Ravnen Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 (endret) Jeg var nettopp hos en optiker og tok synstest, men klarte ikke holde øyet mitt åpen når han skulle lyse inn i det for å studere det. Vi måtte derfor bruke en alternativ metode. Optikeren brukte ordet "lysømfintlig", noe jeg ser på nettet er forbundet med en rekke sykdommer. Jeg bare lurer på om dette er noe jeg burde bekymre meg for? Optikeren sa ikke at noe var galt under de senere testene (utenom min nærsynthet så klart). De eneste gangen jeg kan huske å ha vært lysømfintlig utenfor synstesten er da jeg var yngre på båtturer når solen reflekteres av havet, og ute på vinteren med mye hvit snø. Er dette normalt, eller et faresignal? Moren min skyller på at jeg har vært dårlig å bruke solbriller Endret 3. februar 2017 av Ravnen Lenke til kommentar
vidor Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Din mor har nok rett i at for mye eksponering av sollys ikke er bra, men vi er nå designet for å tåle en normal dose. http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/oye/smerter-og-ubehag-i-oynene-veiviser-3588.html?page=all Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå