Gå til innhold

Komplett vannkjølingsett

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig bestemt meg for å gå for vannkjøling. Jeg har lest nå på nettet fra kl. 02.15 til nå :thumbup:

Jeg har følgende system :

Intel Pentium 4c 2,8 800mhz
Geil Golden Dragon PC4000 512DUAL
ABIT IC7-Max3
Terratec Mystify FX5800 Skjermkort

Har tentk å ha komplett vannkjøling, altså på CPU/GPU/Chipsett (noe mer?)

Om noen er så sinnsykt greie og setter sammen et komplett oppsett for meg med noe sinnsykt bra som lar meg klokke systemet til det ytterste.

Maksimal pris er 3000kr ;)

Takker meget for svar :thumbup:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jaja.. for 3000kr for du ikke klokka det til det ytterste.. jeg ville hvertfall ha gått ut med 3500-4000kr :yes:

Men faktisk så er det ikke vannskelig å sette sammen selv ;) eneste du må tenkte på er slangetilkoblinger, men så lenge du kjøper den minstre eheimen på microplex og den AC "aquainkjet" så kan du egentlig velge hvilken som helst AC blokk og Swiftec hvis det følger med slangeinnsatser for bruk av 10mm slanger. Tror du trenger en 12od hvis du skal bruke hurtigkoblingene, så hvis du velger en slange som har en innersiameter (id) på 10mm og en ytterdiameter (od) på 12mm så er du vel sikra.

Rett meg om jeg tar feil her nå

Lenke til kommentar
jaja.. for 3000kr for du ikke klokka det til det ytterste.. jeg ville hvertfall ha gått ut med 3500-4000kr :yes:

Men faktisk så er det ikke vannskelig å sette sammen selv ;) eneste du må tenkte på er slangetilkoblinger, men så lenge du kjøper den minstre eheimen på microplex og den AC "aquainkjet" så kan du egentlig velge hvilken som helst AC blokk og Swiftec hvis det følger med slangeinnsatser for bruk av 10mm slanger. Tror du trenger en 12od hvis du skal bruke hurtigkoblingene, så hvis du velger en slange som har en innersiameter (id) på 10mm og en ytterdiameter (od) på 12mm så er du vel sikra.

Rett meg om jeg tar feil her nå

Vis man skal bruke så mye, kan man heller vurdere å kjøpe vappo til cpu, og senere kjøpe billig vannkjøling til chipset og gpu.

Lenke til kommentar

Jeg skal bruke maks 3000kr, så jeg lurte på om de "ferdige" settene på NC er bra? Husker ikke hva de heter... Noe å anbefale?

Noen som kan gi meg kjapt svar på beste blokk til :

Pentium4'en min

Skjermkortet

Chipsettet

Jeg har 0 peiling på dette.. håper noen hjelper meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...