Thor. Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Sikler litt på Philips Hue. Jeg har to vegglamper og en taklampe på stua som kunne vært benyttet. Problemet her er at taklampa er dimmet med en tradisjonell Elko-dimmer. Jeg er naturligvis klar over at Hue ikke skal ha lavere volt enn 220-230. Så jeg lurer da på følgende: 1. Kan jeg bruke Hue på dimmer dersom dimmeren står på maks hele tiden? Merk at bryteren har softstart. 2. Hvis ikke, hvor mye vil det koste å få en elektriker til å bytte? Timepris+material 3. Andre løsninger som jeg kunne sett på som er billigere og som lar meg bruke Hue? Det er snakk om modellen Elko RS 315 V Endret 4. februar 2017 av Thor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Du kan ha de på dimmere, ha den på fult hele tiden. du bruker appen til å skru av lyset. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 (endret) Ingen problemer med Dimmer på samme nei. Har selv dimmer på kjøkkenet hvor jeg har philips hue lyspærer i taket uten at det er problematisk. du bruker appen til å skru av lyset.Eller som meg; bevegelsessensor Edit: Evnt Philips sin egne DIM Switch-knapp. Endret 4. februar 2017 av Merko. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Er vel litt risky å ha den på dimmer selv om den står til 100%? Hva om noen som ikke er klar over det, eller du selv kommer borti den, og senker spenningen til pærene. Da kan vel elektronikken ta skade av det? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. februar 2017 Del Skrevet 4. februar 2017 Er vel litt risky å ha den på dimmer selv om den står til 100%? Hva om noen som ikke er klar over det, eller du selv kommer borti den, og senker spenningen til pærene. Da kan vel elektronikken ta skade av det? Jeg har "testet" flere ganger og dimme opp og ned uten at de har tatt skade av det så langt hvertfall. Uansett så kan man jo bare "jamme" dimmeren. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 4. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2017 Er vel litt risky å ha den på dimmer selv om den står til 100%? Hva om noen som ikke er klar over det, eller du selv kommer borti den, og senker spenningen til pærene. Da kan vel elektronikken ta skade av det? Jeg har "testet" flere ganger og dimme opp og ned uten at de har tatt skade av det så langt hvertfall. Uansett så kan man jo bare "jamme" dimmeren. Høres jo greit ut. Hva skjer dersom man er borti dimmeren? Kobler den seg ut eller forblir den seg på? Tar jo bare en tape over hjulet så bare av/på fungerer i tilfelle en gjest skulle ønske å slå av lyset uten tilgang til app. Virker som det er bare tut og kjør dette, så da blir det bestilt en startpakke. Er det den pakken med firkantet boks som er siste utgave eller den runde? Regner med det er den firkantede MTP specs (mer lumen og levetid). Synd det ikke finnes E14 hue pærer (trenger ikke farger der). Ser så stygt ut med adapter og stor pære på smålampene i vinduet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. februar 2017 Del Skrevet 5. februar 2017 den firkantete er nyeste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå