Torbjørn T. Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Har nettopp fått meg Adobe Premiere Pro, og byrja så smått å redigere ein liten snowboardfilm. Einaste problemet so langt, er at det hender at det ikkje går an å leggje ein cross dissolve-overgang mellom to klipp. Den vil anten legge seg på slutten av det fyrste klippet, eller byrjinga av det andre, ikkje midt på. Nokon som veit noko om kvifor dette skjer? Antar det har noko med singletrack-redigering å gjere - noko som eg ikkje har drive med før. På førehand, tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 det er sannsynligvis fordi du ikke har nok "head" eller "tail" materiale... Det er et EKSTREMT irriterende problem helt til du skjønner det fullt ut. En overtoning fungerer sånn at den starter TIDLIGERE enn der du har begynnelsen av klipp 2, samtidig som den slutter SENERE enn der du har slutten av klipp 1, om du skjønner? Hadde vært svært enkelt om jeg kunne tegnet det... Du må sørge for at videofilen ikke er helt på begynnelsen eller slutten for å kunne bruke en overtoning (eller crossfade på engelsk). lykke til. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Trur eg skjønte det ja, og det forklarer kvifor det ikkje fungerer. Har kome fram eit lite "problem" til og: I 6.0, når ein skulle justere opacity på eit klipp, var det berre å dra den raude linja opp eller ned, og klikke på den for å definere ei ny keyframe. Går det ikkje an å gjere det like lett i Premiere Pro? Virker som eg må definere ei keyframe ved å trykke på add keyframe knappen like under namnet på sporet (viss de skjønner kva eg meiner). Har iallfall ikkje klart å lage ny keyframe ved berre å trykke på opacity linja... (Er eigentleg ein bagatell, men litt irriterande....) Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg lurer på om det er noe med at du skal velge "show keyframes", men så bruker du pil-verktøyet i stedet for penn-verktøyet til å dra ned linja, for da lager du ikke en ny keyframe visstnok.... Jeg er ikke helt stødig der... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Hmm... Får prøve meg litt fram. Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Litt usikker på hva du mener da jeg ikke har drevet kjempemye med premier 6.5. Men kan du bruke motion i stedet for. Denne er mye bedre i premiere pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå