inside_864319 Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 – Tenk om Elon Musk kunne bygget sin neste fabrikk i Norge.- Norge kan bli testlab for all el-transport Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Norge har allerde kastet bort altfor mye penger på elbilsubsidier! I dag er all produksjon av energi i større eller mindre grad basert på fossilt brensel. Norge har mye vannkraft, men vi selger opprinnelsesgarantiene til utlandet, slik at vi i Norge i følge loven bruker mest kull- og atomkraft. http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D%22%5D"%5Dhttp://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D"][/url] http://www.aftenposten.no/okonomi/Slik-havner-skitten-strom-i-Norge-36822b.html I fremtiden kan vi gå ut fra at all energiproduksjon er fornybar, og at bilene har så gode rensesystemer at utslippene av farlige gasser blir HELT ubetydelige. I en slik situasjon er det naturlig å satse på det med brukervennlige drivstoffet. Her skårer BTL-drivstoff fra avfall, syntetisk diesel fra overskuddskraft og hydrogen fra overskuddskraft høyest. Elbiler er dyre, tar lang tid å lade, har kort rekkevidde, begrenset levetid og store utslipp ved produksjon og destruksjon. BTL-drivstoff: https://www.tu.no/artikler/ny-fornybar-diesel-gagner-bade-miljoet-og-motoren/275952 Overskuddskraft: https://www.tu.no/artikler/slik-skal-de-lage-co2-noytral-bensin-av-sol-og-vind/368054 https://www.tu.no/artikler/norsk-selskap-kan-bli-forst-i-verden-til-a-produsere-audis-vidunderdiesel/348424 https://www.tu.no/artikler/her-far-vindmollene-penger-for-a-skru-seg-av/358610 Elbile er tullebiler for middelklassen med carport og lademulighet, og de vil forsvinne så snart subsidiene tar slutt. Elbilsubsidiene i Norge ble innført for å redde Think. De har aldri vært konsekvensutredet, og Grønn Skattekommisjon har slaktet dem som lite effektive. Sverige og Finland satser på fornybart drivstoff som alle kan bruke, og de kan i femtiden bli nettoleverandører av drivstoff til Norge. De ler av oss som tuller med elbiler! Fremtiden er hydrogen fra overskuddskraft og fornybart drivstoff fra avfall! Endret 4. februar 2017 av 2LK70DN1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Stefse Skrevet 4. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2017 Norge har allerde kastet bort altfor mye penger på elbilsubsidier! I dag er all produksjon av energi i større eller mindre grad basert på fossilt brensel. Norge har mye vannkraft, men vi selger opprinnelsesgarantiene til utlandet, slik at vi i Norge i følge loven bruker mest kull- og atomkraft. http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D%22%5D"%5Dhttp://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D"][/url] http://www.aftenposten.no/okonomi/Slik-havner-skitten-strom-i-Norge-36822b.html I fremtiden kan vi gå ut fra at all energiproduksjon er fornybar, og at bilene har så gode rensesystemer at utslippene av farlige gasser blir HELT ubetydelige. I en slik situasjon er det naturlig å satse på det med brukervennlige drivstoffet. Her skårer BTL-drivstoff fra avfall, syntetisk diesel fra overskuddskraft og hydrogen fra overskuddskraft høyest. Elbiler er dyre, tar lang tid å lade, har kort rekkevidde, begrenset levetid og store utslipp ved produksjon og destruksjon. BTL-drivstoff: https://www.tu.no/artikler/ny-fornybar-diesel-gagner-bade-miljoet-og-motoren/275952 Overskuddskraft: https://www.tu.no/artikler/slik-skal-de-lage-co2-noytral-bensin-av-sol-og-vind/368054 https://www.tu.no/artikler/norsk-selskap-kan-bli-forst-i-verden-til-a-produsere-audis-vidunderdiesel/348424 https://www.tu.no/artikler/her-far-vindmollene-penger-for-a-skru-seg-av/358610 Elbile er tullebiler for middelklassen med carport og lademulighet, og de vil forsvinne så snart subsidiene tar slutt. Elbilsubsidiene i Norge ble innført for å redde Think. De har aldri vært konsekvensutredet, og Grønn Skattekommisjon har slaktet dem som lite effektive. Sverige og Finland satser på fornybart drivstoff som alle kan bruke, og de kan i femtiden bli nettoleverandører av drivstoff til Norge. De ler av oss som tuller med elbiler! Fremtiden er hydrogen fra overskuddskraft og fornybart drivstoff fra avfall! Lykke til. Du skal få jobbe hardt fremover hvis du har tenkt å bekjempe batteri som energilager for personbiler. 18 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Norge har allerde kastet bort altfor mye penger på elbilsubsidier! I dag er all produksjon av energi i større eller mindre grad basert på fossilt brensel. Norge har mye vannkraft, men vi selger opprinnelsesgarantiene til utlandet, slik at vi i Norge i følge loven bruker mest kull- og atomkraft. http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D%22%5D"%5Dhttp://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D"][/url] http://www.aftenposten.no/okonomi/Slik-havner-skitten-strom-i-Norge-36822b.html I fremtiden kan vi gå ut fra at all energiproduksjon er fornybar, og at bilene har så gode rensesystemer at utslippene av farlige gasser blir HELT ubetydelige. I en slik situasjon er det naturlig å satse på det med brukervennlige drivstoffet. Her skårer BTL-drivstoff fra avfall, syntetisk diesel fra overskuddskraft og hydrogen fra overskuddskraft høyest. Elbiler er dyre, tar lang tid å lade, har kort rekkevidde, begrenset levetid og store utslipp ved produksjon og destruksjon. BTL-drivstoff: https://www.tu.no/artikler/ny-fornybar-diesel-gagner-bade-miljoet-og-motoren/275952 Overskuddskraft: https://www.tu.no/artikler/slik-skal-de-lage-co2-noytral-bensin-av-sol-og-vind/368054 https://www.tu.no/artikler/norsk-selskap-kan-bli-forst-i-verden-til-a-produsere-audis-vidunderdiesel/348424 https://www.tu.no/artikler/her-far-vindmollene-penger-for-a-skru-seg-av/358610 Elbile er tullebiler for middelklassen med carport og lademulighet, og de vil forsvinne så snart subsidiene tar slutt. Elbilsubsidiene i Norge ble innført for å redde Think. De har aldri vært konsekvensutredet, og Grønn Skattekommisjon har slaktet dem som lite effektive. Sverige og Finland satser på fornybart drivstoff som alle kan bruke, og de kan i femtiden bli nettoleverandører av drivstoff til Norge. De ler av oss som tuller med elbiler! Fremtiden er hydrogen fra overskuddskraft og fornybart drivstoff fra avfall! Lykke til. Du skal få jobbe hardt fremover hvis du har tenkt å bekjempe batteri som energilager for personbiler. Jeg skjønner at det blir en hard jobb fordi det norske folk er fullstendig hjernevasket i sitt forhold til elbiler, og fordi Tesla har egne folk som diskutere på nettforumene. Jeg har bestemt meg for å ta den kampen, for elbilsubsidiene koster det norske samfunnet altfor mye. Noen må varsler, og jeg føler Henrik Ibsens "En Folkefiende" er svært aktuell! 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Norge har allerde kastet bort altfor mye penger på elbilsubsidier! I dag er all produksjon av energi i større eller mindre grad basert på fossilt brensel. Norge har mye vannkraft, men vi selger opprinnelsesgarantiene til utlandet, slik at vi i Norge i følge loven bruker mest kull- og atomkraft. http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D%22%5D"%5Dhttp://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D"][/url] http://www.aftenposten.no/okonomi/Slik-havner-skitten-strom-i-Norge-36822b.html I fremtiden kan vi gå ut fra at all energiproduksjon er fornybar, og at bilene har så gode rensesystemer at utslippene av farlige gasser blir HELT ubetydelige. I en slik situasjon er det naturlig å satse på det med brukervennlige drivstoffet. Her skårer BTL-drivstoff fra avfall, syntetisk diesel fra overskuddskraft og hydrogen fra overskuddskraft høyest. Elbiler er dyre, tar lang tid å lade, har kort rekkevidde, begrenset levetid og store utslipp ved produksjon og destruksjon. BTL-drivstoff: https://www.tu.no/artikler/ny-fornybar-diesel-gagner-bade-miljoet-og-motoren/275952 Overskuddskraft: https://www.tu.no/artikler/slik-skal-de-lage-co2-noytral-bensin-av-sol-og-vind/368054 https://www.tu.no/artikler/norsk-selskap-kan-bli-forst-i-verden-til-a-produsere-audis-vidunderdiesel/348424 https://www.tu.no/artikler/her-far-vindmollene-penger-for-a-skru-seg-av/358610 Elbile er tullebiler for middelklassen med carport og lademulighet, og de vil forsvinne så snart subsidiene tar slutt. Elbilsubsidiene i Norge ble innført for å redde Think. De har aldri vært konsekvensutredet, og Grønn Skattekommisjon har slaktet dem som lite effektive. Sverige og Finland satser på fornybart drivstoff som alle kan bruke, og de kan i femtiden bli nettoleverandører av drivstoff til Norge. De ler av oss som tuller med elbiler! Fremtiden er hydrogen fra overskuddskraft og fornybart drivstoff fra avfall! Basert på fossil energi er helt feilt, hovedvekten(varedeklarasjon ano 2015) er fossilt men det er såvidt over halvparten. Resten kommer fra rene kilder. En kan også kjøpe garantier selv, og om man er medlem i elbilforeningen(noe rundt 50 000 elbileiere i Norge er) får en det via medlemskapet. Man kan ikke si at rensesystemene er så gode at de blir neglisjerbare, det har du tydeligvis ikke hatt nok kjemi til å forstå siden du hele tiden mener dette. Men at vi går mot mer fornybar kraft, det har jeg også helt troen på. Det begynner å bli billig kraft det også. De har enda ikke forsvunnet selv om folk må betale både ferje og parkering.. Prisene er på vei ned slik at innføring av avgifter ikke vill spille så stor rolle. Ler av oss? Alle de du nevner har stor økning i salg av elbiler.. Det er bare dine fantasier som tilsier at de gjør dette. du klager på at vi kaster bort penger på elbiler og proklamerer hydrogen, men det er da samme lettelsene for de bilene? Driver du bare sværtekampanje eller har du ikke helt kontroll? 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg skjønner at det blir en hard jobb fordi det norske folk er fullstendig hjernevasket i sitt forhold til elbiler, og fordi Tesla har egne folk som diskutere på nettforumene. Jeg har bestemt meg for å ta den kampen, for elbilsubsidiene koster det norske samfunnet altfor mye. Noen må varsler, og jeg føler Henrik Ibsens "En Folkefiende" er svært aktuell! Hvem er disse folkene som du heletiden mener jobber hos Tesla? Jeg vet ikke om noen... Det er bare dine fantasier, igjen. 6 Lenke til kommentar
0SFSVH4Q Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 2LK70DN1: Har du ikke noe luft du skal ut å forgifte? Snart på tide å dra på langtur med dieselbilen igjen kanskje? Videopresentasjon i fra Nel Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg er ikke bekymret for Norges subsidiering av elbiler, men er bekymret over sløsingen med å spandere høyere utdanning på folk som tviholder på skylappene sine og prøver å overbevise andre om at fantasiene deres er sannheter... 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg er ikke bekymret for Norges subsidiering av elbiler, men er bekymret over sløsingen med å spandere høyere utdanning på folk som tviholder på skylappene sine og prøver å overbevise andre om at fantasiene deres er sannheter... Evt nav utbetalingen for at de skal proklamere sine ubegrunnede teorier på nett. Jeg har en misstanke om at flere på disqus er på slike "avtaler" da de er ledig for diskusjon til enhver tid. Forøvrig synes jeg det nærmer seg tiden hvor vi kan innføre mer og mer avgifter over på elbilen, selv om det betyr merutgifter for meg. Men det begynner å bli såpass billig at poengene bak dem faller bort etterhvert. Håper den nye transportplanen kan gi noe mer konkret informasjon om hvordan regjeringen tenker å innføre ting på sikt. 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 ... Fremtiden er hydrogen fra overskuddskraft og fornybart drivstoff fra avfall! Hvis vi elektrifiserer hele den norske bilparken må vi øke kraftproduksjonen med ca 7%. Siden hydrogenbilen bruker 3 ganger så mye energi per mil som elbiler så innebærer 'hydrogenalternativet' at vi må øke kraftproduksjonen med 21%. 21% økning kun fra 'overskuddskraft', ikke dårlig. Er det virkelig så mye fornybar overskuddskraft tilgjengelig i dag? Hvis nei, hvem skal betale for å bygge ut denne overskuddskraften? Kan vi kalle det 'overskuddskraft' hvis noen må betale for å bygge den ut? Er det ikke da bedre å slippe unna med 1/3 av utbyggingskostnadene? Er det virkelig nok avfall i verden til å drive den globale bilflåten? Jeg vil gjerne se kilde på det. 7 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Jeg skjønner at det blir en hard jobb fordi det norske folk er fullstendig hjernevasket i sitt forhold til elbiler, og fordi Tesla har egne folk som diskutere på nettforumene. Jeg har bestemt meg for å ta den kampen, for elbilsubsidiene koster det norske samfunnet altfor mye. Noen må varsler, og jeg føler Henrik Ibsens "En Folkefiende" er svært aktuell! Hvem er disse folkene som du heletiden mener jobber hos Tesla? Jeg vet ikke om noen... Det er bare dine fantasier, igjen. Salvesen Det jeg vet er at Tesla skryter over at de reklamerer gjennom utradisjonelle kanaler som nettsteder og debattforum. Hvem som har betalt for å skrive eller bare er teslafanatikere får hver enkel vurdere... Jeg misliker Tesla fordi Musk tapper selskapet for 15 MILLIARDER kroner i en kritisk fase, noe som stort sett bare skjer i pyramidespill. Ingen ekte grunder årelater selskapet på en slik måte. Tesla leverer heller aldri det de lover, de sliter med store kvalitetsproblemer, de har bunnløs gjeld og de blir innhentet av konkurrentene. Musk solgte aksjer for 5 milliarder ved forrige emisjon. Det hele stinker av konkurs, og mitt klare råd er STYR UNNA! Dere vil garantert takke meg for det rådet innen 2-3 år når konkursen er et faktum og bilene dermed blir verdiløse over natten. Endret 4. februar 2017 av 2LK70DN1 2 Lenke til kommentar
Minecraftmann Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 ... Fremtiden er hydrogen fra overskuddskraft og fornybart drivstoff fra avfall! Hvis vi elektrifiserer hele den norske bilparken må vi øke kraftproduksjonen med ca 7%. Siden hydrogenbilen bruker 3 ganger så mye energi per mil som elbiler så innebærer 'hydrogenalternativet' at vi må øke kraftproduksjonen med 21%. 21% økning kun fra 'overskuddskraft', ikke dårlig. Er det virkelig så mye fornybar overskuddskraft tilgjengelig i dag? Hvis nei, hvem skal betale for å bygge ut denne overskuddskraften? Kan vi kalle det 'overskuddskraft' hvis noen må betale for å bygge den ut? Er det ikke da bedre å slippe unna med 1/3 av utbyggingskostnadene? Er det virkelig nok avfall i verden til å drive den globale bilflåten? Jeg vil gjerne se kilde på det. Alle med mer enn 40 i IQ vet at elbiler lader alltid på svarteste kullkraft mens BTL blir produsert av utelukkende søppel og overskuddskraft fra fornybare energikilder. H2 blir produsert av utelukkende overskuddskraft fra fornybare energikilder. Eller ikke. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Salvesen Det jeg vet er at Tesla skryter over at de reklamerer gjennom utradisjonelle kanaler som nettsteder og debattforum. Hvem som har betalt for å skrive eller bare er teslafanatikere får hver enkel vurdere... Jeg misliker Tesla fordi Musk tapper selskapet for 15 MILLIARDER kroner i en kritisk fase, noe som stort sett bare skjer i pyramidespill. Ingen ekte grunder årelater selskapet på en slik måte. Tesla leverer heller aldri det de lover, de sliter med store kvalitetsproblemer, de har bunnløs gjeld og de blir innhentet av konkurrentene. Musk solgte aksjer for 5 milliarder ved forrige emisjon. Det hele stinker av konkurs, og mitt klare råd er STYR UNNA! Dere vil garantert takke meg for det rådet innen 2-3 år når konkursen er et faktum og bilene dermed blir verdiløse over natten. Javel, når og hvor skryter de av dette? Aldri hørt om, foruten fra deg nå da. Når har Musk "tappet" selskapet for 15 mrdnok? Jeg synes de leverer akkurat hva de lover jeg, selv om det ofte er forsinket. Men det er ikke noe nytt. Bunnløs gjeld? Du snakker som om selskapet er i fritt fall, men aksjene går bare en vei, opp. At de har stor gjeld er det ingen tvil om, de bygger opp ett massivt selskap. Men etter hva jeg forstår går det ganske bra om dagen, selv om det koster penger. Innhentet av konkurrentene? Har du i det hele tatt fulgt med på Musk og hva han ønsker? Det er akkurat dette han ønsker, og han har frigitt alle patenter for å få dette til. Det er jo ikke noen overraskelse for han at det kommer flere på banen, det er ett ønske. Dette har du jo blitt forklart en del ganger allerede, men du tviholder på fantasiene. Igjen blir bilene verdiløse, men du klarer ikke svare på hvorfor. Hvorfor tviholder du på fantasiene hele tiden? Det går på repeat dagen lang. 5 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Javel, når og hvor skryter de av dette? Aldri hørt om, foruten fra deg nå da. Det de har skrytt av er at de ikke bruker penger på reklame. De baserer seg på nabofaktoren og "word of mouth". Så klart har 2LK70DN1 sin egen måte å tolke ting på... Endret 4. februar 2017 av Espen Hugaas Andersen 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg misliker Tesla fordi Musk tapper selskapet for 15 MILLIARDER kroner i en kritisk fase, noe som stort sett bare skjer i pyramidespill. Ingen ekte grunder årelater selskapet på en slik måte.Jeg har forklart tidligere at dette ikke er tilfelle. Musk har ikke tappet selskapet for en eneste dollar. Tesla leverer heller aldri det de lover, de sliter med store kvalitetsproblemer, de har bunnløs gjeld og de blir innhentet av konkurrentene. Musk solgte aksjer for 5 milliarder ved forrige emisjon. Det hele stinker av konkurs, og mitt klare råd er STYR UNNA! Dere vil garantert takke meg for det rådet innen 2-3 år når konkursen er et faktum og bilene dermed blir verdiløse over natten.Det er utrolig hvor mange feil du klarer å få presset inn i ett avsnitt. Jeg blir rett og slett imponert. - Tesla leverer ofte det de lover. Ikke alltid i tide, og noen punkter leverer de aldri, men det de faktisk leverer er på mange måter revolusjonerende. - Kvaliteten bedres måned for måned. Model S er mer pålitelig enn f.eks Mercedes S-klasse, og Model X nærmer seg nå samme pålitlighet som Model S. - Tesla har større verdier enn de har gjeld. Ved slutten av Q3 2016 hadde de en total gjeld på 9,9 mrd dollar og 12,6 mrd dollar i eiendeler, inkludert 3,1 mrd dollar i kontantbeholdning. - Ingen konkurrenter har vært inne i bildet ennå. Snart kan de kanskje klare å få noen konkurrerende produkter på banen, men Tesla er ett bevegelig mål. De har ett enormt forsprang, og alt tyder på at de vil klare å beholde dette forspranget i mange år. - Musk solgte en del aksjer som han samtidig kjøpte av selskapet til underkurs. Han beholdt flere enn han kjøpte, og økte altså posisjonen sin i Tesla. Selskapet økte kontantbeholdningen sin som et resultat av transaksjonene. - Ingenting tyder på at Tesla er i nærheten av konkurs. De har attraktive produkter i ett vekstmarked og er selv i sterk vekst. De tjener penger og kan når som helst hente inn mer penger i aksjemarkedet. Det har aldri gått bedre med selskapet enn nå. - Selv om det skulle bli konkurs, så vil ikke bilene bli verdiløse over natten. Se på f.eks Fisker Karma, selskapet gikk konkurs for nesten fire år siden, men ønsker du å kjøpe en brukt Karma må du for øyeblikket ut med 795.000 kroner. (Ligger 1 stk på finn.) 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg nessuno Skrevet 4. februar 2017 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2017 Jeg skjønner at det blir en hard jobb fordi det norske folk er fullstendig hjernevasket i sitt forhold til elbiler, og fordi Tesla har egne folk som diskutere på nettforumene. Jeg har bestemt meg for å ta den kampen, for elbilsubsidiene koster det norske samfunnet altfor mye. Noen må varsler, og jeg føler Henrik Ibsens "En Folkefiende" er svært aktuell! Jeg skjønner at du og en del andre har sovet i samtlige timene på både ungdomsskolen og videregående, og til og med på universitetet, så da er det for 1000000'nde gang på tide med en enkel påminnelse: Norge er velsignet med nettopp elkraft, hovedsakelig fra vannkraftverk. Men mindre planeten fryser over, eller en ny istid kommer, så vil dette ikke bli endret. Batterier er den meste energieffekive måten å lagre elkraft til senere bruk siden de har minst tap, og elmotorene er den mest effektive måten å transformere denne energien til kinetisk energi. Summa summarum er den MEST ENERGIEFFEKTIVE OG RENESTE transportmiddelet som finnes. Subsidier eller ei, elbilen er her for å bli. Og ikke nok med det - man har, sånn egentlig, ikke rørt tuppen av isfjellet med energitetthet i moderne batterier. Den er på meget beskjedne 300w/h. Så selv om elbilen har fått god fotfeste nå, så er det ingenting i forhold hva den har potensiale til å bli. Dermed kan du fortsette å banke hodet ditt mot veggen med dine teorier om noe som er totalt ut på dato så lenge du vil. 13 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Og angående artikkelen: Norge har veldig mye potensiale, ikke bare i forhold til elbiler, men i forhold til en hel haug andre ting. Største problemet her er derimot hverken geografisk beliggenhet, vær eller hva ellers, men totalt evneveik regjering som vet om kun to typer tiltak: øke skatter/moms/avgifter og i andre tilfeller så er det subsidier og diverse kvasi-monopoltilstand. Og spesifikt med tanke på selskaper som kunne ha etablert seg her, eller har etablert seg men kunne godt tenke seg mer albuerom, så har dette en direkte tilknytnining til total fravær av skattelettelser. Seneste to eksemplene her er Facebook og Apple (som Norge tapte til Danmark. Maje dææjli!) og de neste to eksemplene som kommer snart er Microsoft og Google. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 300w/h300 Wh/kg. Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Norge har allerde kastet bort altfor mye penger på elbilsubsidier! I dag er all produksjon av energi i større eller mindre grad basert på fossilt brensel. Norge har mye vannkraft, men vi selger opprinnelsesgarantiene til utlandet, slik at vi i Norge i følge loven bruker mest kull- og atomkraft. http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D%22%5D"%5Dhttp://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/07/09/195228156/751-prosent-av-norsk-stromforbruk-i-2015-var-fossil-og-atomkraft%22%5D"][/url] http://www.aftenposten.no/okonomi/Slik-havner-skitten-strom-i-Norge-36822b.html I fremtiden kan vi gå ut fra at all energiproduksjon er fornybar, og at bilene har så gode rensesystemer at utslippene av farlige gasser blir HELT ubetydelige. I en slik situasjon er det naturlig å satse på det med brukervennlige drivstoffet. Her skårer BTL-drivstoff fra avfall, syntetisk diesel fra overskuddskraft og hydrogen fra overskuddskraft høyest. Elbiler er dyre, tar lang tid å lade, har kort rekkevidde, begrenset levetid og store utslipp ved produksjon og destruksjon. BTL-drivstoff: https://www.tu.no/artikler/ny-fornybar-diesel-gagner-bade-miljoet-og-motoren/275952 Overskuddskraft: https://www.tu.no/artikler/slik-skal-de-lage-co2-noytral-bensin-av-sol-og-vind/368054 https://www.tu.no/artikler/norsk-selskap-kan-bli-forst-i-verden-til-a-produsere-audis-vidunderdiesel/348424 https://www.tu.no/artikler/her-far-vindmollene-penger-for-a-skru-seg-av/358610 Elbile er tullebiler for middelklassen med carport og lademulighet, og de vil forsvinne så snart subsidiene tar slutt. Elbilsubsidiene i Norge ble innført for å redde Think. De har aldri vært konsekvensutredet, og Grønn Skattekommisjon har slaktet dem som lite effektive. Sverige og Finland satser på fornybart drivstoff som alle kan bruke, og de kan i femtiden bli nettoleverandører av drivstoff til Norge. De ler av oss som tuller med elbiler! Fremtiden er hydrogen fra overskuddskraft og fornybart drivstoff fra avfall! Noen dårlige nyheter til virkelighetsbildet ditt. Sett deg ned og skrik, men det er allerede vedtatt når fossilbilen skal dø. Første trinn i en ny fremtid er at Renault og VW slutter å bygge dieselmotorer til personbiler på grunn av nye EU utslippskrav. Det er ikke lenger regningssvarende å utvikle nye rene dieselmotorer uten å jukse. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3778017/Diesel-engines-set-die-say-Renault-admit-phasing-cars.html Deretter kommer neste trinn i en vedtatt fremtid der alle nye og renoverte husstander i EU (EØS) skal ha ladepunkt for Elbil innen utgangen av 2019. http://www.cityam.com/251174/every-new-house-europe-have-electric-vehicle-charging-point Siste trinn i sekvensen om en vedtatt fremtid er at Tyskland planlegger å forby produksjon og nysalg av fossilbiler i 2030. Det forberedes EU direktiver der dette skal gjelde i hele EU (EØS) området. http://www.reuters.com/article/us-autos-emissions-germany-idUSKCN1280G7 Selv Statoils konsernsjef Eldar Sætre har innsett og forstått hva EU sine direktiver betyr for konsernets fremtid. At Elbilen vinner og at Elbilen er konsernets største trussel. https://enerwe.no/energi/statoil-sjefen-tror-elbilen-utloser-oljebransjens-fall-om-fem-ar/ Og det nytter ikke å skrike faktisk. 5 Lenke til kommentar
TU-leser Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 300w/h300 Wh/kg. Hadde smakt bedre med en Solid State Ultra Capacitor på 1,275 Wh/Kg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå