WarpX Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Hver gang jeg starter opp Windows er det ca. 50% sjanse for at grafikkortet ikke gjenkjennes og dermed lastes ikke drivern inn. Veldig merkelig. Device Manager: "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)" Ved gjentatte omstarter etter hverandre: Reboot 01 - SUCCESS Reboot 02 - FAIL Reboot 03 - FAIL Reboot 04 - SUCCESS Reboot 05 - FAIL Reboot 06 - SUCCESS Reboot 07 - FAIL Reboot 08 - SUCCESS Reboot 09 - FAIL Reboot 10 - FAIL Reboot 11 - SUCCESS Noen som har erfaring eller løsning på problemet? Rare greier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Prøvd å legge inn driverne på nytt? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Spesifikasjonene på PC'en kunne vært greit å ha og Windows versjon. Hva gjorde du anerledes når problemet startet? Det kan hende det er PSU'en som begynner å bli gåen eller kanskje bare ta en reinstallering av Windows vil funke. Du kan starte med å kjøre DDU og legge inn driverne på nytt http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 5. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2017 Det er en hundgammel burk, og problemet bare oppsto plutselig ca. fem mnd. etter at jeg byttet skjermkort. Skal prøve med reinstall. Tror ikke det har noe med driverne å gjøre pga. feilmeldingen i Device Manager; driverne loades ikke fordi kortet ikke gjenkjennes. Har prøvd reinstall via Geforce Experience. Merkelig at det varierer fra oppstart til oppstart, det er rett og slett ikke logisk. Det samme skal jo skje hver gang man tar en omstart Version 10.0.14393 Build 14393 Other OS Description Not Available OS Manufacturer Microsoft Corporation System Name DESKTOP-A3IRD45 System Manufacturer System manufacturer System Model P5E64 WS PRO System Type x64-based PC System SKU To Be Filled By O.E.M. Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9300 @ 2.50GHz, 2497 Mhz, 4 Core(s), 4 Logical Processor(s) BIOS Version/Date American Megatrends Inc. 0702, 07.04.2008 SMBIOS Version 2.4 Embedded Controller Version 255.255 BIOS Mode Legacy BaseBoard Manufacturer ASUSTeK Computer INC. BaseBoard Model Not Available BaseBoard Name Base Board Platform Role Desktop Secure Boot State Unsupported PCR7 Configuration Binding Not Possible Windows Directory C:\WINDOWS System Directory C:\WINDOWS\system32 Boot Device \Device\HarddiskVolume3 Locale Norge Hardware Abstraction Layer Version = "10.0.14393.206" User Name DESKTOP-A3IRD45\Wheee Time Zone W. Europe Standard Time Installed Physical Memory (RAM) 4,00 GB Total Physical Memory 4,00 GB Available Physical Memory 1,46 GB Total Virtual Memory 8,00 GB Available Virtual Memory 4,23 GB Page File Space 4,00 GB Page File C:\pagefile.sys Hyper-V - VM Monitor Mode Extensions Yes Hyper-V - Second Level Address Translation Extensions No Hyper-V - Virtualization Enabled in Firmware Yes Hyper-V - Data Execution Protection Yes Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Høres veldig ut som PSU som ikke leverer nok strøm (jeg opplevde noe lignende for noen år siden) men jeg skal ikke si det sikkert. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Høres veldig ut som PSU som ikke leverer nok strøm (jeg opplevde noe lignende for noen år siden) men jeg skal ikke si det sikkert. Er resten av hardwaren hønngammel er vel det ting som understøtter at PSU'er på veil til å ta kvelden eller er dårlig. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 11. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2017 Mjaaa kanskje... har enda ikke giddet å reinstallere os. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. februar 2017 Del Skrevet 14. februar 2017 Er vel bare å grave frem en psu av nyere årgang og se om det bedrer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå