Forslag? Om noen finner dette en gang de selv leter etter en løsning, trenger både navn og IP når adder SMB. Skulle tro bare IP holdt i det tilfellet, men nope. Endret 28. februar 2017 av f80f Lenke til kommentar
process Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 (endret) Kjenner ikke til atom/kde, men du kan montere med smbmount/mount -t smbfs. Kanskje du mangler smbmount? Alternativt jobb over ssh/sshfs. Endret 5. februar 2017 av process Lenke til kommentar
f80f Skrevet 5. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2017 Prøvde mounting med cif-tools og smb4k, vet ikke om det er noe av det samme, eller helt forskjellig fra smbmount. "Må" forsåvidt fikse remote access etterhvert, så kan bruke det. Har minimal erfaring med SSH, er det som ett terminalvindu som prater med serveren, og jeg kan åpne filer i de programmene jeg ønsker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå