Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva gjør fysioterapauter?

Lami

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte å gå til fysio med en problematisk nakke.

Men hva gjør egentlig fysioterapauter? Gir de meg øvelser og bruker noen varme stener uten å bruke hendene sine, eller gjør det faktisk noe selv?

Har aldri gått til en så lurer på om noen kan dele erfaringene sine. Om jeg får noen øvelser og thats it er det lite vits. Samme gjelder varme stener som noen bruker ...

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg får noen øvelser og thats it er det lite vits.

Hva hvis øvelsene hjelper, da?

De kan både gi øvelser, og kna selv. De må uansett ta borti nakken for å finne ut av hva som er i veien, før de bestemmer hva slags øvelser du skal ha.

Øvelser kan jeg finne på Internett.

Okay så de tar borti et par ganger og ikke mer? Ikke sånn at de finner triggerpunkt, masserer elns?

Lenke til kommentar

Om jeg får noen øvelser og thats it er det lite vits.

Hva hvis øvelsene hjelper, da?

De kan både gi øvelser, og kna selv. De må uansett ta borti nakken for å finne ut av hva som er i veien, før de bestemmer hva slags øvelser du skal ha.

Øvelser kan jeg finne på Internett.

Okay så de tar borti et par ganger og ikke mer? Ikke sånn at de finner triggerpunkt, masserer elns?

Det kan du også finne om det du spør om :tease:

Hva gjør fysioterapauter

Her er ett: http://www.kiropraktor-oslo.no/Fysioterapi/   :hmm:

Lenke til kommentar

Har nyleg vært til fysioterapautfor første gong.

Har hadd problem med henda pga jobb.

Var 2 gongar, å kan sei at det hjalp absolutt.

Kjem jo litt an på kva slags probem man har,men er godt muleg det kan hjelpe med ein time eller 2.

Med meg knadde ho den første timen, strakk litt og tøyde. Dette er litt vanskeleg å klare åleine, men fekk nokre øvelsar man kunne gjere.

2. timen var det meir knaing, tøying og litt nåler(køyrer dei ned til beinet og rører litt rundt).

Om man har litt problem, må du og rekne med at det kjem til å gjere realativt vondt og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...