Lami Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Hei, Tenkte å gå til fysio med en problematisk nakke. Men hva gjør egentlig fysioterapauter? Gir de meg øvelser og bruker noen varme stener uten å bruke hendene sine, eller gjør det faktisk noe selv? Har aldri gått til en så lurer på om noen kan dele erfaringene sine. Om jeg får noen øvelser og thats it er det lite vits. Samme gjelder varme stener som noen bruker ... Takk for svar. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Om jeg får noen øvelser og thats it er det lite vits.Hva hvis øvelsene hjelper, da? De kan både gi øvelser, og kna selv. De må uansett ta borti nakken for å finne ut av hva som er i veien, før de bestemmer hva slags øvelser du skal ha. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 Om jeg får noen øvelser og thats it er det lite vits.Hva hvis øvelsene hjelper, da? De kan både gi øvelser, og kna selv. De må uansett ta borti nakken for å finne ut av hva som er i veien, før de bestemmer hva slags øvelser du skal ha. Øvelser kan jeg finne på Internett. Okay så de tar borti et par ganger og ikke mer? Ikke sånn at de finner triggerpunkt, masserer elns? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 For noen problemer vil de massere, gni på steder, og sånt. Og å finne øvelser på internett, er ikke bare-bare, for det er et ekstremt utvalg, og du risikerer å kaste bort tiden din med å gjøre øvelser som ikke løser problemet. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 Okay takk for svar. Jeg får ta noen fysio timer og håpe på det beste. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Det spørs hva de føler du trenger. De kan kna, strekke, massere, mye rart egentlig. De er ikke kiroprakter, fysioterapi har faktisk bevist effekt - men da må du finne riktig fysioterapaut og være ærlig om alt. Endret 4. februar 2017 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Lami Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 Spurte om pris på en manuellterapaut i nærheten. De har gått lengre på skole og er spesialisert innen slikt med skjelett og sånt. Så tenker å prøve de, muligens. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Om jeg får noen øvelser og thats it er det lite vits.Hva hvis øvelsene hjelper, da? De kan både gi øvelser, og kna selv. De må uansett ta borti nakken for å finne ut av hva som er i veien, før de bestemmer hva slags øvelser du skal ha. Øvelser kan jeg finne på Internett. Okay så de tar borti et par ganger og ikke mer? Ikke sånn at de finner triggerpunkt, masserer elns? Det kan du også finne om det du spør om Hva gjør fysioterapauter Her er ett: http://www.kiropraktor-oslo.no/Fysioterapi/ Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Jeg har god erfaring med manuellterapauter. De er jo på sett å vis en fysioterapaut som også kan manipulere (som en kiropraktor). Gjør i hvert fall lignende som kiropraktorer gjør! Bare man faktisk får øvelser osv til å faktisk fikse problemet. Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Har nyleg vært til fysioterapautfor første gong. Har hadd problem med henda pga jobb. Var 2 gongar, å kan sei at det hjalp absolutt. Kjem jo litt an på kva slags probem man har,men er godt muleg det kan hjelpe med ein time eller 2. Med meg knadde ho den første timen, strakk litt og tøyde. Dette er litt vanskeleg å klare åleine, men fekk nokre øvelsar man kunne gjere. 2. timen var det meir knaing, tøying og litt nåler(køyrer dei ned til beinet og rører litt rundt). Om man har litt problem, må du og rekne med at det kjem til å gjere realativt vondt og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå