SvadaVon Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Jaja... da har man fått kjøpt deg et kamera (PC330) og da må man jo redigere video... Men jeg aner ikke hvilket program jeg burde bruke. Jeg vil ha et program som er intuitivt og fullt av muligheter. Jeg har også lyst til å sette meg godt inn i ett program istedetfor å hoppe frem og tilbake mellom forskjellige programmer... Jeg har prøvd premiere, og det syntes jeg var helt greit, After Effects skjønte jeg ikke noe av. Hos en kompis har jeg sett på Vegas, og det så fint ut. Broren min sa en gang at jeg burde bruke avid, uten å utdype det noe mer, og dere på forumet ser ut til å foretrekke Pinnacle programmene... Men hvilket bør jeg bruke? Værsågod. Holmgang. Endret 2. desember 2003 av SvadaVon Lenke til kommentar
adonis Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Hei. Hva krever du av programmet? Er du ute etter et fullfunksjonelt program som lar deg f.eks. jobbe med mange videospor samtidig, eller er du ute etter et mer 'idiot-sikkert' program? Det jeg egentlig spør om er; hvor avansert bruker er du (eller vil du være)? Edit: Et annet spørsmål er selvfølgelig også, hvor stor er lommeboka di? Det er flere tråder som tar for seg disse ressonementene, og her kan du lese mye om ulike programmer. Du kan f.eks. lese mer her! /Øystein Endret 2. desember 2003 av adonis Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Jeg bruker Adobe premier og er veldig fornøyd med deg. Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 Fornøyd med meg? Så hyggelig. Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jeg bruker og premiere og er veldig fornøyd...har dog ikke satt meg inn i liquid edition, avid eller vegas...husker jeg brukte pinnacle studio for 4-5 år siden...var noe DRITT pris er vel strengt tatt relativt i denne spørsmål om programvare... Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg må nok si at jeg har brukt og testet det meste som er på markedet nå. Det som står frem som et bra program med mange muligheter og som er stabilt og enkelt å bruke, er Liquid Edition. Prismessig er det også det rimeligste programmet! Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Til Videoutstyr, Arne. Hei. Har sjølv Vegas 4.0 og er MEGET nøgd med dette. Har også prøvd Pinnacle Studio 8, men det var svært utstabilt på mi maskin. Eg har ikkje fått prøvd Liquid Edition - berre lest mykje bra om det. Har du erfaringar med Vegas 4? I så fall, korleis vil du samanlikne dette med edition? Mange ting ein kan gjere i Edition som ikkje går i Vegas, f.eks? Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Har selv også akkurat begynt å redigere litt på hjemmevideoer og brukt ganske lang tid på å teste et utall programmer. Mine viktigste kriterier var et oversiktlig og forholdsvis lett forståelig brukergrensesnitt med passe avanserte funksjoner til å tilfredsstille en teknisk interessert amatør. Mine kjappe amatørtester ble som følger...: Pinnacle Studio 8 - Veldig lettfattelig brukergrensesnitt og med greie finesser men vanvittig ustabilt. Kræsjet i hytt og pine og DVD authoring var også helt på trynet - ustabilt og for simpelt. Pinnacle Edition - Alt for tungvint brukergrensesnitt og dystert. Grå og kjedelig look. Utrolig lite intuitivt. Her må det leses manualer... Helt sikkert litt overkill for min bruk også. Mainconcept Mainactor - Falt for for denne med lettfattelig brukergrensesnitt og passe avansert, men dårlig tekst støtte og fant det ustabilt under min testing. Kræsjet noen ganger. Prisen er også mer lagelig en visse andre. Kommer visst med en oppgradert versjon snart - kan være noe å se på seinere. Ulead Videostudio - Husker ikke helt. Forsvant fort ut fra PC'en igjen.. Sony Vegas Video - Min desiderte favoritt! Standard windows grensesnitt. Forholdsvis lettfattelig, ryddig og oversiktlig å komme igang med og mer enn avansert nok for min bruk. Virker å være svært utbredt og populær så diskusjonsforum og tips finnes det masse av rundt om på nettet. Premiere Pro - Helt ok. Ikke like lettfattelig som Vegas Video. Fikk ikke samme gode feelingen for denne som for Vegas men tror den ville fungert greit for meg. Konklusjonen for min del var at Vegas Video passer meg desidert best. I tillegg testet jeg litt DVD authoring pakker og fant også der at Sony (eks Sonic Foundry) DVD Architect fungerte glimrende ut fra hva jeg har testet så langt. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Bra atTomle. Fint å vite litt hva folk mener om forskjellige ting. Studio 8 synes jeg virket veldig enkelt å forstå uten å lese noen ting om dette. Skal være ganske stabilt med nyeste versjon 8.10.. Pinnacle Edition ser veldig bra ut når man får en demostrasjon av noen som kan det. Men å sette seg ned på egenhånd er vanskelig. Premiere pro. Basisen er ganske lik premiere 6.5. Men jeg brukte lang tid på å lære meg premiere 6.5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå