Gå til innhold

Tenkte å spandere en julegave på meg selv.

Anbefalte innlegg

Ikke lett å gjøre seg opp en mening, men jeg vil tro at Dellmaskinen gjør en utmerket jobb til det jeg skal bruke den til. Jeg skal som sagt ikke bruke den som en spillpc.

Hvilken forretning var det som ikke akkurat anbefalt å handle på? Mener at "TV2 hjelper deg" hadde en sak for noen måneder siden, hvor blant annet forumet her hadde tatt avstand fra denne nettbutikken. Trodde det var psdata jeg, men jeg tar helt sikkert feil?

Det frister jo med en 17" flatskjerm :yes: . Men tar jeg Delltilbudet kan jeg jo sammenligne den med den jeg har og bestemme meg for hvem jeg skal velge, og som sagt, så følger det med en "alt-i-et"-greie. Men har lissom på følelsen at et "alt-i-et"-produkt ikke er like bra som tre enkeltprodukter. Fordommer eller fakta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
klippet

....AMD systemer er oftets mer problemer med....

Tullshit og gamle fordommer... det er lenge siden det var noe mer tull med Amd system enn Intel. :thumbdown:

Maskinene til Komplett og de andre nettbutikkene er like godt satt sammen og testet som Dell sine maskiner.

AMd systemer med via chipsett ofte probelmer med, hvrodan jeg vet det? jeg har 20 slike maskiner på jobben og det er alltid noe tull med disse maskinene. Dell maskinene som kom ed windows 95 går som ei kule enda. eneste som går på disse er disker og cd-drev.

AMD systemer har blitt betydelige bedre og stabile med nvidia chippsett. har det på hiovedmaskinen min hjemme og har bare hatt 1 problem med denne og dette blei fikset med en bios oppdatering.

Men jeg vil forsatt påstå at intel systemer mer politelige en amd.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jula er forbi, og jeg har ennå ikke kjøpt ny PC. Litt på grunn av at jeg ville se om det kom noen attraktive nyttårstilbud. Det kom vel egentlig ikke det... :roll:

Har også tenkt meg en tur på tre uker til Storbritannia og Irland i mars, og da trenger jeg nytt digikamera, så jeg har tenkt litt frem og tilbake. Men har i hvert fall bestemt meg for å skifte ut maskinen for godt nå. Tok meg en tur innom Komplett og fant denne maskinen til 7995 grunker:

Komplett Dinside.no PC Kampanje 19" CRT

Win XP, 512MB, 120GB, Radeon9600

Denne PC modellen er "Anbefalt Produkt" hos www.dinside.no i Januar 2004

Inneholder:

Avantech Midi Tower

MSI KT6 DELTA-LSR hovedkort

USB 2.0 - SATA - ATA133, Raid kontroller

Integrert 6 kanalers lydkort

AMD Athlon XP2600+ Prosessor

Glacialtech - Stillegående CPU Vifte

512 MB PC2700 DDR minne

Kombinert 16x/48x DVD spiller og 48x/24x/48x CD Brenner

120 GB Harddisk med 7200 RPM

Radeon 9600 256MB skjermkort med DVI og TV-Out

Integrert 10/100 Nettverkskort (klar for bredbånd)

Mus og Tastatur, samt Desktop Stereo høyttalere

19" CRT skjerm TCO 99 godkjent

Software:

Windows XP Home Norsk

Microsoft Works 7.0

Norman Internet Control - Antivirus/Firewall 1 års lisens

Nero 6.0

Battlefield 1942 - spill

Maskinen kommer ferdig testet og klar til bruk, programvare installert og leveres med 3 års garanti og support

Edit: Linken

Denne maskinen ser jo grei nok ut, men som jeg muligens har skrevet før så trenger jeg ikke skjerm, tastatur/mus, OS, lydkort... Men jeg har prøvd å sette sammen en maskin ved hjelp av PC-byggern men prisen kommer opp mot 8000 selv om jeg tar vekk skjermen... Og når man bestiller en PC man har satt sammen hos Komplett, kommer denne "flatpakket" til meg da, eller er den satt sammen? Er like fingernem til slike ting som en gorilla i tvangstrøye... :cry:

Endret av EndeligFerie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...