Gå til innhold

Hvilken Radeon driver er best ?

mirene

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har kjøpt et Hercules Radeon 9800PRO kort.

Er meget fornøyd med det.

Det jeg lurer på er følgende........

på ATI's hjemmeside får en lastet ned Catalyst 3.9 grafikk driver .

MEN...på Hercules hjemmeside,så ligger det en

Hercules Catalyst 3.8 driver

http://ts.hercules.com/eng/index.php?pg=vi...1&pid=128&cid=1

Jeg lurer fælt på om deres egen driver er/burde være bedre enn ATI's offisielle.

Takker på forhånd for svar på dette spørsmålet :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet modifiserer ikke Hercules drivere til sine egne kort, i og med at de ikke kaller driverne noe annet enn Catalyst. Da har nok bare Hercules glemt å oppdatere sidene sine med Catalyst 3.9.

Last ned 3.9 du, det er siste offisiele driver, med et par bugfix som 3.8 mangler. 3.9 har gått helt knirkefritt hos meg ihvertfall! :thumbs:

Lenke til kommentar

Har det samme kortet selv. :D og stor koser meg. hehe

Selv kjører jeg stort sett Hercules sine drivere, rett og seltt jeg går til leverandøren av det kortet jeg har.

Men Ati sine drivere skal funke de også, men om skjermkortet er f.eks ASUS eller HErcules eller noe slikt og den produsenten har lagt på TV Inn f.eks + annet snaks så vil jo muligens ikke ATI sine Catalyst drivere fungere på det ekstra utstyret.

Har ett gammelt ASUS Geforce 256 DD32MB Deluxe kort med TV ut. Funker enda det og står i gamle PC'en som nå er en linux burk (lyst å lære det litt mere) og med vanlige DEtonator nvidia drivere så funker ikke tv inn på kortet, selv i windows (er dual boot på gamle PC'en, suse 9.0 og w2k).

Oppsummering er nok slik at forskjellen mellom Ati og Hercules driverene er nok ikke store. Hercules bygger på ATI sine og om de er like eller litt modifisert er jeg faktisk usikker på. Men begge skal nok funke ca like bra. :)

Lenke til kommentar

hmm...jeg oppdaterte fra driverne,som fulgte med Hercules 9800PRO kortet...til ATI's 3.9

Scoren på 3D Mark 2003 gikk ned med 300 poeng :roll:

Skal prøve Omega...og så Catalyst driverne fra Hercules hjemmeside.

Jeg gir svar på hva som funket best.

Lenke til kommentar

driverne på ati sine sider inneholder alle type ekstra utstyr som f.eks tv ut som en nevner over. Så du vil ikke miste noe støtte hvis du henter ati sine egne drivere. De fungerer på alle ati kort og anbefaler disse da de rett og slett er de nyeste. Men når f.eks hercules kommer med 3.9 drivere kan de jo være litt optimalistert til hercules og da er det snakk om å sjekke antall poeng i 3dmark eller lignende som skiller =)

Nå ville jeg valgt 3.9 fra ati eller omega. pga at mye er fiksa i 3.9.

derfor ville jeg ikek sammenligna 3dmark poeng på eldre drivere mot nye.

kjører selv omega nå pga at 9500np->9500pro softmodden ligger innebygd der og tenkte å prøve ut de driverne. Ingen merkbar forskjell..

Omegadriverne skal da være optimaliserte drivere av ati utgaven. Hva de har klart å optimalisere som ikke ati klarer vet jeg ikke.....

Lenke til kommentar

Ting en kan prøve før en tester skjermkortytelse:

Erfaringsmessig er det fordelaktig å ta generell disk-cleanup, og defragmentering etter driverbytte.

En kan gå inn i start>run>msconfig- General>selectiv startup> ta bort haken på "load startup items"> event gå inn på "Startup" og bare la programmene en trenger kjøre(Oc program og lignende ;) )

Mvh

jarnt

Lenke til kommentar
Noen som har nevnt Catalyst 3.10 her ?

Hva mener du med det?

Ingen som har nevnt det nei =) Nærmeste du kommer 3.10 (offisiel release) er en bugfix til 3.9.

Ellers er det bare å vente. mulig de har satt en dato for 3.10 men den vet iallefall ikke jeg.

Ellers er den beste siden for radeon kort www.rage3d.com mener nå jeg.

Der finner du alt av nyheter og eget forum, osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...