Rashmosh Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Hei Kontakta til varmtvannstanken har gått. Kan jeg bruke skjøteledning til den eller er det brannfarlig? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Det er mer brannfarlig enn ikke å bruke skjøteledning, det er sikkert. Men det går hvis du har en skjøteledning av god kvalitet. Det må for all del ikke brukes en trommel som er oppkveilet, det blir for varmt. Og så må den ikke komme i klem i døren slik at ledningen blir skadet. 1 Lenke til kommentar
Rashmosh Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 Takk for svar! Hadde tenkt å bruke sånn trommel haha, så bra du svarte. Jeg dropper det og venter heller på elektrikern 3 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Trommelen er jo evt bare å dra ut.... 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Ja, trommel er OK så lenge alt er dratt ut. Hva er forresten problemet med kontakten? Gåen sikring? 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Sikkert smelta pga varme... Få trikkeren til å legge det opp skikkelig du, fast tilkoblet uten brannfarlig kontakt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Ev bytte til industikontakt, som er egnet for høy belastning over lengre tid. http://www.elektroimportoren.no/stikkontakt-utvendig-16a-2pol-j-230v-6h-ip44/1578111/Product.html for eks. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 Tør jeg spørre hvor stor effekt det er på berederen? Er den over 1500 W vil elektrikeren sette opp en fast tilkobling når han kommer. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 6. februar 2017 Del Skrevet 6. februar 2017 Støpsel på VVB er i utgangspunktet en uting, og en skjøtetrommel er definitivt ikke optimalt. Hvis det er den midlertidige løsningen så ville jeg ikke hatt den plugget i uten tilsyn i så fall. Elektrikeren kommer nok til å koble den fast antar jeg. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor nye beredere leveres med Schuko støpsel. De burde blitt levert med industristøpsel for 16/20A slik at det ble den nye standarden. Eller eventuelt levert uten støpsel i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå