Sigmoideus Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Ikke lett å gjøre seg opp en mening, men jeg vil tro at Dellmaskinen gjør en utmerket jobb til det jeg skal bruke den til. Jeg skal som sagt ikke bruke den som en spillpc. Hvilken forretning var det som ikke akkurat anbefalt å handle på? Mener at "TV2 hjelper deg" hadde en sak for noen måneder siden, hvor blant annet forumet her hadde tatt avstand fra denne nettbutikken. Trodde det var psdata jeg, men jeg tar helt sikkert feil? Det frister jo med en 17" flatskjerm . Men tar jeg Delltilbudet kan jeg jo sammenligne den med den jeg har og bestemme meg for hvem jeg skal velge, og som sagt, så følger det med en "alt-i-et"-greie. Men har lissom på følelsen at et "alt-i-et"-produkt ikke er like bra som tre enkeltprodukter. Fordommer eller fakta? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Tror ikke det var PS Data. Det er min klare favoritt, og jeg tror mange på forumet deler min oppfatning. Har aldri opplevd noe som helst krøll når jeg har bestilt derfra. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Bytt til 9800pro og 512mb minne! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 klippet....AMD systemer er oftets mer problemer med.... Tullshit og gamle fordommer... det er lenge siden det var noe mer tull med Amd system enn Intel. Maskinene til Komplett og de andre nettbutikkene er like godt satt sammen og testet som Dell sine maskiner. AMd systemer med via chipsett ofte probelmer med, hvrodan jeg vet det? jeg har 20 slike maskiner på jobben og det er alltid noe tull med disse maskinene. Dell maskinene som kom ed windows 95 går som ei kule enda. eneste som går på disse er disker og cd-drev. AMD systemer har blitt betydelige bedre og stabile med nvidia chippsett. har det på hiovedmaskinen min hjemme og har bare hatt 1 problem med denne og dette blei fikset med en bios oppdatering. Men jeg vil forsatt påstå at intel systemer mer politelige en amd. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 hva med å finne velge ut komonentene på komplett og få dem til å sette det samman? litt dyrt men, har du ikke en venn som kan gjøre det? ellers så kan du jo lese pcbygger guiden på guide siden her på hw.no det gjorde jeg ca 9 ganger og har fått til å sette sammen min pc nå og den funker fett:) Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Jula er forbi, og jeg har ennå ikke kjøpt ny PC. Litt på grunn av at jeg ville se om det kom noen attraktive nyttårstilbud. Det kom vel egentlig ikke det... Har også tenkt meg en tur på tre uker til Storbritannia og Irland i mars, og da trenger jeg nytt digikamera, så jeg har tenkt litt frem og tilbake. Men har i hvert fall bestemt meg for å skifte ut maskinen for godt nå. Tok meg en tur innom Komplett og fant denne maskinen til 7995 grunker: Komplett Dinside.no PC Kampanje 19" CRT Win XP, 512MB, 120GB, Radeon9600 Denne PC modellen er "Anbefalt Produkt" hos www.dinside.no i Januar 2004 Inneholder: Avantech Midi Tower MSI KT6 DELTA-LSR hovedkort USB 2.0 - SATA - ATA133, Raid kontroller Integrert 6 kanalers lydkort AMD Athlon XP2600+ Prosessor Glacialtech - Stillegående CPU Vifte 512 MB PC2700 DDR minne Kombinert 16x/48x DVD spiller og 48x/24x/48x CD Brenner 120 GB Harddisk med 7200 RPM Radeon 9600 256MB skjermkort med DVI og TV-Out Integrert 10/100 Nettverkskort (klar for bredbånd) Mus og Tastatur, samt Desktop Stereo høyttalere 19" CRT skjerm TCO 99 godkjent Software: Windows XP Home Norsk Microsoft Works 7.0 Norman Internet Control - Antivirus/Firewall 1 års lisens Nero 6.0 Battlefield 1942 - spill Maskinen kommer ferdig testet og klar til bruk, programvare installert og leveres med 3 års garanti og support Edit: Linken Denne maskinen ser jo grei nok ut, men som jeg muligens har skrevet før så trenger jeg ikke skjerm, tastatur/mus, OS, lydkort... Men jeg har prøvd å sette sammen en maskin ved hjelp av PC-byggern men prisen kommer opp mot 8000 selv om jeg tar vekk skjermen... Og når man bestiller en PC man har satt sammen hos Komplett, kommer denne "flatpakket" til meg da, eller er den satt sammen? Er like fingernem til slike ting som en gorilla i tvangstrøye... Endret 21. januar 2004 av EndeligFerie Lenke til kommentar
skj0000 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Bar en liten ting. Hvis dere ser på det første forslaget på dell.no http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...dhpdesktop1&v=d DET KOSTER CA. 1000 KR BARE FOR Å Å OPPGRADERE FRA 80GB TIL 120 GB VANLIGHVIS KOSTER DET JO CA .300 KR. Endret 21. januar 2004 av skj0000 Lenke til kommentar
Sigmoideus Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 På Dell.no kan du jo sette sammen PC til 30 000 uten at det er så veldig å skryte av... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 det enste som er bra med Dell er at de har med 17" lcd skjerm "billig" . Men har du ikke tenkt så mye på overklokking og spilling så er vel Dell maskiner helt greie i grunn... Lenke til kommentar
toretors Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Dell er maskiner av høy kvalitet. Dessuten er de konsekvent meget stillegående. Kvalitet? Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Dell er maskiner av høy kvalitet. Dessuten er de konsekvent meget stillegående. Kvalitet? Du er klar over at du svarer på en to mnd gammel tråd!? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 En venn av meg hadde en dell-maskin for et år tilbake. Denne ble etter noen timers bruk så varm at hastigheten skrudde seg ned for å unngå å ødelegge cpu. Det jeg mener er at dell-maskiner fort blir veldig varm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå